winterbanden

Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

morgen worden de winterbanden voor het eerst onder mijn GP gemonteerd - ben benieuwd hoe het rijd en klinkt - anders zetten we de radio wel een tandje harder :-)

wel type band het word, geen idee - gaat op verzoek van de lease.
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hee, waar heb ik dat stukje over die winterbanden eerder gelezen... hmmm MyReview? ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Bennink :D KLopt!

Haha, een aandachtige lezer dus! Ik ga de GP zo halen dus de bandenwarmers of beter gezegd bandenkoelers kunnen er dadelijk vanaf!
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Roel_vl
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: vr apr 13, 2007 22:25
Locatie: Gouda

Bericht door Roel_vl »

Het zijn Vredestein Wintrac 4 Xtreme by Giugiaro Design geworden.

Past in ieder geval goed bij de auto! :D

Zometeen op de snelweg maar ff checken hoe het rijd.
1.4 16V Sport * Caribbean Orange * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise Control * 17" 'stemvork' * privacy glass * parkeersensor * middenarmsteun * MP3 * GPC kentekenplaathouder :-)
Gebruikersavatar
Robert
Nuovo Arrivato
Berichten: 53
Lid geworden op: do okt 12, 2006 22:04
Locatie: Ridderkerk
Contacteer:

Bericht door Robert »

Ik heb ze voor nog geen 500 euro bij de actie van groenendijk banden die hier op het forum.

Goodyear banden en zwarte stalen velgen, 15 inch.

Groet Robert[/list]
Zwart verlaagde GP sport rijder uit ridderkerk
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Vandaag de GP netjes gepoetst, in een extra waslaag gezet, dus ik kan met een gerust hart de winter in.

Hoewel... Winterbanden zou ook leuk zijn en laat ik die in m'n berging hebben liggen. 8) Dus, hydraulische krik gepakt, handleiding gelezen, ontlucht, naar buiten, gevoeld waar hij moet komen te staan, krik eronder en ...

Past niet. :shock: M'n krik is 5cm te hoog om onder de GP te kunnen komen. :x Kan ik weer ergens een gewone krik gaan lezen. :(
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hellfire schreef:Vandaag de GP netjes gepoetst, in een extra waslaag gezet, dus ik kan met een gerust hart de winter in.

Hoewel... Winterbanden zou ook leuk zijn en laat ik die in m'n berging hebben liggen. 8) Dus, hydraulische krik gepakt, handleiding gelezen, ontlucht, naar buiten, gevoeld waar hij moet komen te staan, krik eronder en ...

Past niet. :shock: M'n krik is 5cm te hoog om onder de GP te kunnen komen. :x Kan ik weer ergens een gewone krik gaan lezen. :(
Of zorgen dat je met de wielen die omhoog moeten gaan op bakstenen staan. Dat zou wel 5 cm schelen en heb je geen nieuwe krik nodig..
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Hier het zelfde probleem. Door mijn verlaging pas ook mijn hydraulische krik niet meer.
Goed dan maar naar de achterbuurman, eventjes op de brug. Luchtslang erbij en de wieletjes zijn zo omgewiiseld.

Nu hoor ik altijd, van vervanging van de wielen met de winterwielen, de auto uitlijnen. Waarom is dan mijn vraag.
Het gaat wel om andere wielen, dan waar mijn zomerbanden op staan.

Zomer: 17" met 205/45 Bridgestone
Winter: 15" met 185/55 vredestein snowtrack 2

Alle 4 de winterwielen zijn wel gebalanceerd, moeten deze nu ook eigenlijk uitgelijnt te worden? Ik hoor het regelmatig, maar hoor ook vaak dat het helemaal niet nodig is. Wie legt het mij uit?
Afbeelding
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Je spoorbreedte verandert niet, Tony, dus moet er niets uitgelijnd worden :wink: . Als de uitlijning met je zomerbanden goed was, uiteraard.

PS toch wel handig hoor, de optie "normaal reservewiel" - voor 50€ heb je het wiel met band én een passende krik met gereedschap erbij :lol: :lol:
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Een volwaardig reserve wiel was niet bij te bestellen bij de Sport in 2006. De standaard 17" wiel past schijnbaar niet in de kofferbak.
Afbeelding
Afbeelding
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

OT:heej er zit ongedierte in m'n beeldscherm :lol:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

ik heb vrijdag ook m'n winterbandjes gemonteerd 8)
Afbeelding
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

tonyvandenbroek schreef:Een volwaardig reserve wiel was niet bij te bestellen bij de Sport in 2006. De standaard 17" wiel past schijnbaar niet in de kofferbak.Afbeelding

:shock: doe me dat niet aan :cry: :cry: heb ik geen reserve wiel als de winterbandjes eronder liggen :?
Peter
Junior Stato
Berichten: 481
Lid geworden op: za sep 22, 2007 15:09
Locatie: Gent (B)

Bericht door Peter »

Inderdaad is de put in de kofferbak met ons 15" reservewiel, incl. kunststof krik- en gereedschap-houder die in het wiel ligt, helemaal opgevuld: het kunststof steekt zelfs een cm'tje boven de bodem van de kofferbak uit. De velg & band zelf niet.

Een 17" wiel zou er qua breedte dus inderdaad niet inpassen.

Maar zou je niet gewoon een standaard 15" wiel krijgen als je een reservewiel bestelt / zou kunnen bestellen ?

Je mag er dan wel niet te lang mee doorrijden (twee verschillende banden (dus wielen!) op dezelfde "as" mag iig hier in B niet), maar lang doorrijden mag je met een thuisbrenger ook niet. En een 15" wiel is dan toch wel een stuk beter/veiliger.

Ik vind die repair-kitjes persoonlijk maar nix, eerlijk gezegd :? .
GP 1.2i 8V Dynamic 5drs Crossover Black - 1 okt '07
Gebruikersavatar
Speedy
Membre D'Oro
Berichten: 1542
Lid geworden op: za sep 16, 2006 10:38

Bericht door Speedy »

Vandaag Vredestein Wintrac Xtreme's om de wielen laten leggen, mooi matchend met de auto (design by Giugiaro)

Zag dat die dingen online 170 p.s. ex montage moeten kosten :shock:
Mooi goedkoop geleased dus :)

Morgen eens een stukje snelweg pakken, ben benieuwd hoe het geluid is tov de Bridgestones.
GP 1.4 16v Sport --> Evo 1.3 Multijet Dynamic
Plaats reactie