Welke banden

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Welke banden

Bericht door Morty »

Ik ben in de markt voor nieuwe bandjes onder mijn mylife'je. Ik heb dus ook de 15" velgen.

De Conti's waarop hij is geleverd ben ik niet heel content mee en wil dan ook verder kijken dan er het zelfde onder te knallen. Heb al een kleine shortlist gemaakt! Heeft iemand ervaring met deze banden en zoja wat is aan te raden en wat niet.

Ik heb alleen gekeken naar gerenomeerde merken, vind het belangrijk niet te bezuinigen op dit gebied. Tevens is deze maat niet heel duur, ongeacht het merk band.

De michelin energy saver plus. Deze heeft een goede klassering voor verbruik en ook een heel gunstige klassering voor grip bij nat(het geen ik slecht vind bij de Conti's)

Pirelli Cinturato P1. Goede klasseringen en leek me een goede optie

Goodyear Duragrip. Goede klasseringen en ook een goed merk mijns inziens.

Continental Premiumgrip 5. Geen ecoband maar wel goede klassering en goede grip klassering.

Dit was de shortlist. Heeft iemand deze onder zijn autootje gehangen?
hgeert
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 18, 2012 9:24

Re: Welke banden

Bericht door hgeert »

http://www.ecopia.eu/en/ep001s , super eco, super in de regen en nog stil ook... en niet duur!
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Welke banden

Bericht door Jarnoootje »

Ik heb er voor de michelin energy saver plus banden op liggen. Ze geven een bak meer grip zowel in droge als in natte omstandigheden, zijn iets tiller en een heel klein beetje zuiniger. Qua levensduur maakt het niet uit, ze gaan net zo snel in 'rook' op als de standaard banden.

Heb er nu zo'n 50.000km mee gereden en ze zijn nog niet helemaal aan vervanging toe.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Welke banden

Bericht door Doxxo »

50 000 km :o ik heb 8000 km kunnen rijden met mijn 2 voorste banden maar ik moet wel zeggen mijn banden stonden scheef dus ze waren alleen vanbinnen afgesleten ^^
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: Welke banden

Bericht door Jarnoootje »

Op de continentals heb ik 60.800km gereden. De acterbanden zijn nog die er vanaf de fabriek op zaten dus inmiddels zo'n 120.000km erop en nog niet aan vervanging toe. Denk dat ik eerst voor mag vervangen en dat achter mij niet meer gaat overkomen (auto gaat eruit bij 160.000km)
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Welke banden

Bericht door Dino »

Lees anders eens de "sommerreifentest 2013" van de ADAC, die jaarlijks met typische Duitse grondigheid word uitgevoerd.
Ook de bandenmaat 185/60 R15 (z. B. für Audi A1, Mini, Fiat Punto, Renault Clio und VW Polo) werd getest:

Die besten fünf sind: Michelin Energy Saver + (Bestnote beim Verschleiß), Continental PremiumContact 5, Dunlop Sport BluResponse (Bestnoten auf trockener und nasser Fahrbahn), Goodyear Efficient Grip Performance (Bestnote bei Nässe) und Vredestein Sportrac 5.

Zie hier: PDF
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Nico111
Junior Stato
Berichten: 410
Lid geworden op: zo feb 17, 2013 8:50

Re: Welke banden

Bericht door Nico111 »

In de test van het blad auto review kwam de Dunlop het beste uit de test.
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Welke banden

Bericht door rondejong »

En die Dunlop's wil ik er dus binnenkort onder laten zetten. Alleen welke maat......ik heb de standaard lichtmetalen 15"-velgen onder de GP zitten met nu nog 185/65/15. In die maat zijn die Blu Response's er niet, dus ik heb de keuze uit 195/60, 195/65 of 185/60. Welke zouden jullie aanraden? Zelf dacht ik dan te gaan voor de 195/60/15, omdat daarbij de tellerafwijking het minst is volgens http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Gebruikersavatar
Dino
Nuovo Arrivato
Berichten: 159
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 10:52

Re: Welke banden

Bericht door Dino »

