de twinair IS een tweecilinder...Kingpin schreef:In de nieuwe panda zit daar ook de twinair of een tweecilinder? Klinkt echt als een opgevoerde 45km auto
Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Heb sinds de aankoop van mn nieuwe twinair helaas 540 km kunnen rijden met een volle tank. Valt toch iets tegen.
Hoeveel km rijden jullie met een volle tank?
Hoeveel km rijden jullie met een volle tank?
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
650 tot 700 gemiddeld, maar dan rij ik wel rustig over het algemeen.
HB
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Ik blijf het jammer vinden dat in Nederland de 1.2 en 1.4 motoren niet meer geleverd worden.
In Belgie en Duitsland staan ze gewoon in de lijst.
Hier is alleen de groengas 1.4 beschikbaar voor zover ik weet.
In Belgie en Duitsland staan ze gewoon in de lijst.
Hier is alleen de groengas 1.4 beschikbaar voor zover ik weet.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 42
- Lid geworden op: di aug 05, 2014 8:52
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Dat doe je netjes HB, maar jij heb geloof ik standaard 85 PK? of is het na de tuning zuiniger geworden?
Moet wel zeggen dat ik wel behoorlijk door trek en niet ga schakelen wanneer het lampje brand om te schakelen
Moet wel zeggen dat ik wel behoorlijk door trek en niet ga schakelen wanneer het lampje brand om te schakelen
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
verbruik is niet veranderd door tuning, wel iets positiever geworden na iets van 20.000 km.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Hey Michael, hoe bevalt je Punto na je bezoek aan Savali??
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Hallo michael
Ik ben ook benieuwd hoe de fiat bevalt na bezoek aan savali. Zit er zelf ook over te denken om te laten tunen. Moet je dat dan doen bij savali of bij andere tuners die ipv 480 , 250 vragen?
Ik ben ook benieuwd hoe de fiat bevalt na bezoek aan savali. Zit er zelf ook over te denken om te laten tunen. Moet je dat dan doen bij savali of bij andere tuners die ipv 480 , 250 vragen?
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Ik zou naar Savali of Squadra gaan. Deze passen echt de software aan en plaatsen niet een of ander kastje.
Als VIP lid van de GPC krijg je zelfs 10 korting bij Savali. dit is €60,- korting.
HB
PS. een ieder hier die dit bij Savali of Squadra heeft laten doen is zeer tevreden. en je houd je garantie bij deze tuners.
Anderen Zoals Ziptuning ed. beloven veel voor weinig, maar dit blijk meestal weinig voor veel te zijn.
Het is niet reclame maken van mijn kant, maar geloof me bij tuning kun je beter iets meer uitgeven voor kwaliteit ipv goedkoop.
Kijk bv naar al die VW TSI blokken die stuk gaan na tuning.
Als VIP lid van de GPC krijg je zelfs 10 korting bij Savali. dit is €60,- korting.
HB
PS. een ieder hier die dit bij Savali of Squadra heeft laten doen is zeer tevreden. en je houd je garantie bij deze tuners.
Anderen Zoals Ziptuning ed. beloven veel voor weinig, maar dit blijk meestal weinig voor veel te zijn.
Het is niet reclame maken van mijn kant, maar geloof me bij tuning kun je beter iets meer uitgeven voor kwaliteit ipv goedkoop.
Kijk bv naar al die VW TSI blokken die stuk gaan na tuning.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Jullie moeten wel weten dat het kleine 2 cilindertje met die Turbo veel te hard moet werken om op een 'normale' manier je voort te bewegen in het verkeer.
Het maximale vermogen Staat niet in verband met het mooiste verbruikscijfer. Ik rij zelf in een abarth, en droom natuurlijk van zon gemiddeld verbruikscijfer. (mijn gemiddelde is 1 op 9 )
Een aanradertje is om niet die turbo in te laten komen, als die turbo flink gaat draaien dan gaat je mooie verbruik down the drain.
