Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ook mijn MJ is door Ronald behandeld, en kan niet zeggen dat mijn verbruik is toegenomen.
Sterker nog, mijn laatste tankbeurt nadat ik de terugreis van Italie achter de rug had, de laatste ruim 600 km rustig gereden (± 100/110),wel constant autoweg, daar ik lekker op schema lag wat tijd betreft.
Een nog niet eerder gehaald verbruik was het resultaat.
Na 611 km volgetankt, 22,25 ltr hetgeen een gemiddeld verbruik geeft van 27.46 km.
Niet dat ik dit normaal vindt, ik was hier zelf ook enorm verbaast over, maar met een goed warme motor en constante snelheid kan het dus wel.
Sterker nog, mijn laatste tankbeurt nadat ik de terugreis van Italie achter de rug had, de laatste ruim 600 km rustig gereden (± 100/110),wel constant autoweg, daar ik lekker op schema lag wat tijd betreft.
Een nog niet eerder gehaald verbruik was het resultaat.
Na 611 km volgetankt, 22,25 ltr hetgeen een gemiddeld verbruik geeft van 27.46 km.
Niet dat ik dit normaal vindt, ik was hier zelf ook enorm verbaast over, maar met een goed warme motor en constante snelheid kan het dus wel.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Netjes...
Vorig jaar ook op terugreis uit Italie ook 1,27 gereden ...
Vorig jaar ook op terugreis uit Italie ook 1,27 gereden ...
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
het valt mij op (kan ook verbeelding zijn hoor) maar dat de motor een stuk minder slurpt als ie lekker warm is. met dit weer kost me dat bijna 10 km.
Zijn er nog "trucjes" die ervoor kunnen zorgen dat hij eerder op temperatuur is? En nee dan bedoel ik niet hem meteen op zijn falie te geven en er als een raket vandoor te gaan.
volgens mij moet er op die manier nog wel een stuk verbetering uit te halen zijn.
Zijn er nog "trucjes" die ervoor kunnen zorgen dat hij eerder op temperatuur is? En nee dan bedoel ik niet hem meteen op zijn falie te geven en er als een raket vandoor te gaan.
volgens mij moet er op die manier nog wel een stuk verbetering uit te halen zijn.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Je verhaal klopt wel,
Een koude motor heeft een hoger brandstofverbruik dan wanneer deze goed warm is.
Helaas duurt het met onze ECO dieseltjes lang voor ze goed warm zijn.
Zelf rij ik gemiddeld 24,5 km/ltr. redelijk weinig korte stukjes.
Mijn dochter rijdt met dezelfde auto 18,5 km/ltr maar dat zijn allemaal korte stukjes.
Een koude motor heeft een hoger brandstofverbruik dan wanneer deze goed warm is.
Helaas duurt het met onze ECO dieseltjes lang voor ze goed warm zijn.
Zelf rij ik gemiddeld 24,5 km/ltr. redelijk weinig korte stukjes.
Mijn dochter rijdt met dezelfde auto 18,5 km/ltr maar dat zijn allemaal korte stukjes.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik weet nog van vroegah in de wintah dat je een plaat karton voor de radiateur langs deed om de boel wat sneller warm te hebben. Ik zie ook dat bijv de vw polo bluemotion een dichte grill heeft liever gezegt niet volledig open), is dat geen idee voor de punto of lopen we dan (ik zie nu niet in hoe) tegen een koeling probleem.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ik heb ook begrepen dat het ligt aan je snelheid.
Laatst las ik ergens dat iemand met 130 bijv. minder verbruikte dan bij 120.
en bij 120 weer minder dan met 110.
Laatst las ik ergens dat iemand met 130 bijv. minder verbruikte dan bij 120.
en bij 120 weer minder dan met 110.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
bij de multijet dieseltjes loopt bij snelheden boven de 110 het verbruik alleen maar op, en stevig ook.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
inderdaad, stijgt vlot met 0,4 liter extra
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
tja, een laagvlieger ben ik echt niet verre van dat zelfs.. cc staat op snelwegen vast op 95 km/h op 80 km wegen op 80.