Nico111 schreef:In de test van het blad auto review kwam de Dunlop het beste uit de test.
In die Duitse test dus ook, als je kijkt naar gedrag op droog wegdeg (beste van allemaal) nat wegdek (ook de beste) en één na beste op gebied van brandstofgebruik.
Alleen slijt hij wat sneller dan de Michelin Energysaver.
Kwestie van afwegen dus wat je belangrijk vindt.
Afbeelding Punto 2012 1.3 Multijet Easy 5deurs, Blu Suggestivo, easy plus pakket, zij-airbags, EPS.
Gebruikersavatar
Tjeerd1992
Junior Stato
Berichten: 265
Lid geworden op: wo okt 03, 2012 15:39
Locatie: Vollenhove

Re: Welke banden

Bericht door Tjeerd1992 »

Je hebt vast wel wat gelezen op Facebook.
Ik heb de keuze gehad om michelin energy savers eronder te gooien, maar heb goodyear duragrip genomen ivm de prijs.
Vandaag gereden en ben tevreden, ik merk geen verschil.
Niet dat ik dat ooit zal merken...
Op zoek naar een zuinige, mooie diesel :)
Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Re: Welke banden

Bericht door Morty »

hgeert schreef:http://www.ecopia.eu/en/ep001s , super eco, super in de regen en nog stil ook... en niet duur!
Dit klinkt wel interessant. Ik ga er meer op in lezen. Beste van twee werelden combineren. Al ervaring met de banden of niet. Ik wil best proefkonijn zijn maar als er ervaringen zijn hoor ik het graag.

Om even in te springen op de rest van het forum. De banden die ik er af fabriek op heb liggen zijn ook duurzaam. Met 45000 op de teller beginnen de voorwielen meer te slijten dan de achterwielen. Nog lange na niet op apk afkeur niveau maar dat wil ik al voor zijn. Bij 2,5mm ligt mijn afkeur namelijk. Het is wel voor je eigen veiligheid en daar moet je niet op bezuinigen.
hgeert
Berichten: 3
Lid geworden op: do okt 18, 2012 9:24

Re: Welke banden

Bericht door hgeert »

Morty schreef:
hgeert schreef:http://www.ecopia.eu/en/ep001s , super eco, super in de regen en nog stil ook... en niet duur!
Dit klinkt wel interessant. Ik ga er meer op in lezen. Beste van twee werelden combineren. Al ervaring met de banden of niet. Ik wil best proefkonijn zijn maar als er ervaringen zijn hoor ik het graag
Ik heb ze liggen, en het is niet te geloven wat een verschil in rolweerstand, als je je auto in neutraal zet blijft hij maar lopen. meer dan het dubbele dan met mijn vorige banden.
In de regen is het ook in orde, nog geen enkel foutje ontdekt.
Gebruikersavatar
rondejong
Nuovo Arrivato
Berichten: 76
Lid geworden op: za sep 24, 2011 20:53
Locatie: Leidschendam

Re: Welke banden

Bericht door rondejong »

hgeert schreef:http://www.ecopia.eu/en/ep001s , super eco, super in de regen en nog stil ook... en niet duur!
Hmm, misschien ook wel interessant ipv de Dunlop Blu Response. Alleen, ik zie ze alleen in de maat 195/65/15, wat volgens http://www.gbshop.nl/content/informatie ... kening.htm zorg voor een te grote afwijking tov wat ik er nu onder heb (185/65/15). Is dat ook zo of maakt dat niet zoveel uit in de praktijk?
Grande Punto 1.4 16v Emotion | Chemical Grey
Morty
Nuovo Arrivato
Berichten: 55
Lid geworden op: zo jan 15, 2012 20:51
Locatie: Maasdam

Re: Welke banden

Bericht door Morty »

hgeert schreef:
Morty schreef:
hgeert schreef:http://www.ecopia.eu/en/ep001s , super eco, super in de regen en nog stil ook... en niet duur!
Dit klinkt wel interessant. Ik ga er meer op in lezen. Beste van twee werelden combineren. Al ervaring met de banden of niet. Ik wil best proefkonijn zijn maar als er ervaringen zijn hoor ik het graag
Ik heb ze liggen, en het is niet te geloven wat een verschil in rolweerstand, als je je auto in neutraal zet blijft hij maar lopen. meer dan het dubbele dan met mijn vorige banden.
In de regen is het ook in orde, nog geen enkel foutje ontdekt.
Waar heb jij ze gehaald? nog goede ideeen voor de aanschaflocatie
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Welke banden

Bericht door Dixie »

Mijn voorkeur gaat uit naar Dunlop Fast Respons. Ik heb daar in alle opzichten goede ervaringen mee.

https://www.bandenuniversum.nl/media/ca ... /55469.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie