defecte drukgroeplager

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
awalther
Berichten: 4
Lid geworden op: ma sep 24, 2012 16:45

defecte drukgroeplager

Bericht door awalther »

hallo punto rijders.

ik rij zelf de evo dynamic van 2011, maar er is toch een probleem met deze auto.
ik heb namelijk al twee maal de drukgroeplager kapot gehad het viel gelukkig in de garantietijd maar toch
ik heb gezien wat er gedemonteerd moet worden om dit euvel te verhelpen.
als de garantie termijn verlopen is, dan ben je aan de beurt, nu schijnt het zo te zijn dat dit vaker voorkomt .
zijn er nog meer mensen die hier last van hebben gehad? .

ik ga hier met de dealer in gesprek want het is een fabrieksfout en het kan niet zo zijn dat ik na de garantie periode zelf voor de kosten op moet
draaien heb hieromtrend al juridische raad gevraagd.
als ik meer hierover weet zal ik dit ook melden op dit forum

overigens heeft de dealer mij zeer goed en correct geholpen.
Tre Colori
Berichten: 5
Lid geworden op: ma dec 13, 2010 12:05

Re: defecte drukgroeplager

Bericht door Tre Colori »

Hallo awalter,
Wil ik wel even op inhaken,en heb al gehoord dat het wel vaker voorkomt.
Zelf ben ik altijd werkzaam geweest bij verschillende Fiat bedrijven en ben nog steeds werkzaam in de 2 wieler motortechniek,maar hier was ik toch wel door verrast.
Heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Fiat Punto van 29-4-2009 Km 42300 kent.42-JFG-4.
Deze auto is gekocht als demo en is op 05-11-2010 opkenteken gezet.
Natuurlijk niet onder garantie,coulance word nog onderzocht,. .maar toch valt het mij erg tegen.
De koppelingset is compleet vervangen,heb het druklager gezien na demontage en deze was zo slecht,dat het helemaal was ingevreten op de diafragmaveren van de drukgroep.
Gezien de prijs van het frictieset 71752454 a € 208,63 ex btw verwacht toch wel een betere kwaliteit.Het lager van een skateboard is van een betere kwaliteit.
Mijn zoons rijden,op mijn aanraden,ook allebei Fiat,een Grande Punte van 1988,de ander een Panda van 1989.
Ik hou mijn hart vast.
Gr.Tre Colori
Plaats reactie