onderhoud

Plaats reactie
Den_witten
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 15, 2006 18:40
Locatie: België Wetteren

onderhoud

Bericht door Den_witten »

Een vraagje op hoeveel km moet de GP een klein onderhoud hebben. En op hoeveel km een groot onderhoud.

Garage zegt van 10 000 km klein onderhoud en dan op 20 000 groot.

Maar naar mijn mening is da veel te kort

ik dacht meer om de 15 000 a 20 000 km
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

In het boekje staat volgens mij pas bij 30.000 de kleine en dan weer bij 60.000 voor de grote.

Ik moet van mijn dealer elke 20.000 of één jaar komen opdraven(welke je eerder bereikt). 10.000 is belachelijk! Ik denk dat je dealer wel héél bezorgd is om het welzijn van je nieuwe auto (lees: geld wil verdienen)


:P

ps welkom hier! :D
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Den_witten
Nuovo Arrivato
Berichten: 15
Lid geworden op: do jun 15, 2006 18:40
Locatie: België Wetteren

Bericht door Den_witten »

a thx voor de info zal daar eens met mijn dealer over spreken want zo kan ik 4 keer per jaar mijn GP binnen doen voor ondehoud :D
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Den_witten schreef:a thx voor de info zal daar eens met mijn dealer over spreken want zo kan ik 4 keer per jaar mijn GP binnen doen voor ondehoud :D
Kijk even in je boekje en neem dat mee zodat je dat onder z'n neus kan duwen. Ik weet alleen niet of in België andere servicepunten staan beschreven, maar 10.000 geloof ik echt niet.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
joedelta

Re: onderhoud

Bericht door joedelta »

Den_witten schreef:Een vraagje op hoeveel km moet de GP een klein onderhoud hebben. En op hoeveel km een groot onderhoud.

Garage zegt van 10 000 km klein onderhoud en dan op 20 000 groot.

Maar naar mijn mening is da veel te kort

ik dacht meer om de 15 000 a 20 000 km
Inderdaad je reinste onzin die 10.000.
Volgens de FIAT fabriek is 30.000 km of 1 x per jaar voldoende.

zie ook deze FIAT calculator voor de kosten van de onderhoudsbeurt:

http://www.vastenzekerfiat.nl/pakket_calc.html
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Bericht door Señor Sjon »

Jammer genoeg loopt die site hopeloos achter. mijn kenteken staat er nog steeds niet in. EN volgens mij is elke 1.4 16v nog niet toegevoegd.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
joedelta

Bericht door joedelta »

Señor Sjon schreef:Jammer genoeg loopt die site hopeloos achter. mijn kenteken staat er nog steeds niet in. EN volgens mij is elke 1.4 16v nog niet toegevoegd.
Mijn 1.4 16V pikt ie gewoon hoor, al een hele tijd, maar voor de mensen voor wie het nog niet zichtbaar is: FIAT geeft na ingave van kenteken of meldcode dus een schema op van een beurt bij iedere 30.000 km (om en om groot/klein per 30.000 km) ook kun je zien wanneer er bij een beurt iets bijzonders vervangen moet worden (remblokken of zo) en de kosten van de beurten.
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

Señor Sjon schreef:Jammer genoeg loopt die site hopeloos achter. mijn kenteken staat er nog steeds niet in. EN volgens mij is elke 1.4 16v nog niet toegevoegd.
idd sjon, ik heb ook nog eens geprobeerd, maar hij kent het kenteken helemaal niet :?
Gebruikersavatar
johnb
Avere Una Vita
Berichten: 3502
Lid geworden op: di aug 01, 2006 12:17
Locatie: Landgraaf

Bericht door johnb »

hannes schreef:
Señor Sjon schreef:Jammer genoeg loopt die site hopeloos achter. mijn kenteken staat er nog steeds niet in. EN volgens mij is elke 1.4 16v nog niet toegevoegd.
idd sjon, ik heb ook nog eens geprobeerd, maar hij kent het kenteken helemaal niet :?
Mijn kenteken pakt hij wel :wink:
Gebruikersavatar
unga
Senior Stato
Berichten: 552
Lid geworden op: wo aug 09, 2006 8:22
Locatie: Purmerend

Bericht door unga »

mijne bestaat niet.... :lol:
GP 1.2 8v sportsound crossover black
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Mijn kenteken pakt hij ook niet maar mijn dealer zei dat de 1e onderhoudsbeurt bij een km stand van 20.000 of na een jaar
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

ineke schreef:Mijn kenteken pakt hij ook niet maar mijn dealer zei dat de 1e onderhoudsbeurt bij een km stand van 20.000 of na een jaar
Wat dus weer onzin is.... :?
Gebruikersavatar
maanbo
Nuovo Arrivato
Berichten: 74
Lid geworden op: ma okt 02, 2006 11:29
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door maanbo »

joedelta schreef:
ineke schreef:Mijn kenteken pakt hij ook niet maar mijn dealer zei dat de 1e onderhoudsbeurt bij een km stand van 20.000 of na een jaar
Wat dus weer onzin is.... :?
de mijne zei dat ook en dus is de onze in april aan de beurt maar er staan nu pas 4400 km op de teller :?

Maar volgens mij MOET je toch elk jaar voor de garantie ofzo?
joedelta

Bericht door joedelta »

maanbo schreef:
joedelta schreef:
ineke schreef:Mijn kenteken pakt hij ook niet maar mijn dealer zei dat de 1e onderhoudsbeurt bij een km stand van 20.000 of na een jaar
Wat dus weer onzin is.... :?
de mijne zei dat ook en dus is de onze in april aan de beurt maar er staan nu pas 4400 km op de teller :?

Maar volgens mij MOET je toch elk jaar voor de garantie ofzo?
En zo hoort het ook, want dat is wat de fabriek aangeeft. De rest is op zijn minste gezegd niet noodzakelijk of achterhaald.
Plaats reactie