Pagina 1 van 2

Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:10
door Odelot
Ik weet niet of het er echt wel mee te maken heeft, maar het lijkt wel of mijn auto meer verbruikt sinds de modificatie van de carterventilatie.

Vorige tank zat ik op 1 op 19,2 gemiddeld, en nu met een nieuwe tank (350 km gereden) 1 op 18,8. Het kan puur toeval zijn, maar zo onzuinig is ie nog nooit geweest :mrgreen:

Normaal zit ik gemiddeld over 43K km op 1 op 20,4.

Hou een verbruiksmonitor bij op autoweek.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:27
door meloenie
Ik heb zelf het idee dat na de modificatie het start stop systeem niet meer goed werkt. Slaat af en gelijk weer aan. Soms ook helemaal nix.....

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:36
door Thegroov
Die van mij is ook onzuiniger dan ooit. Zodra het weer boven nul is zou het niet meer uit moeten maken. Ik ben benieuwd.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:42
door dirk-erina
Ik heb 2 weken terug de modificatie gekregen en de auto heeft meteen een grote beurt gehad en ontdek sinds die tijd ook Een hoger verbruik. Ik zal het de komende tijd in de gaten houden, maar vreemd is het wel.
Prijs van een grote beurt met olie wissel was niet misselijk. €505 vindt ik niet echt goedkoop. Er waren geen bijzonderheden aan de auto. Ik heb auto's uit een hoger segment gehad waarvan de beurt goedkoper was.

Dirk.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:50
door Odelot
Welke beurt was dat? Hoeveel km beurt bedoel ik? Ik was voor de eerste oliewissel + beurt een goede 300 euro kwijt.

Ben dus blijkbaar niet de enige met een hoger verbruik. Mijn rijstijl is gewoon hetzelfde als altijd.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 19:57
door mehari
Bij de modificatie heb ik ook gevraagd waarom mijn ss-systeem het onregelmatig doet. Advies van de FIAT-dealer: instappen, eerst gordel aan doen en dan pas starten. Niet pas gordel aan doen tijdens het rijden. Wat denk je: onzin. Ik overweeg sterk naar een FIAT-specialist te gaan voor mijn 70.000 beurt. Misschien betaal ik dan acceptabele prijzen. Garantie blijft (wettelijk) bestaan.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 20:05
door Richard20
Ik heb tot op hede geen verschil gemerkt qua verbruik naar de modificatie

heb het vorige week laten doen en inmiddels 650 km gereden maar nog gewoon 5l/100km

Start stop systeem gebruik ik zelf niet

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 20:19
door dirk-erina
Was de 70000 km beurt. De auto heeft echter 41000 km gelopen maar is ruim 2 jaar oud. Dus voeren ze een 70000 km beurt uit.

Dirk

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 20:33
door Richard20
Huh? een 70000km beurt op de 41000 km?

mijn auto is nu 16 maanden oud en is nog niet naar de garage geweest voor een beurt (28500km)

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 20:56
door Odelot
Das vreemd. Volgens mij is dat niet echt nodig toch?

Oliewissel moet bij mij ook bij de 60k nu. Misschien zit ik daar over een jaar pas aan. Dan is het 1,5 jaar geleden dat ie de vorige oliewissel/ beurt heeft gehad. Ik laat gewoon altijd een beurt doen als de olie ververst wordt.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 21:26
door dirk-erina
Bij mijn weten moet de punto elk jaar of na 35000 km voor een beurt.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 21:31
door alfawiel
Dat roepen de meeste dealers, maar als je het onderhoudsboekje aanhoud is dat niet nodig.
Uiteraard wel zelf olie e.d. regelmatig controleren.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 22:56
door Bruijst
Ook hier een hoger verbruik, echter we zitten nog steeds met vorst en wat zeker een grote rol speelt is de sterke wind!! gek wordt ik er af en toe van.. Maar ik rij ook wat meer korte stukjes, dus daar ligt het ook zeker aan.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: vr mar 15, 2013 23:26
door Kars
Mijn verbruik is ook een fractie hoger na de modificatie, maar ik denk zelf dat het aan de weersomstandigheden ligt. Bovendien heb ik de laatste tijd meer op snelwegen gereden en mijn ervaring is dat het verbruik op snelwegen sowieso hoger is.

Re: Verbruik omhoog na carterventilatie modificatie?

Geplaatst: za mar 16, 2013 9:22
door dirk-erina
Ik ben het er mee eens dat de weersomstandigheden een rol spelen, maar het weer was voor de modificatie hetzelfde als nu. Hij loopt sinds die tijd dat de modificatie erop zit ongeveer 1,5 km minder ver op een liter diesel, terwijl de weersomstandigheden en het gebruik van de auto niet zijn veranderd.
Dirk.