Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door tonyvandenbroek »

OBD2 module zit in de auto. Deze werkt perfect met de laptop en bluetooth. Alleen krijg ik de iphone maar niet werkend met deze module. Heb al diverse programma's geprobeerd, maar NOPE!.
Zal het dan met de iphone toch via een andere manier gaan? Iemand die me kan helpen met de ELM module en de iphone 4?

Programma's die op mijn iphone staan:

- REV
- LogWorks
- DashCommand

Vooral die laatste is erg leuk en grafisch. Jammer dat het me nog steeds niet gelukt is.
De laptop doet het wel prima. Ik heb hier een paar porgramma's op staan en die geven veel info weer. Ook alle storingen :shock: Ik had er zelfs twaalf! Tot ik zag dat deze nog in DEMO mode stond. Daarna werden alle storingen ineens verholpen. Dus nu storing vrij.
Ik ga er nog verder mee aanklooien, maar het belangrijkste is dat ik mijn Iphone 4 aan de praat wil krijgen met de OBD2 stekker.
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door scoop »

Ik heb helaas geen ervaring met de iPhone, maar ik denk dat je even goed moet kijken of de betreffende programma's wel de bluetooth ELM327 devices ondersteunen. Hier wordt ook gesproken over de standaard Bluetooth stack van de iPhone en o.a. het jailbreaken om een andere Bluetooth protocol stack te kunnen installeren... :roll:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik weet dat er altijd problemen zijn met de Bluetooth van de Iphone. Zo kunnen ze nooit makkelijk communiceren met andere telefoons. Gelukkig is de mijne gejailbreakt, Zal eens kijken met of we wat kunnen met de protocolen . Maar tot op heden geen resultaat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door Bennink »

Bennink schreef:maar zal vanmiddag eerst even kijken onder welk protocol ik zit.
Ik zag dat mijn ScanGauge op CANLF zit. Vreemd genoeg staat die code bij de website van SG er niet bij....
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door OlafH »

WTF!!!

5-4-2012 4:28:53 Canceled The order has been cancelled.
5-4-2012 4:28:29 BackOrder One or more of your items are temporarily out of stock.
29-3-2012 0:40:13 PrepareShipment Order is being prepared for shipment.
28-3-2012 6:15:28 PaymentConfirmed Payment Change PaymentStatus. PaymentStatus : PendingPayment To PaymentConfirmed
28-3-2012 6:15:21 PendingPayment Order has been created, awaiting payment.

Moet ik dat ding weer opnieuw bestellen! :evil:
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door rondejong »

sorry......... :mrgreen: .......de mijne is binnen....... :mrgreen: :mrgreen: ......zo eens even onder het dashboard duiken en kijken of ik hem aan de praat krijg, Torque staat alvast warm te draaien op de gsm.
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Middelsluis
Nuovo Arrivato
Berichten: 114
Lid geworden op: di dec 27, 2011 12:50
Locatie: Numansdorp

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door Middelsluis »

ELM327 Bluetooth software OBD2 EOBD CAN-BUS Scanner Tool
CAR1499

http://www.everbuying.com" onclick="window.open(this.href);return false;

$ 17,62 (gratis verzending)

Dit is toch de juiste?
Savali 100pk+
Radio/GPS/(rear)camera
Pioneer Speakers + actieve (sub) woofer
Zwarte snor / Midden armsteun
Parkeer sensoren
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door scoop »

Jahoor, dit is (één van) de juiste. Ik heb verder geen ervaring met die website overigens, ik haal mijn chinees meestal bij dealextreme.

Ik heb deze:
Afbeelding
Hij zit inmiddels ook in de huidige GP. O.a. common rail druk, turbo druk, engine load, effectieve Nm's en MAF sensor data komen er al zonder problemen uit. Het is verder ook erg makkelijk dat Torque ook direct laat zien welke voorgedefiniëerde PIDs allemaal ondersteund worden, d.m.v. een groene achtergrond. Dan ben je niet lang aan het klooien met wat nu allemaal wel/niet werkt. Ik heb verder nog amper tijd gehad en nog maar met 10% van de mogelijkheden van Torque gespeeld, maar ben wel onder de indruk van de werking en mogelijkheden.

Alleen heb ik met mijn huidige toestel (HTC Desire HD, Gingerbread) nog wel pairing problemen met Blue&Me nu deze gepaired is met de OBDII module. Misschien is het kwestie van Blue&Me opnieuw pairen, maar ik ben bang dat het zo eenvoudig niet zal worden.
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door DaanozZ »

Voorafgaand aan het chippen van mijn auto vond Ronald van Savali mijn bleutooth obd2 module en vroeg zich af wat het was, hij kende dit niet.
Nadat ik hem alles had uitgelegd was hij onder de indruk en heb hem doorverwezen naar de sites waarop alle apps en hardware wordt beschreven.
Hij is alleen bekend met de grote laptops die je eraan kan hangen en wist niet dat je zoiets ook kan syncen met je smartphone :D voor beide een leerzame ervaring!
gp-sport
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 12, 2010 19:01

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door gp-sport »

Ik kom zojuist een aanbieding tegen bij Conrad, wellicht heeft dit jullie interesse. Een Batavia OBD 2 Diagnose apparaat voor 34.95

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zco ... width=1280" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door rondejong »

Inmiddels zit mijn obd-adaptertje al weer ff in de auto en icm Torque werkt het allemaal. Tenminste, voor zover ik het kan begrijpen dan, want er zitten nogal wat meet-gevalletjes op die app en ik begrijp meer dan de helft niet...... 8) Maar het is wel geinig, zo'n scherm met een paar metertjes, alleen geloof ik die Trip KPL niet zo (rechts onderin): 10,8 km per liter, als ik dat goed vertaal......nou, zo zuinig als ik dacht, is de GP niet maar ook weer niet zo erg als hier staat.

Afbeelding
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
DaanozZ
Junior Stato
Berichten: 348
Lid geworden op: za mar 10, 2012 18:51

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door DaanozZ »

Nee klopt, sommige meters van Torque kloppen niet helemaal... Zoals de pk's en de tankinhoud op basis van ingevoerde gegevens.
Niet alles is ook toepasbaar, helaas... staan leuke dingetjes tussen. Ik ben er in ieder geval erg blij mee!
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door Dino »

Met ingang van 1 april is het uitlezen van de EOBD verplicht onderdeel bij de APK, voor auto's met bouwjaar vanaf 2006.

Zie: http://www.rdw.nl/nl/over_de_rdw/inform ... seert.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer info in een ouder artikel op AMT : http://www.amt.nl/Nieuws/EOBDuitlezen-bij-de-APK.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door damted »

Ik heb sinds kort ook een OBD2 module obv ELM327 gekocht:
http://www.ebay.nl/itm/160906814311" onclick="window.open(this.href);return false;
Alles bij elkaar iets van 20 Euro.
Nog niet in de Punto gehad, maar wel in mijn avensis waar het MIL lampje bleef branden.
Code uitgelezen P0420 en daarna kunnen resetten.
Garage vraagt ook al gauw 20 Euro dus gelijk terug verdiend.

Binnenkort ook eens kijken wat er op de Punto allemaal kan.
Ik gebruik de Torque App in combinatie met een Android tablet.

Leuk speeltje wel zo'n OBD2 module
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: Alles over OBD2 (On Board Diagnostics)

Bericht door kistigun »

Iemand nog tips voor fijne Android apps buiten torque
Plaats reactie