Climatecontrol problemen bij lange ritten

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Climatecontrol problemen bij lange ritten

Bericht door Jarnoootje »

Beste mensen,

Ik ben net terug van een weekendje autosalon en ben daar op een probleem gestuit.
Mijn climatecontrol heeft, zoals bij meerdere leden hier, problemen met tocht en het op temperatuur houden van de auto. Hier kan ik mee leven en door hem goed in te stellen is het prima onder controle te houden.

Echter dit weekend een nieuw probleem gevonden:
Na lange ritten, ongeveer na 3,5 uur, werkt de climatecontrol niet meer. Dat wil zeggen dat hij uit geen enkel gat meer hard blaast, hoe je hem ook insteld. Je kunt de blower op maximaal zetten, je hoort hem ook daadwerkelijk hard zijn best doen, maar uit geen enkel gat, dus ook niet bij het raam, komt dan veel lucht.
De temperatuur regelt hij nog wel goed, maar daar is ook alles mee gezegd.
Door dit probleem beslaan dus alle ruiten. Het begint met de achterruitjes maar trekt langzaam naar voren tot aan de voorruit aan toe.

Als je de auto af laat koelen, langer dan een half uur of als het koud buiten is, werkt alles weer normaal.


Het lastige hier aan is, is dat het bij een dealer net te reproduceren is en ze dus moeilijker de oorzaak kunnen achterhalen. Heeft iemand dit eerder gehad?
Plaats reactie