SCHADE TOPIC

Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

schade t

Bericht door walpunto »

s6 morgen
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Aalt_V
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 7:39

Bericht door Aalt_V »

Gister een krasje op de deur ontdekt.. Ong 2 a 3 cm lang..
Straks maar ff contact met leasemaatschappij opnemen..
Uitvoering: 1.4 16V Dynamic 5D
Kleur exterieur: Stoner Blue
Kleur interieur: Beige/zwart
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Op de snelweg scheurde de wieldop rondom waar deze bevestigd is??!! Deze knalde tegen mijn deur aan :(. Linkerspiegel heb ik weer in elkaar kunnen "klikken", verder alleen wat lakschade overgehouden en een "stuk" wieldop dat nog vastzit....
Aalt_V
Nuovo Arrivato
Berichten: 63
Lid geworden op: vr okt 06, 2006 7:39

Bericht door Aalt_V »

rubeneduardo schreef:Op de snelweg scheurde de wieldop rondom waar deze bevestigd is??!! Deze knalde tegen mijn deur aan :(. Linkerspiegel heb ik weer in elkaar kunnen "klikken", verder alleen wat lakschade overgehouden en een "stuk" wieldop dat nog vastzit....
:shock: :shock: :shock:
Holy crap!
Lijkt me dat dat een flinke klap gaf?
Uitvoering: 1.4 16V Dynamic 5D
Kleur exterieur: Stoner Blue
Kleur interieur: Beige/zwart
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Yeah, it scared the shit out of me! :D, ik dacht dat ik iets aangereden had...
joedelta

Bericht door joedelta »

rubeneduardo schreef:Yeah, it scared the shit out of me! :D, ik dacht dat ik iets aangereden had...
Maar was dat dan niet het geval?
Een wieldop scheurt niet zomaar. Misschien dat hij eerder beschadigd was geraakt aan een stoeprand, of door iets wat er tijdens het rijden tegenaan kwam (steen of zo). Hij kan natuurlijk ook gewoon verkeerd gemonteerd geweest zijn, waardoor hij is gaan scheuren, maar dat lijkt me sterk met die FIAT-wieldoppen waar de bouten door de wieldoppen lopen.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

rubeneduardo schreef:Yeah, it scared the shit out of me! :D, ik dacht dat ik iets aangereden had...


Ik kan het me voorstellen dat je geschrokken bent gelukkig is het goed afgelopen eigenlijk.Ik zie ze ook nog al eens langs de kant van de weg liggen. :roll: :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Kan inderdaad zijn dat er een steen tegenaan geknald is, maar voor zover ik weet zat er geen scheur in mijn wieldop. Zou me anders wel zijn opgevallen namelijk. :D Overigens is de wieldop rondom de bouten weggescheurd, dus het middenstuk waar de bouten zitten is er nog wel.

Moet volgende week toch voor zijn 30.000 km beurt wegbrengen dus dan kunnen ze dat gelijk even fixen... het ziet er nu namelijk niet uit...
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

rubeneduardo schreef:Kan inderdaad zijn dat er een steen tegenaan geknald is, maar voor zover ik weet zat er geen scheur in mijn wieldop. Zou me anders wel zijn opgevallen namelijk. :D Overigens is de wieldop rondom de bouten weggescheurd, dus het middenstuk waar de bouten zitten is er nog wel.

Moet volgende week toch voor zijn 30.000 km beurt wegbrengen dus dan kunnen ze dat gelijk even fixen... het ziet er nu namelijk niet uit...

FOTO................................dit wil ik zien :wink:
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Hierbij foto's van het verschrikkelijke "object" :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

mij lijkt het dat er misschien te véél spanning op de wieldop heeft gezeten, aangezien hij met de wielbouten vast zit aan de velg.
zou dat niet de oorzaak kunnen zijn :roll:
rubeneduardo
Nuovo Arrivato
Berichten: 128
Lid geworden op: vr sep 01, 2006 14:53
Locatie: Eindhoven

Bericht door rubeneduardo »

Geen idee, garage had er geen verklaring voor... maar waarom zou de wieldop scheuren als de spanning van de moeren te hoog is.

Daarnaast kan je de moeren maar tot een bepaald punt vastdraaien. Daarna gaan ze kraken bij het draaien, en weet je dat ze vastzitten.. :)

Toevallig achtergekomen bij het verwisselen van mijn klapband afgelopen weekend.. op de snelweg.. :(.

Overigens heb ik inmiddels weer een nieuwe wieldop linksvoor :)
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

rubeneduardo schreef:Geen idee, garage had er geen verklaring voor... maar waarom zou de wieldop scheuren als de spanning van de moeren te hoog is.

Daarnaast kan je de moeren maar tot een bepaald punt vastdraaien. Daarna gaan ze kraken bij het draaien, en weet je dat ze vastzitten.. :)

Toevallig achtergekomen bij het verwisselen van mijn klapband afgelopen weekend.. op de snelweg.. :(.

Overigens heb ik inmiddels weer een nieuwe wieldop linksvoor :)
ik bedoelde ook niet de moeren hiermee.
stel dat de wieldop bij het op de velg klikken niet aansloot op de velg,en de overige drie dat wel deden.
maar bij het vast zetten d.m.v. de wielbouten deze wieldop tegen de velg aangetrokken werd waardoor er spanning op de wieldop zelf kwam te staan.
aangezien het kunstof is kan je wachten op het moment dat hij breekt.
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

:shock: dat ziet er raar uit....
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

schade

Bericht door walpunto »

heb 2 putjes in deur gebeurt zaterdag avond in hilversum
dank witte passat laat gauw weer repareren
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Plaats reactie