Pagina 52 van 58

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: za aug 11, 2012 23:46
door willumpie
:?

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: zo aug 12, 2012 9:41
door Warpten
Dat zijn voor mij ook normale verbruikswaarden. Zit ook meestal zo tussen de 1op22/23.
Ik snap ook echt niet hoe mensen op hogere waarden uitkomen.

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: zo aug 12, 2012 11:45
door alfawiel
@ wrapten.
Ik zie in je tankoverzicht regelmatig de opmerking BP Ultimate.
Je kunt de soort diesel ook aangeven bij soort brandstof, je krijgt dan een andere kleur van de soort brandstof (lichter blauw)

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: zo aug 12, 2012 18:55
door Warpten
Ik wist niet dat dat kon haha. Net even een aantal aangepast. Ik moet trouwens wel even opmerken dat wanneer ik ga tanken ik de auto altijd tot aan zijn nok vol gooi. Dus er gaat altijd meer in dan wanneer hij voor het eerst afslaat. Dit werkt natuurlijk niet in mijn voordeel als het gaat om verbruik.

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: zo aug 12, 2012 19:13
door alfawiel
Ik vul ook altijd 2 x na. Als je dat steeds doet maakt het voor het gem.verbruik niets uit.
Overigens als je bij het invullen van de tankbeurt naar beneden scrollt kun je bij "Tankstelle" zelfs het merk aangeven.
Als je dan in het overzicht op het gekleurde blokje "D " klikt zie je de soort diesel en het merk weergegeven.

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: zo aug 12, 2012 21:01
door eldjloco
Tsja, ook ik merk dat het verbruik boven de 110km ineens erg op kan lopen, terwijl het verschil tussen 90km en 110km te verwaarlozen is.
De vraag is of dat na een goede chiptuning anders zal zijn..............
Alhoewel ik met een verbruik van 4,4 bij 130km over een afstand van 224km best aantrekkelijk vind vergeleken bij mijn 1.4 T-Jet Sport :lol:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 10:12
door adamski
Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2

Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 11:42
door Brian de ve
adamski schreef:Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2

Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee

:evil: Word toch wel erg aantrekkelijk zo`n 1.3MJ. De getunde t-jet is heerlijk alleen rijd ik dus de helft minder per liter maar er verschijnt altijd wel weer een grijns als ik hem even doortrek dus voor plezier word betaald in deze :P

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 11:51
door tonyvandenbroek
mijn gedachte...een gechipte t-jet is net wat anders dan een gechipte Multijet. Ook de Mjet van Pa loopt heerlijk, maar toch is mijn Tjet veel lekkerderderder... :mrgreen:
Net even wat meer vroem vroem

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 12:45
door ed.de.vries
En weer duizeld het mij van de getalletjes=zuinig rijden.
Ik denk dat ik erg lompe voeten heb, maar met mijn T.Jetje kom ik gemiddeld over 71.800 km uit op schrik niet 1:11,7 met uitschietjes van soms 1;13,9 rustig ritjes op een deutsche autobahn(en) samen een Panda vriend. Maar voor de rest ben ik tevreden met circa 1:11,5 gem.
Betekend wel dat ik dan het gevoel heb dat ik goed meekom met het autobahn verkehr! En ik Rij!!!!!!!!!!!!!!!!! -] -] ~] .) .)
:der ALTE:
Hos bin neet sunnig!!!! :cry: :cry:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 19:35
door willumpie
. :shock:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 21:34
door Blackjack21
Met rustig rijden kom ik afgelopen 4.500km op 1 op 22.
De 12.000km daarvoor met normaal/door rijden 1 op 19.5.

Na de tuning maakt het blijkbaar niet zoveel uit om door te rijden of rustig aan te doen :)

Toen ik bij Squadra kwam reed ik 1 op 20. Dus het verbruik na de tuning is er niet slechter op geworden (mits je niet steeds flink ga trappen). Ben na ruim 25.000km nog steeds tevreden.

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: wo aug 15, 2012 22:04
door Odelot
ed.de.vries schreef:En weer duizeld het mij van de getalletjes=zuinig rijden.
Ik denk dat ik erg lompe voeten heb, maar met mijn T.Jetje kom ik gemiddeld over 71.800 km uit op schrik niet 1:11,7 met uitschietjes van soms 1;13,9 rustig ritjes op een deutsche autobahn(en) samen een Panda vriend. Maar voor de rest ben ik tevreden met circa 1:11,5 gem.
Betekend wel dat ik dan het gevoel heb dat ik goed meekom met het autobahn verkehr! En ik Rij!!!!!!!!!!!!!!!!! -] -] ~] .) .)
:der ALTE:
Hos bin neet sunnig!!!! :cry: :cry:
Dan doe ik het niet slecht. Rij nu al een paar dagen met de tjet van vrouwlief en zit op 1 op 14,1 volgens de boordcomputer. Heb nu ruim 300 km gereden.

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: do aug 16, 2012 12:46
door adamski
willumpie schreef:
adamski schreef:Vandaag voor de 2e keer sinds de tuning getankt.
De eerste keer een verbuik van 1 op 24.8km (eerste 200 km was zonder tuning, de rest van de tank leeggereden na tuning)
2e maal tanken een verbruik van 1 op 25.1km
Zo zuinig heb ik mijn puntootje nog niet gezien. Beste ooit gereden was 1 op 24,2

Naast meer power dus nu ook suuniger...woehoeeeeee
:shock: das wel heeeeel zuinig... :shock:
met wat voor rijstijl..?
en alleen grote ritten op de snelweg..?? :shock:

Ik rij iedere dag op en neer naar leeuwarden, dat is een enkele reis van 38km, waarvan pak hem beet 15 km 80 km/h weg, 18 km snelweg (waar ik dus 95 rij), en 5km 50 km/h.
dat is het. Zoals eerder in dit topic al aangegeven is mijn grootste verliezer op dit traject de tijd die het kost voordat de motor warm is, het kan dus nog zuiniger volgens mij ~]


ps dit is niet de zuinigste auto die ik tot nog toe gereden heb, dat was een vw lupo 3l. hier heb ik 1 op 35 mee gehaald...... het is wel de eerste auto waar ik de fabrieksopgave niet mee red en daar baal ik eigenlijk best wel van.

grt,
Jacco

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Geplaatst: do aug 16, 2012 22:08
door CarMechanic
met 165/175 +/- op duitse autobahn rijd de eco multijet zelfs nog 1op12 haha
ik rij altijd flink door na warme motor maar schakel wel volgens het nieuwe rijden.

meestal zon 1op20

bij 100 weg 120
120 = 135
130 = 145km pu