Draagvermogen per band

Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Thegroov »

ik heb de hankooks genomen, want die zijn tot 300kmh goed :wink:
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Wesley Abarth »

Het zou toch vervelend zijn als je band te snel slijt, het is niet alleen de snelheid maar ook de krachten die erop komen. Een goede band is ooh zo belangrijk! Zeker op een auto met wat meer vermogen.
Leon
Senior Stato
Berichten: 565
Lid geworden op: zo jan 18, 2009 21:20
Locatie: Doesburg

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Leon »

Ik heb ook Hankooks K110 V12 maatje 205/45/17 als zomerbanden, hiervoor Dunlop SP Sportmaxx gehad in de maat 215/40/17.
Hankooks zijn 100-150 euro goedkoper per 4! maar merk geen verschil tussen ze, prima bandjes!
Sinds 20-01-2009
Fiat Grande Punto 1.4 16v 'Racing', Exotica Red, BMC CDA airbox, custom koplampen met LED angel eyes+5000k xenon, getinte ramen achter, Blue&Me navigatie, 17" black Monaco Mirabeau velgen, Cruise Control
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Draagvermogen per band

Bericht door noname87 »

Ondertussen ben ik er nog steeds niet uit welke band ik zal kiezen.
Ik rij af en toe vrij sportief, ook met nat wegdek dus het is belangrijk dat ik goede grip heb. Daarnaast wil ik ook wel een beetje slijtvastigheid. Nu weet ik dat grip en slijtvast niet samengaan, maar er moet toch een soort van 'gulden middenweg' zijn?

Ik twijfel tussen de:
Continental Sportcontact 5
Michelin Enery Saver
Goodyear Efficient grip

allen in de maat 205/45/17 88v

Iemand die mij een beetje een goede richting op kan sturen?
Andere aanbevelingen, behalve Bidgestone, Hankook en de andere goedkopere merken, mogen ook.

Ik weet trouwens niet of het erg veel uitmaakt als ik naar de hoogte van 50 ga? Mijn achterbanden zijn dan wel nog 45..
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Wesley Abarth »

Ik ben erg tevreden over de Pirelli Pzero Nero, maar die slijten wat harder. Ik zou in jouw geval gaan voor de Continental Sportcontact. Deze liggen op de Insignia van mijn vader in 245/35/20, hebben goede grip, ook in het nat en slijten minimaal.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Jarre »

ik ben eigenlijk heel tevreden van Falken ZE912 én Kumho KU39.
relatief goedkope banden, alleen slijt de kumho te snel. Falken viel veel beter mee qua slijtage maar iets luidruchtiger.

Michelin energy saver rij ik niet graag mee, rij ook graag soms sportief maar die moeten dan teveel gaan zoeken.

vooraan 45 en achteraan 50 mag niet. alle 4 moeten zelfde hoogte/breedte zijn tenzij anders aangegeven op je gelijkvormigheidsattest.
anders krijg je afkeur bij apk, of bij ongeval komt je verzekering niet tussen en mag je alles zelf bekostigen.
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Draagvermogen per band

Bericht door noname87 »

Hoogtemaat is precies andersom (50 voor, 45 achter), maar dat laat ik dan wel varen.

Denk dat ik dan nu gewoon die Continentals ga bestellen, anders heb ik volgende week nog geen banden ;-)
noname87
Junior Stato
Berichten: 369
Lid geworden op: do jul 03, 2008 11:09

Re: Draagvermogen per band

Bericht door noname87 »

Bandjes uitgezocht op 3 verschillende sites, iemand ervaring met een van deze drie? Prijzen verschillen wel iets, van 2 tot 10 euro.

Bandenuniversum.nl
banden-pneus-online.nl
bandenanders.nl
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Draagvermogen per band

Bericht door Jarre »

de laatste keer heb ik hier besteld, was ook enkele euro goedkoper:
http://autobandencollectief.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Plaats reactie