Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
ChantalAngeles
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 01, 2013 17:40
Locatie: Almere

Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door ChantalAngeles »

Hoi allemaal,

ik heb sinds nov. 2011 een fiat punto evo mylife. En ik probeer om de zoveel maanden iets nieuws toe te voegen. Heb al xenonverlichting,chrome spiegels,armsteun extra toegevoegd. Ik zoek al weken naar led-kentekenverlichting die de mooie blauwe gloed van mijn xenon verlichting heeft. Ook zoek ik stadsverlichting met de mooie blauwe gloed en dagrijgverlichting met blauwe gloed. Ik ben al bij meerdere winkels geweest maar geen een heeft dé lampen die ik zoek. Bij deze vraag ik om jullie hulp! Weet iemand waar ik deze lampjes kan vinden??

Groetjes uit Almere
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Wesley Abarth »

Na het verhaal over de verschillende updates zijn we erg benieuwd naar je Pevo, stel je even voor in het voorstelrondje als je wil, vinden we leuk :wink:

De hele punto zit vol met canbus, er zijn canbus-leds te koop maar meestal werken deze niet op de punto en krijg je alsnog een foutmelding. Ik raad je daarom eigenlijk aan om gewone standaard leds te kopen bijvoorbeeld op http://www.dx.com, en een weerstand te plaatsen die de te lage spanning opvangt.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door provsen »

thegroov heeft zo leds in zijn dagrijverlichting enzo, hij heeft leds gestoken met een weerstandje dacht ik ;)
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Thegroov »

Ik heb leds als DRL erin zitten. Deze werken zonder extra weertanden en zijn dus canbus-proof.
Iemand anders, die exact dezelfde lammpjes gekocht heeft, krijgt wel een foutmelding. Dus... of de lampjes zijn niet gelijk of niet ieder canbus-systeem is even gevoelig.

In de stadslichten heb ik ook elds, maar met weerstand, want die bleken maar 1,5Watt te zijn in plaats van de 4 Watt waar ze voor aangboden worden.

Zie eventueel:
http://punto.frankfokke.nl/?page_id=1183" onclick="window.open(this.href);return false;
en
http://punto.frankfokke.nl/?page_id=1186" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Wesley Abarth »

Het zit hem in de canbus, ik heb mijn led kenteken verlichting van mijn vorige evo over gezet in mijn huidige. Dat zijn exact dezelfde led lampjes. Bij mijn vorige auto was een weerstand aan 1 kant genoeg, bij deze moesten het er 2 zijn.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door provsen »

Voor de kentekenledjes kan je eens een voorbeeldeje tonen van de weerstanden?
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Wesley Abarth »

Ik heb deze gebruikt omdat ik ze nog had liggen;

Led weerstandskabel 5W

Je kunt iedere weerstandskabel gebruiken zolang je er maar een pakt waar het juiste wattage bij staat. Bij de kentekenverlichtng dus een kabel voor 5W, omdat je huidige lampjes 5W zijn. Zo'n kant en klare kabel is vaak makkelijker dan losse weerstanden.
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door provsen »

Ja is waar maar wel natuurlijk pak duurder waarschijnlijk weet nog niet wat ik zou doen, mijn witte halogeen houden of naar leds overstappen
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Wesley Abarth »

Dat klopt, ik had deze toevallig nog liggen dus was makkelijk. Anders moet je weerstanden en draad kopen, zelf de kabeltjes maken, en solderen aan de bedrading in je auto.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Thegroov »

Zelf solderen kost je een paar dubbeltjes. Van Pilot heb je ze in 5 watt voor een euro of 5. Heb ik ook gebruikt voor mijn stadslichten. Het zijn blokjes van ongeveer 1 bij 1 bij 1 centimeter, met een snoertje met mannetje en vrouwtje T10. Plug je er zo tussen, als je de ruimte hebt om ze ergens in te proppen.
ChantalAngeles
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 01, 2013 17:40
Locatie: Almere

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door ChantalAngeles »

Goedenavond!

Bedankt voor al reacties. Sorry dat het zo lang duurde dat ik reageerde, was de hele week druk bezig met werk...
Wat stom van me dat ik mezelf niet eens heb voorgesteld =D
Ik in het kort: Ben Chantal Agricola, ben 20 jaar, woon in Almere, hou van sporten en heb dus sinds anderhalf jaar een Punto Evo.
Ik heb 1 foto van mijn Evo.. ik zal als het wat mooier weer word, nieuwe en mooie fotos maken.

Hier 1 foto waar je mijn chrome spiegels goed ziet.
Afbeelding

Nogmaals bedankt voor jullie reacties...alleen ben ik een meisje en snap ik best wel wat van auto's..maaaaaaar hoe ik moet solderen en een weerstand moet kopen en erbij doen, snap ik niet. Hahha. Gelukkig heb ik wel een vader die er iets van weet..maar moet ik wel de goeie spullen er voor hebben..dus weet iemand waar ik die lampjes kan kopen die ik simpel er in kan zetten...?
Of woont er iemand toevallig in Almere die mij kan helpen?

Groetjes
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door Thegroov »

Ik weet in ieder geval precies hoe oud je auto is ~~ (zonder te gluren bij de rdw)
Wie heeft dan je xenons erin gezet? Die kan ook die weerstandjes wel even erin pluggen.

Groetjes van 56 SRL 1
ChantalAngeles
Berichten: 5
Lid geworden op: vr feb 01, 2013 17:40
Locatie: Almere

Re: Xenon blauwe gloed verlichting (stadslicht&dagrijlicht)

Bericht door ChantalAngeles »

Hahaha ja! Ik weet nu ook hoe oud die van jou is ;)
Ohjaaa, dat is een goeie. Ga ik morgen meteen vragen of hij dat kan, vast wel..
Bedankt!
Plaats reactie