Ik verlies m.i. nog veel op het warmlopen van het torretje..
Ik verlies m.i. nog veel op het warmlopen van het torretje..
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Persoonlijk vind ik 95km/h op een snelweg gevaarlijk. Zeker als je ook nog bereid bent vrachtwagens net in te halen, of hiervoor zorgt dat vrachtautos jou in moeten halen. Persoonlijk vind ik 100/110km/h minimale snelheid dat een auto moet rijden op een snelweg voor veiligheidsredenen behalve als deze een aanhangwagen of caravan heeft natuurlijk.
Maar zo denk ik, ieder zijn ander rijstijl. Maar zal me niet verbazen als er door mensen die max 95km/u files ontstaan omdat je 5min er over doet om een vrachtwagen in te halen of omdat vrachtwagens jou inhalen.
Bericht hier boven is niet beledigend bedoeld alleen even mijn kijk.
@alfawiel Met 180km/u verbruikt mijn GP ong 1 op 11. Vind dat mee vallen aangezien vaker met 130 de auto ong 1 op 18 verbruikt.
Maar zo denk ik, ieder zijn ander rijstijl. Maar zal me niet verbazen als er door mensen die max 95km/u files ontstaan omdat je 5min er over doet om een vrachtwagen in te halen of omdat vrachtwagens jou inhalen.
Bericht hier boven is niet beledigend bedoeld alleen even mijn kijk.
@alfawiel Met 180km/u verbruikt mijn GP ong 1 op 11. Vind dat mee vallen aangezien vaker met 130 de auto ong 1 op 18 verbruikt.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
dat valt inderdaad mee, maar ik had het specifiek over het verbruik van de multijet dieseltjes.
Ben overigens met jou van mening dat 95 kmh op een autosnelweg te laag is, tenzij je achter de vrachtwagens blijft hangen.
Ben overigens met jou van mening dat 95 kmh op een autosnelweg te laag is, tenzij je achter de vrachtwagens blijft hangen.
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Nee dat weet ik Alfa, Ik ben ook in bezit van aan 1.3 MJ
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
dan had ik je berichtje verkeerd begrepen
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Mijn excuses xD
Maar ik bedoelde er dus mee dat verbruik idd wel stijgt en vooral bij 100 of 130. Maar als je daar bovenkomt is er volgens mij weinig verschil kwa verbruik, bijv. 150 opzichte van 160 enz
Maar ik bedoelde er dus mee dat verbruik idd wel stijgt en vooral bij 100 of 130. Maar als je daar bovenkomt is er volgens mij weinig verschil kwa verbruik, bijv. 150 opzichte van 160 enz
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Grijns, ok even een nuance:
Ik rij 95 op het moment dat er voldoende en makkelijk ingehaald kan worden (rij in het noorden dus dat is meestal geen probleem, in de randstad (waar ik nauwelijks kom) ga ik met het verkeer mee omdat het daar veel lastiger is om in te halen.)
Voor figureren die vrachtwagens inhalen met 1 km p/u verschil: sofort abstellen und hinrichten.
Als ik iets in moet halen dan is dat of met een snelheid van 95 waarbij ik niemand in de weg zit, lees: geen verkeer achter me of indien aanstormend verkeer met een optrekken naar 120kmh waarbij ik de inhaalactie pas start bij een snelheid van 120 kmh.
dussuh, gevaar op de weg, neuh d8 ik niet ~]
Ik rij 95 op het moment dat er voldoende en makkelijk ingehaald kan worden (rij in het noorden dus dat is meestal geen probleem, in de randstad (waar ik nauwelijks kom) ga ik met het verkeer mee omdat het daar veel lastiger is om in te halen.)
Voor figureren die vrachtwagens inhalen met 1 km p/u verschil: sofort abstellen und hinrichten.
Als ik iets in moet halen dan is dat of met een snelheid van 95 waarbij ik niemand in de weg zit, lees: geen verkeer achter me of indien aanstormend verkeer met een optrekken naar 120kmh waarbij ik de inhaalactie pas start bij een snelheid van 120 kmh.
dussuh, gevaar op de weg, neuh d8 ik niet ~]