Het maximale vermogen Staat niet in verband met het mooiste verbruikscijfer. Ik rij zelf in een abarth, en droom natuurlijk van zon gemiddeld verbruikscijfer. (mijn gemiddelde is 1 op 9 )
Een aanradertje is om niet die turbo in te laten komen, als die turbo flink gaat draaien dan gaat je mooie verbruik down the drain.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
De 100 pk Euro 6 TwinAir zou in de praktijk eigenlijk zuiniger moeten zijn dan de 85 pk Euro 5 TwinAir. Niet omdat die minder hard zou moeten werken, wat sommige popie-jopie-verkopers je willen doen geloven, want dat is gezwets. De 85 pk Euro 5 TwinAir heeft echter bij hogere motorbelastingen een enorme mengselverrijking nodig om de turbo voldoende te koelen. In dergelijke situaties wordt er bij die motor ruim 40% (!!!) meer ingespoten dan er überhaupt kan verbranden. Geen wonder dat zuinig rijden bij een wat dieper ingetrapt gaspedaal hierdoor onmogelijk is. De Euro 6 TwinAir heeft echter een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk dat de uitlaatgassen al wat afkoelt voordat ze in de turbo komen. Hierdoor is die absurde mengselverrijking bij hogere motorbelastingen niet meer nodig.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Dat lijkt mij nou niet echt iets om de uitlaatgassen af te koelen, eerder om goedkoper te produceren. De 100pk moet overigens misschien wel harder werken, omdat de motor nagenoeg identiek is Maar Meer vermogen leverd, rara hoe kan dat? Nou om nog Meer het blokje op zn donder te laten geven en daardoor Meer piek vermogen af te geven.De Euro 6 TwinAir heeft echter een in de cilinderkop geïntegreerd uitlaatspruitstuk dat de uitlaatgassen al wat afkoelt voordat ze in de turbo komen.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Dat een motor met een geïntegreerd uitlaatspruitstuk mogelijk goedkoper te produceren is, dat is mooi meegenomen, maar het zit er wel degelijk op om de uitlaatgassen te koelen. Voorheen gebeurde dit koelen door een absurd rijk mengsel toe te passen, maar dat is met zo'n spruitstuk dus niet meer nodig. Bovendien zorgt het spruitstuk ervoor dat de motor sneller opwarmt. Zo ongeveer alle merken die de afgelopen drie jaar kleine turbomotoren hebben geïntroduceerd, passen inmiddels een geïntegreerd uitlaatspruitstuk toe. Er is al het nodige over gepubliceerd in de vakliteratuur, en dan bedoel ik niet de Autoweek of de Autovisie, maar een blad als MTZ. Trouwens, ook FIAT heeft er iets over gemeld in verschillende persberichten, zoals in het persbericht naar aanleiding van de IAA van 2013:
Het volledige persbericht is hier te vinden: http://www.fiatpress.nl/press/article/327" onclick="window.open(this.href);return false;fiatpress.nl schreef:The exhaust manifold in the cylinder head instead reduces the temperature of the exhaust gases (which are directly cooled by the engine cooling system).
This has a positive impact on fuel consumption particularly in the most demanding conditions because the enrichments otherwise necessary to keep down the maximum temperatures of the combustion gases are reduced in order to preserve correct turbocharger operation.
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Helaas doet moet Punto Sport 0.9 (2012) het momenteel met een verbruik van 10.4 km/l.
Snap er echt niets van, zou er misschien iets mis zijn de auto?
Heb de bandenspanning maar voor de zekerheid op 2.5 bar gepompt icm de std 17 inch lm velgen.
Snap er echt niets van, zou er misschien iets mis zijn de auto?
Heb de bandenspanning maar voor de zekerheid op 2.5 bar gepompt icm de std 17 inch lm velgen.
Punto Sport 0.9 Multiair
Interscope - Full Leather
Interscope - Full Leather
Re: Tegenvallend verbruik Twinair 100 PK Benzine
Ik doe gemiddeld rond de 1 op 15 met 17 inch bandjes op 2,6 bar. Daarbij rijd ik dagelijks stukken van 2 keer 40 kilometer waarvan 35 op de snelweg met gemiddeld iets van 120 km/h op de teller.
Als ik 80 km wegen pak dan haal ik gemiddeld wel 1 op 20.
HB
Als ik 80 km wegen pak dan haal ik gemiddeld wel 1 op 20.
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.