SCHADE TOPIC

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Bennink »

ga je dat zelf doen?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
Sander_Sonja
Senior Stato
Berichten: 852
Lid geworden op: ma mei 25, 2009 12:17
Locatie: Almere

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Sander_Sonja »

Vervelend van de schade. Maar wel interessant dat je het zelf gaat fixen, heb je ervaring met dit soort herstelwerkzaamheden? Ik zou graag een fotoreportage zien.
- :) Ik begrijp alleen wat je zegt, niet wat je bedoeld :) -
#93 Sander_Sonja, Dynamic, Duallogic, Psychedelic Azure.

Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door E34 »

:cry: :cry: mijn mooie GP heeft een flinke tik van achteren gehad afgelopen zaterdag... :(
Gastje van 18 die niet oplette en met de nieuwe auto van papa (de dag ervoor opgehaald) ramt die gast met 60km/h zijn voorligger die vervolgens gelanceerd wordt en bovenop mij knalt. Ben 2x geramd als een botswagentje. Zoveel snelheid had ie....

Voorlopige schatting: grensgevalletje total loss dan wel reparatie.....
Mijn broer is schadehersteller en had alleen al aan zichtbare schade circa 8k schade grof geschat.
Beide achterschermen geknikt, veel onderschade aan de bodem, achteras staat er schuin onder, zelfs mijn sky dome is getordeerd en gaat niet meer dicht (stond open bij de aanrijding).

Wij (3 man in de auto) gelukkig ongedeerd dankzij gordels en anti whiplash hoofdsteunen op iig de voorstoelen.
Vette rugpijn gisteren en vanochtend. Grote blauwe plek op bovenbeen. Mijn broer heeft de gordelafdruk als herinnering op/in zijn arm staan.
De bestuurder van de middelste wagen kwam er minder fortuinlijk vanaf en moest naar 1e hulp ivm whiplash.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door E34 op ma mei 16, 2011 20:13, 1 keer totaal gewijzigd.
GP T-Jet Sport Cross Over Black
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door evotaxfree »

heftig!

hoop voor je dat ie totall-los word verklaard en de verzekering je voldoende compenseerd.
persoonlijk zou ik hem niet terug willen na zo'n klap.
je blijft de schade altijd in je verbeelding zien al word ie nog zo perfect gerepareerd.

succes!
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door RaydeJee »

Zo dat is een hele flinke dreun geweest, en dan te bedenken dat er nog een auto tussen zat. :shock: :shock:
Hopelijk hou je er zelf niets aan over. Succes!
Gebruikersavatar
RippiN
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: do mei 12, 2011 1:57
Locatie: Leusden, Utrecht

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door RippiN »

Wauw wat een klap..

Hopelijk kan het 100% vergoed worden.

Zijn al je aangepaste onderdelen nog in orde, zodat je die eventueel op je nieuwe GP kunt gebruiken?

Sterkte!
Gebruikersavatar
Connie086
Junior Stato
Berichten: 411
Lid geworden op: za mar 19, 2011 0:13
Locatie: Nunspeet

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Connie086 »

shit man! wat een klap! sterkte ermee..

Gr. cornee
GP 1.3 Multijet Bianco Divino...2010 :La Dolce Vita:
EVO 1.3 Mjet 2011 wit/grijs
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Deantjuh »

Zoiets gun je natuurlijk niemand.. Zeer pijnlijk.. Maar dan ben je wel een beetje blij dat je in nederland woont en dat verzekering verplicht is!
Sterkte met je auto en hoop dat er niemand blijvend letsel heeft!
Afbeelding
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door E34 »

Een paar dagen lang vette rugpijn en hoofdpijn gehad, mijn broer heeft de gordelafdruk in zijn buik en arm staan nog steeds.
We blijven iig onder controle bij de arts de komende tijd.

Bestuurder van de 3e auto heeft (uiteindelijk) toch schuld toegegeven.
Mijn broer is plaatwerker + spuiter en gaat de wagen in orde maken. Auto staat inmiddels bij hem voor demontage. Ruim 9k euro schade.... Maar gelukkig wel een schade die goed te repareren is. Hij is een pietje precies dus dat komt wel goed.

Hopelijk eind volgende week weer de auto terug. Dan kan ie meteen op de vuurdoop naar Bella Italia voor 6 daage trip.
Al met al ben ik nu wel weer positief gestemd :)
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Deantjuh
Senior Stato
Berichten: 568
Lid geworden op: zo mei 15, 2011 1:05
Locatie: Midden Limburg

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Deantjuh »

E34 schreef:Een paar dagen lang vette rugpijn en hoofdpijn gehad, mijn broer heeft de gordelafdruk in zijn buik en arm staan nog steeds.
We blijven iig onder controle bij de arts de komende tijd.

