Verbazing

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Verbazing

Bericht door Maarten »

Jarre schreef: /edit:
net even gaan proberen bij de renault van mijn schoonvader, hell no!
daar ging hij in zn 1 maar bleef hij vooruit bollen (ja, de koppeling was niet meer ingedrukt).
Dan lijkt het me dat hij een probleem met zijn koppeling heeft. Die komt dan niet helemaal vrij. Als je je koppelingspedaal indrukt en een versnelling inschakelt moet de auto echt niet gaan rollen. Dat is alleen bij automaten zo.
Waarschijnlijk heeft hij ook wel gemerkt dat het wisselen van de versnelling wat moeizamer gaat of zit hij zelfs regelmatig tandjes te poetsen.

Ik heb het ook wel eens uitgeprobeerd, auto in de 1 als S&S aan staat. Dat gaat zonder problemen en het indrukken van de koppeling gaat snel genoeg dat de motor al ontkoppeld is als de startmotor aanspringt. Ik heb alleen ook nog niet getest wat er gebeurt als de motor tijdens S&S uit zichzelf aan wil slaan.
Misschien zit er wel een beveiliging op, wie weet. Even kijken of ik ergens een rustig plekje kan vinden om het te proberen.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Verbazing

Bericht door RaydeJee »

Echt een heel bijzonder verhaal dit. En best link ook, als de auto in zijn 1 staat en hij slaat vanzelf aan, dan ben je de sjors. Tenzij er een beveiliging inderdaad op zit.
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Verbazing

Bericht door MmarkM »

Heb het vandaag getest en er zit een beveiliging op. Start stop geeft een melding en de motor gaat niet aan :)

Gelukkig zie ik het nut er wel van!
Afbeelding
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Verbazing

Bericht door Maarten »

Ik heb het ook geprobeerd. Na zo'n 2,5 minuut kwam er een melding "Koppelingspedaal indrukken" en na het indrukken van het koppelingspedaal startte de motor zonder problemen. Als je de koppeling niet indrukt en nog wat langer wacht (10-20 seconden) krijg je een melding "Start&Stop uitgeschakeld" en kun je de motor alleen nog maar met de sleutel starten.

Er zit dus een beveiliging op.
Plaats reactie