B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door eBoonstra »

Hoi luitjes,

Direct op de dag na aankoop wist ik al dat het B&M geen vrienden waren en dit ook niet zouden worden. Inmiddels heb ik er wat meer geduld voor gekregen en probeer begrip naar het systeem te tonen, maar alsnog steek ik het liefst de auto in de fik, rijd van 50 hoog het kanaal in of hak hem in 100 stukjes, puur door het 'mooie' infotainmentsysteem wat door het 'betrouwbare' Microsoft is ontwikkelt.

Mijn waslijst aan fouten aan het systeem betreffende multimedia:

1. Het is traag (mediabibliotheek opbouwen moet om de dag gebeuren en duurt 5 minuten, plm 16GB muziek)
2. Het verstaat mijn commando's vaak niet (Als ik Mappen, Fappen, Trappen of wat dan ook maar zeg kom ik bij de albums terecht)
3. Het is niet betrouwbaar in een afspeellijst met meer dan plm. 35 nummers er in (Als ik door de lijst heen scoll en bijv. bij 'Circle In The Sand' op 'OK' druk, krijg ik 'If You're Going To San Francisco' te horen, en geeft dit laatste ook weer op het display)
4. Het heeft er vaak niet zin in als ik de auto start (Wanneer ik de auto uit heb gezet terwijl hij een mooi album van de B&M afspeelt, is de kans tussen de 3 tot 10 keer opnieuw starten van de auto uitgeschakeld. Dan start de muziek op FM of CD, en moet ik zelf weer de spraakcomando 'Afspelen' geven om de B&M weer te activeren. Grote kans dat de hele bibliotheek ook weer ververst meot worden, zie frustratie nummer 1)
5. Het ziet bepaalde bestanden niet. Ik heb een aantal albums van Keane op de USB stick staan als voorbeeld, waarvan het B&M mij bij één album slechts drie nummers laat zien. Eenmaal de USB stick weer in de PC gekoppeld, zie ik duidelijk meerdere nummers aanwezig in deze folder. Idem dito met de Yellow Claw mixtape #5, vorige week er op gezet en nogsteeds niet zichtbaar.
6. Het kan storen, vastlopen. Ik heb een album van Nouveau Riche op de USB stick staan, welke zichtbaar is in het sisteem en thans nummers ook, wil ik een nummer hiervan luisteren, is het systeem in de war als ik op de 'OK' toets druk. Het speelt niets af en het reageert niet meer op mijn commando's de eerste twee minuten. Oh ja, alleen de 'Windows-toets', die een pieptoon geeft zodra ik deze indruk, piept ná twee minuten zovaak als ik de knop heb ingedrukt heb tijdens het vastloop-proces. Het systeem is dan ook zó mega sloom, dit is pas verholpen nadat ik een ander nummer heb geactiveerd uit de folder (wat tot die tijd super sloom is).

Dat zoverre het multimediasystem. Betreffende telefonie is het beter op orde, echter heeft de tegenpartij vaak (niet altijd) last van een ruis in de lijn. Dit kan ik verhelpen door de bluetooth-verbinding tijdens het bellen te verbreken en met de telefoon aan mijn oor verder te gaan kletsen, maar dat kan niet de bedoeling zijn uiteraard. Eerst dacht ik dat het aan mijn telefoon lag, maar ik ben inmiddels mijn vierde phone aan het slijten sinds ik deze auto heb en bij iedere telefoon had ik dezelfde ruis. Ík hoor hem niet, maar mijn tegenpartij wordt gek. Dit is dus ook echt de ene keer wel, de andere keer niet. Ongeacht waar ik de telefoon heb; in de bekerhouders, in mijn broekzak of op de achterbank, het maakt niet uit, de af-en-toeruis bijft.

Met name de multimediasysteem maakt me gek. Wat kan ik hier aan doen? Is de B&M computer te vervangen met een nieuwer (beter doorontwikkeld?) type, bijvoorbeeld een modeljaar hoger? Of kan het ook helpen met een andere USB stick? Ik heb nu een vrij simpele MicroSDHC van Sandisk met 16GB opslagcapaciteit in een USB adapter gestoken en voor mijn idee is dat prima zat, maar misschien sla ik de plank mis en meot ik een speciale stick van een speciaal merk hebben?

Hopelijk zijn er mensen die iets voor me betekenen kunnen, want die hele Blue&Meukneuqsysteem doet écht serieuze afbreuk aan de hoeveelheid plezier ik van mijn mooie Fiat heb :(

Groeten Eeuwe
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door Jarnoootje »

Even een paar dingen die je wellicht kunt proberen:

- Blue&Me te updaten naar de nieuwste versie
- Niet meer praten tegen Blue&Me, dat werkt namelijk (ook bij mijn nieuwere evo) belachelijk slecht
- Goede formaat formatere van je USB-stick, geloof dat hij FAT moet en niet FAT32.