Bestuurder van de 3e auto heeft (uiteindelijk) toch schuld toegegeven.
Mijn broer is plaatwerker + spuiter en gaat de wagen in orde maken. Auto staat inmiddels bij hem voor demontage. Ruim 9k euro schade.... Maar gelukkig wel een schade die goed te repareren is. Hij is een pietje precies dus dat komt wel goed.

Hopelijk eind volgende week weer de auto terug. Dan kan ie meteen op de vuurdoop naar Bella Italia voor 6 daage trip.
Al met al ben ik nu wel weer positief gestemd :)
Beterschap! Ik was gister bijna tegen de portieren van een BMW aangereden met me Audi. Ik op een voorrangsweg waar je 80 mag,. Hij zag me blijkbaar niet, hij kwam een zijstraatje uit en was dus al op mijn weghelft om de anderkant op te gaan.. Heel hard geremd en er zowat omheen gedrift.. Niet zo erg als bij jou.. Maar gelukkig maar, anders had ik geen auto tot ik me punto ontvang en hoogswaarschijnlijk hetzelfde klachten als jou.
Wederom, beterschap! En zie graag pixels van je gemaakte auto'tje.
Afbeelding
Puntorv
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 10:48

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Puntorv »

Punto heeft hagelschade opgelopen. Blutsen in de motorkap en op het dak... Is dat een beetje te herstellen? Eventueel zelf wat uitblutsen, of waag ik me daar best niet aan (als totale amateur)?

Daarenboven ook aangekoekte duivenstront op de motorkap! Plakt gewoon in de lak! Als ik het eraf wil halen, komt de lak zo mee. Voorlopig dus blutsen afgewisseld met duivenstront. En het was zo een mooi autootje...
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door alfawiel »

Puntorv schreef:Punto heeft hagelschade opgelopen. Blutsen in de motorkap en op het dak... Is dat een beetje te herstellen? Eventueel zelf wat uitblutsen, of waag ik me daar best niet aan (als totale amateur)?

Daarenboven ook aangekoekte duivenstront op de motorkap! Plakt gewoon in de lak! Als ik het eraf wil halen, komt de lak zo mee. Voorlopig dus blutsen afgewisseld met duivenstront. En het was zo een mooi autootje...
Duivenstront die de lak meeneemt bij afhalen??
Hoelang zit die er dan al op?
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
ulti
Senior Stato
Berichten: 752
Lid geworden op: zo jul 22, 2007 11:08
Locatie: lelystad

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door ulti »

gister achterklep overgespoten ivm garantie... rijdt mijn vriendin weg bij de dealer.. bam tegen een boom op de parkeerplaats.. bumper lichte schade.. kan die weer naar binnen :mrgreen: kan er om lachen gelukkig.. hoe krijgt ze het voor elkaar.. en ja ze kan voor een vrouw echt wel rijden.. -]
Grande Punto sport - > Abarth Evo ->500S
Puntorv
Berichten: 8
Lid geworden op: ma mei 09, 2011 10:48

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Puntorv »

alfawiel schreef:
Puntorv schreef:Punto heeft hagelschade opgelopen. Blutsen in de motorkap en op het dak... Is dat een beetje te herstellen? Eventueel zelf wat uitblutsen, of waag ik me daar best niet aan (als totale amateur)?

Daarenboven ook aangekoekte duivenstront op de motorkap! Plakt gewoon in de lak! Als ik het eraf wil halen, komt de lak zo mee. Voorlopig dus blutsen afgewisseld met duivenstront. En het was zo een mooi autootje...
Duivenstront die de lak meeneemt bij afhalen??
Hoelang zit die er dan al op?
Toegegeven, ik heb het er niet meteen afgeveegd en dacht dat het bij de eerstvolgende regenbui er wel zou afgaan. Toen dat niet het geval bleek, dacht ik het er toch maar gewoon zelf af te doen en intussen bleek dat steenhard geworden...
E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door E34 »

Puntorv schreef:Daarenboven ook aangekoekte duivenstront op de motorkap! Plakt gewoon in de lak! Als ik het eraf wil halen, komt de lak zo mee. Voorlopig dus blutsen afgewisseld met duivenstront. En het was zo een mooi autootje...
Tip: doekje helemaal nat maken en dan erop laten liggen zodat het erin trekt. Dan na uurtje of 2 kun je het er zo afvegen.
Heb je ook geen krassen etc
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Plaats reactie