winterbanden

Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

joedelta zal ongetwijfeld met de 190 Snowcontrol van Pirelli komen :) Volgens mij ook wel een fijne band.
Seat Leon 1.9 TDi
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Vrijdag liggen de slofjes d'r weer om... (moet ik weer rekening mee houden met de remweg :? )
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

ik wacht nog even.
zal ze er pas opgooien na Utrecht op 10 november, of het weer moet totaal omslaan :wink:
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik wacht ook nog eventjes. De temperatuur is toch nog te veel om er winterbanden op te leggen. De geleerde zeggen dat het minimaal 7 graden moet zijn wil je effect hebben met je wintersloffen.
Afbeelding
Rogar

Bericht door Rogar »

Ik leg ze er ook nog niet onder. Volgens mij is het nog niet koud genoeg. Ik heb trouwens Vredestein's eronder, die "designed by Giugiaro" zijn... Net als de GP!
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Ook voor de grote plassen water.... 8)
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
ed.de.vries
Membre D'Oro
Berichten: 1276
Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
Locatie: Grevenbicht

winterbanden.

Bericht door ed.de.vries »

Als ik dit zo lees: Denken er mensen al aan winterse omstandigheden. :(
Ik nog lang niet,ik spaar mijn slofjes nog zeker tot medio December.
Eerstens veranderd het auto rijden met winterbanden wel even,en dan
vindt ik ze op de (sport) Grande niet echt :vet: staan!!!.
Dus blijf ik nog ff,kes op mijn Bridstoontjes door karre.
In de regen(nat weer) doen deze het goed.
Bij bevroren wegdek glijdt alles,ook winterbanden.
Bij droog wegdek houden de bridgjes het fijner/beter dan de winterslofjes.
Dus wacht ik op sneeuw sneeuw,en modder op de weg,en dat zie ik nog
niet zo zitten op dit moment.
:der Alte:
T-Jet ridder uit Limburg. :lol:
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Jacob schreef:Ik moet ook maar weer eens een afspraak inplannen met de Kwikfit, anders hebben ze het straks weer veel te druk :P

Welke winterbanden kan ik het beste kiezen voor de T-Jet sport straks? Voor de Polo heb ik nu COntinental Wintercontact TS810 en die bevallen prima, weet alleen niet of ze in de juiste maat te krijgen zijn ..

andere tips?
Jacob, er loopt nu een actie voor de GPC bij winterbanden.nl, misschien kan je daar van profiteren.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

bij onze Gp zitten de winterbanden er al onder er wordt bij ons in het dorp weer met suikerbieten gereden en dat geeft heel veel zooi op de weg.

Ik heb de Toyo Snowprox s941 in de maat 185/65r15, gemonteerd op lm-velgen.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

suus schreef:
Jacob schreef:Ik moet ook maar weer eens een afspraak inplannen met de Kwikfit, anders hebben ze het straks weer veel te druk :P

Welke winterbanden kan ik het beste kiezen voor de T-Jet sport straks? Voor de Polo heb ik nu COntinental Wintercontact TS810 en die bevallen prima, weet alleen niet of ze in de juiste maat te krijgen zijn ..

andere tips?
Jacob, er loopt nu een actie voor de GPC bij winterbanden.nl, misschien kan je daar van profiteren.
Die had ik inderdaad al gezien, de gp is echter een leaseauto en dus wordt alles door de leasemaatschappij gedaan. Bij de kwikfit kan ik echter nog wel kiezen voor een bepaald merk/type winterband en ik vroeg me af welke het beste zou zijn (moet wel om de 17" velg).
Rogar

Bericht door Rogar »

Jacob schreef:
suus schreef:
Jacob schreef:Ik moet ook maar weer eens een afspraak inplannen met de Kwikfit, anders hebben ze het straks weer veel te druk :P

Welke winterbanden kan ik het beste kiezen voor de T-Jet sport straks? Voor de Polo heb ik nu COntinental Wintercontact TS810 en die bevallen prima, weet alleen niet of ze in de juiste maat te krijgen zijn ..

andere tips?
Jacob, er loopt nu een actie voor de GPC bij winterbanden.nl, misschien kan je daar van profiteren.
Die had ik inderdaad al gezien, de gp is echter een leaseauto en dus wordt alles door de leasemaatschappij gedaan. Bij de kwikfit kan ik echter nog wel kiezen voor een bepaald merk/type winterband en ik vroeg me af welke het beste zou zijn (moet wel om de 17" velg).
Ik heb de Vredestein's gekozen, verder is er nog keuze uit Pirelli en Michelin geloof ik... Meer is er niet in 17" te krijgen in de maat van de GP...
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Waarom heb je voor die Vredestein's gekozen? Moet zelf binnenkort ook aan de winterband en wellicht heb ik dan ook keuze :)
Zou zelf zo voor Pirelli gaan, maar die keuze is nergens op gebasseerd eigenlijk ... :lol:
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Rogar

Bericht door Rogar »

Speedy schreef:Waarom heb je voor die Vredestein's gekozen? Moet zelf binnenkort ook aan de winterband en wellicht heb ik dan ook keuze :)
Zou zelf zo voor Pirelli gaan, maar die keuze is nergens op gebasseerd eigenlijk ... :lol:
Nou, omdat dat opgelegd werd door de leasemaatschappij :wink: Bij duurdere auto's mag je ook Pirelli en Michelin kiezen...
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Hoor het al, zal me laten verrassen :)
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
nelis68
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: zo okt 07, 2007 19:28

Bericht door nelis68 »

Speedy schreef:Waarom heb je voor die Vredestein's gekozen? Moet zelf binnenkort ook aan de winterband en wellicht heb ik dan ook keuze :)
Zou zelf zo voor Pirelli gaan, maar die keuze is nergens op gebasseerd eigenlijk ... :lol:
Zou ff de diverse testen lezen van oa de ADAC en de ANWB, kun je zo zien welke jij geschikt vind voor onder de GP.

Groeten Harry
die als zijn GP binnen is voor Michelin Alpin A3 gaat....
Plaats reactie