Het blijft inderdaad een windowssysteem, maar de hoeveelheid fouten die jij hebt lijkt mij niet normaal. Ik zou zeggen updaten en dan moet meer dan de helft opgelost zijn :)
EaGler
Junior Stato
Berichten: 208
Lid geworden op: zo okt 25, 2009 17:13
Locatie: Bennekom

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door EaGler »

Absoluut mee eens. Kut systeem. Zojuist ook de zekering eruit moeten halen voor B&M want deze was compleet vast gelopen. USB stick niet meer herkend of iig NO SOURCE in display.

Daarnaast heb ik ook ineenste last van het volgende:
sinds de laatste update dat het afspelen van Seamless (in elkaar overlopende tracks), met een korte pauze ertussen gaat. Dus als hij springt naar het volgende nummer, dat het even 1 tel stil is. Volgens mij had ik voordat ik update dit probleem niet. Toen speelde alles netjes achter mekaar vloeiend door, zonder pauzes ertussen.
Gebruikersavatar
PuntoSporting
Membre D'Oro
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
Locatie: BAARLO (Lb)

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door PuntoSporting »

:D dat praten moet je zeker niet doen, de dame heeft een eigen willetje, ze doet niet wat ik vraag.

Mijn vrouw moet lachen als ze de voicemail luistert als ik vanuit de auto bel, ze hoort alleen iemand allerlei dingen schreeuwen en te vloeken.... :oops: :oops: :wink: ...ik dus, omdat ik met geen mogelijkheid het gesprek kan stoppen.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
Gebruikersavatar
tnx
Senior Stato
Berichten: 692
Lid geworden op: zo jan 11, 2009 19:32
Locatie: nieuwkoop + oosterend
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door tnx »

niet meer dan 8 GB gebruiken dan werkt het goed :wink:
als je meer gaat gebruiken. kan je computer kapot gaan :cry:
Evo Racing wit 105 pk
Afbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door meloenie »

Ik zit met een dane elec usb stick van 32gb. Eigenlijk geen problemen. Op spraak contole na, dat werkt gewoon kut.
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door Nico111 »

Ik herken me helemaal in jouw problemen.
Dit is nu het enige van Windows wat ik in huis heb. Nu ik het zo een maand heb gebruik weet
ik weer waarom ik Windows helemaal heb afgezworen. Wat een bagger systeem.
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door eBoonstra »

Ben ik weer (met gezeik)!

Onlangs toch maar overgestapt naar een SanDisk Cruiser 32GB omdat ik mijn vorige 16GB kwijt ben geraakt.

Eerste weken beviel me beter, B&M hoefde naar mijn idee ook minder vaak de mediabibliotheek te 'refreshen'. Nu ik sinds kort weer een aantal albums gelost heb is het hek weer van de dam. Zo heb ik bijv. een aantal mappen gemaakt met muziek die bijv. A1, A2, A3, A4, A5, A6, A7, A8 en A9 heetten. Ging altijd goed, alleen nu leest hij ngo amar A1 t/m A4 :evil: dit hetzelfde bij B1 enz. enz. bijvoorbeeld. Alles wordt niet meer weer gegeven. Ook zijn bijv. van alle vijf albums van Keane nog maar twee van zichtbaar, en wanneer in van album 'The Best Of Keane' een nummer wil luisteren en selecteer, krijg ik de titel van dat nummer te zien in de display, maar een nummer van album 'Hopes and Fears' te horen, bijvoorbeeld. De USB stick aangesloten op de PC geeft wel alles keurig te zien, zoals het hoort.

Hmmpf. En nu? :evil:
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door Jarre »

bij mij laat de speler nummers gewoon vallen. hoe langer de usb insteekt hoe minder muziek erop staat.
nu met die nieuwe unit met gps heb ik geen problemen meer
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
arnovanessen
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: zo jul 07, 2013 11:03
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door arnovanessen »

had in het begin ook veel problemen met blue and me….altijd als ik een album erop zetten gaf hij maar de helft weer of onder het autorijden hield hij er ineens mee op..En was hij niet meer aan te krijgen..dat was een usb stick van 16GB….sinds kort gewoon een usb stick erin gedaan van 8GB en geen mappen meer aangemaakt maar gewoon alles op de usb gegooid zonder mappen aan te maken en dat gaat prima..is natuurlijk wel jammer dat het niet netjes in mappen staat maar beter als dat hij er helemaal mee ophoud…
nu helemaal geen gezeur meer ermee…!!! en de vriendelijke vrouwen stem werkt bij mij prima !! ook als ik een nummer wil bellen gaat het eigenlijk altijd goed!! heb wel de nieuwste update erin geladen…
Afbeelding
GP 1.4 Racing Blue -->arnovanessen<--
Japsuh
Nuovo Arrivato
Berichten: 97
Lid geworden op: vr feb 22, 2013 23:55

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door Japsuh »

Ik heb ook veel problemen met Blue&Me. Iedere keer als ik de auto start, is het weer spannend of de muziek gewoon verdergaat. Wanneer hij niet verder speelt, kan ik pas na een minuut of 10 de mediaplayer weer selecteren. De nummers herkent hij wel allemaal (gewoon met iTunes omgezet naar mp3) en gaan op de goede volgorde doordat ik in de titel het nummer heb gezet. Albums doe ik in mappen, dus ik werk alleen met de menuoptie 'mappen'.

De telefoon heb ik eigenlijk geen problemen mee. Behalve wat hierboven staat beschreven, namelijk het ophangen, ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Heb wel eens per ongeluk het verkeerde nummer gebeld, en ik kon met geen mogelijkheid ophangen.

Nieuwste versie trouwens, 5.6.
Fiat Bravo 150pk Sport | Tango Red
Hiervoor:
Fiat Grande Punto 120pk Sport | Crossover Black
Gebruikersavatar
arnovanessen
Nuovo Arrivato
Berichten: 48
Lid geworden op: zo jul 07, 2013 11:03
Locatie: Nijkerk
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door arnovanessen »

Japsuh schreef:Ik heb ook veel problemen met Blue&Me. Iedere keer als ik de auto start, is het weer spannend of de muziek gewoon verdergaat. Wanneer hij niet verder speelt, kan ik pas na een minuut of 10 de mediaplayer weer selecteren. De nummers herkent hij wel allemaal (gewoon met iTunes omgezet naar mp3) en gaan op de goede volgorde doordat ik in de titel het nummer heb gezet. Albums doe ik in mappen, dus ik werk alleen met de menuoptie 'mappen'.

De telefoon heb ik eigenlijk geen problemen mee. Behalve wat hierboven staat beschreven, namelijk het ophangen, ik weet nog steeds niet hoe dat moet. Heb wel eens per ongeluk het verkeerde nummer gebeld, en ik kon met geen mogelijkheid ophangen.

Nieuwste versie trouwens, 5.6.
Gewoon op je stuur de knop rechts onderin vasthouden…hangt hij vanzelf op...
Afbeelding
GP 1.4 Racing Blue -->arnovanessen<--
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door Anyways »

Bij mij viel de USB stick ook steeds uit en was alleen weer op te starten door het contact uit en aan te zetten.
Ik heb afgelopen weekend de software geupdate omdat ik al 3 nieuwe usb-sticks had gekocht en met alle 3 hetzelfde probleem had. (2gb sandisk/8gb Dane-elec/16gb Dane-elec). Ik heb na het weekend nog geen problemen gehad. Mijn muziek staat ook in mappen.

mocht je gaan updaten dan eerst 5.5 installeren en daarna 5.6 dan kan het bijna niet fout gaan. Update kan wel enige minuten duren..
http://www.blueandme.net/blueandme/inde ... ga&lang=en
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door eBoonstra »

Laatste update staat er bij mij ook al op!
Jarre schreef:bij mij laat de speler nummers gewoon vallen. hoe langer de usb insteekt hoe minder muziek erop staat.
nu met die nieuwe unit met gps heb ik geen problemen meer
Wat is dat voor unit?
arnovanessen schreef:had in het begin ook veel problemen met blue and me….altijd als ik een album erop zetten gaf hij maar de helft weer of onder het autorijden hield hij er ineens mee op..En was hij niet meer aan te krijgen
Japsuh schreef:Ik heb ook veel problemen met Blue&Me. Iedere keer als ik de auto start, is het weer spannend of de muziek gewoon verdergaat. Wanneer hij niet verder speelt, kan ik pas na een minuut of 10 de mediaplayer weer selecteren. De nummers herkent hij wel allemaal (gewoon met iTunes omgezet naar mp3) en gaan op de goede volgorde doordat ik in de titel het nummer heb gezet. Albums doe ik in mappen, dus ik werk alleen met de menuoptie 'mappen'.
Ja dat precies ervaar ik ook... ouch drama :evil:
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
GP_Buttje
Nuovo Arrivato
Berichten: 83
Lid geworden op: di okt 15, 2013 12:25
Contacteer:

Re: B&M frustraties, hoe ga ik er mee om?

Bericht door GP_Buttje »

dingen waaraan ik denk die hier invloed op zouden kunnen uitoefenen ..

- fileformat (FAT/FAT32/NTFS) waarmee je de USB stick formatteert
- grootte van de USB stick (bijv. groter dan 4 GB geeft problemen i.v.m. 32bit adressering ????)
- overdrachtssnelheid van je USB stick (er zitten slome duikelaars tussen!)
- compatibiliteit van de USB poort .. ondersteunt deze SD geheugen of ook SDHC/SDXC geheugen?
Bijv. mijn fotocamera slikt alleen SD kaarten tot 2 GB
- misschien trek je de USB stick uit de pc terwijl die nog niet klaar is met de overdracht (klik USB->uitwerpen)

of het ligt toch gewoon aan Windows :mrgreen:
|| heb: Fiat Grande Punto 1.4 16v Racing || had: Alfa Romeo 156 1.8 TS 16v || geschorst: Alfa Romeo 90 2.0 TS ||
Plaats reactie