SCHADE TOPIC

E34
Junior Stato
Berichten: 390
Lid geworden op: do apr 16, 2009 9:55
Locatie: Arnhem am Rhein

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door E34 »

E34 schreef:Al met al ben ik nu wel weer positief gestemd :)
Inmiddels een paar dagen de auto weer terug, alles helemaal goed gemaakt en weer tip top in orde :D me happy :D
Nu op naar de volgende, hopelijk veilige, kilometers!
GP T-Jet Sport Cross Over Black
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door RaydeJee »

ulti schreef:gister achterklep overgespoten ivm garantie... rijdt mijn vriendin weg bij de dealer.. bam tegen een boom op de parkeerplaats.. bumper lichte schade.. kan die weer naar binnen :mrgreen: kan er om lachen gelukkig.. hoe krijgt ze het voor elkaar.. en ja ze kan voor een vrouw echt wel rijden.. -]
Dat is ehm....snel. :shock: Shit happens, hopelijk is dit ook gauw gefixt. :wink:
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Scooterguy »

Jippie, de vorige schade (zie de foto's van mijn aanvaring met een diepe put in het wegdek) is hersteld :mrgreen:
En dan nu het minder leuke nieuws: er heeft blijkbaar iemand nogal slecht achter me willen parkeren, met als resultaat een hele bende krassen op de achterbumper :x
Nog even en m'n hele auto is op 2 jaar tijd herspoten :?
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
freedive
Junior Stato
Berichten: 220
Lid geworden op: wo feb 11, 2009 13:10
Locatie: Utrecht

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door freedive »

Deels offtopic...

Vorige week in een huurauto (clio) in Portugal heeft een muurtje in het mooie plaatsje Evora een kras gezet op onze huurauto haar bumper.

Helaas was dit niet stiekem weg te poetsen en moesten we 210,00 euro neerleggen voor het spuiten van de bumper (niet dat ze dit gaan doen...maar tsja).

Ach kan gebeuren we hebben er onze vakantie niet door laten verpesten! :P
Kars
Junior Stato
Berichten: 312
Lid geworden op: di jun 08, 2010 19:04
Locatie: Deventer

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Kars »

Inmiddels heb ik ook een schade opgelopen en dat ook nog door mijn eigen schuld. Stoeprandje en een paaltje geraakt in een bocht. Het een en ander heb ik in mijn eigen "Vip-room" beschreven, weet alleen niet hoe ik hier een link daar naar toe kan plakken.... :roll:

De schade is een deuk in mijn rechter voorvelg en een (deels) platgedrukte dorpel onder de rechter voordeur. De deur zelf is zonder schade.
De schade moet nog hersteld worden en het bedrag is nog niet bekend maar de schatting van het herstelbedrijf is zo rond de €700/€800 :(
De verzekering dekt de schade, dat is een schrale troost, maar het is toch wel verschrikkelijk balen!!! Nu maar hopen dat het herstel dusdanig gedaan wordt dat je er niets meer van weer ziet!! :!:
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Dixie »

Ik had een putdeukje op de motorkap en 2 zeer lichte vouwen ernaast zitten aan beide kanten.
Dit is kosteloos door het Motorschadehuis in Gouda hersteld. Prima werk geleverd daar ! :-]
Laatst gewijzigd door Dixie op za nov 05, 2011 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Leonairo
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 21:20
Locatie: Spierdijk

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Leonairo »

Drie weken terug betrokken geraakt bij een kettingbotsing

Auto achter mij op een te korte afstand en klapte bij remmen dus achterop waardoor ik twee auto's moest laten afremmen wat niet ging lukken.
Dus zowel voor als achter in de poeier

Nu was de auto net niet afgeschreven dus zou gerepareerd gaan worden schade dikke 8000 euro

Gisteren telefoontje dat na demontage de schade nog veel erger was dan aangenomen en dus technisch afgeschreven.

Nu komt dus het belangrijkste gedeelte in de polisvoorwaarde staat 2/3 van de nieuwwaarde is einde oefening en dat wordt net niet gehaald !

Ik krijg nu de huidige dagwaarde incl. schade uitbetaald :( WEES DUS GEWAARSCHUWD KIJK MAAR EENS IN JE POLIS VOORWAARDE !
2/3 is een bedrag wat soms niet gehaald wordt maar wel einde oefening kan betekenen en je hebt dan geen optie meer...

Dus helaas zal mijn huidige punto na 7 maanden en 16000 km een opvolger gaan krijgen, waarschijnlijk in de vorm van wederom een Punto Evo

Leden intresse in de velgen 208 welke hoogstwaarschijnlijk door het gewenste plus pakket onder de nieuwe zullen zitten ?
want uiteraard komen er weer de 17 inch 433 velgen onder.
Racing 1.3 Multijet 5drs , Tango red, veel extra's [ 1ste punto [Total loss]Fiat Punto Evo Dyn 1.3 multijet 5drs, Underground Grey 4-3-2011 2e 21-11-2011 ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Jarre »

wat wil je voor die 208 dan?

wel jammer dat na 7 maanden je nieuwe punto al in puin ligt zeg :roll:
zelf niets aan overgehouden??
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Leonairo
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: vr jan 28, 2011 21:20
Locatie: Spierdijk

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Leonairo »

Nee gaat eigenlijk gezien de klap erg goed, eerste dagen veel spierpijn en last van mijn nek en rug maar mag niet klagen de auto heeft de klap
prima opgevangen

Als ik maandag alles officieel te horen krijg en op papier dan zal ik overgaan tot aanschaf en als het goed ik wordt de auto dan afgeleverd over 3 weken.

Ik zal eens kijken wat een leuke prijs is voor de 208 velgen banden krijg je er dan gratis bij :lol:
Racing 1.3 Multijet 5drs , Tango red, veel extra's [ 1ste punto [Total loss]Fiat Punto Evo Dyn 1.3 multijet 5drs, Underground Grey 4-3-2011 2e 21-11-2011 ]
Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Jarre »

ok thanks! :-]

bewijst nog maar eens hoe stevig "kleinere" auto's in elkaar zitten!!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Hellfire »

Leonairo schreef:Gisteren telefoontje dat na demontage de schade nog veel erger was dan aangenomen en dus technisch afgeschreven.

Nu komt dus het belangrijkste gedeelte in de polisvoorwaarde staat 2/3 van de nieuwwaarde is einde oefening en dat wordt net niet gehaald !

Ik krijg nu de huidige dagwaarde incl. schade uitbetaald :(
Sheesh... Kunnen ze niet even met een moker tekeer gaan en de schade ietsje groter maken?

In ieder geval sterkte met de verdere afhandeling.
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Jarnoootje »

Lullig van die 2/3 waarde! mooie verzekering dan :(

Succes met het uitzoeken/bestellen van een nieuwe Punto Evo!
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door RaydeJee »

Jarnoootje schreef:Lullig van die 2/3 waarde! mooie verzekering dan :(
Dat is bij elke verzekering het geval.
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door Jarnoootje »

Dat krijg je als lease rijder, de ballen verstand van verzekeringen.

Blijft een zure situatie!
bertxl
Nuovo Arrivato
Berichten: 59
Lid geworden op: wo mar 30, 2011 17:59

Re: SCHADE TOPIC

Bericht door bertxl »

Is idd alemaal lekker geregeld met die verzekeringen. Hadden hier ook zo'n leuk geintje 2 maanden geleden, auto economisch total loss (ruim 10000 euro schade) Auto zou in het eerste jaar tegen nieuw waarde verzekerd zijn (reaal regelt het allemaal :( ) Kreeg de keuze, laten repareren of afstand doen van de auto en 3500euro laten lopen.
En dan kan je er zelf helemaal niets aan doen en dan word je nog financieel benadeeld.....
Plaats reactie