Zonneklep voor GP

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Zonneklep voor GP

Bericht door Solution »

Goedenavond,

Ik heb zojuist mijn eerste auto aangeschaft afgelopen week. De GP 1.9 uit 2006 staat voor de deur.

Nu ben ik als ik goed onderzoek heb gedaan de vierde eigenaar en de vorige eigenaren hebben de auto behoorlijk uitgewoond. Had/heb zelfs moeite de auto aan de binnenkant een beetje schoon te krijgen.

Nu heb ik een aantal dingen die ik nog graag wil vervangen om het weer enigzins op te knappen. De zonneklep aan de bestuurderskant is volledig intact op het opzetstukje waarmee je hem vastzet na. Ik ben dus op zoek naar dat kleine onderdeeltje om hem weer vast te kunnen zetten.

Nu was ik ook benieuwd of iemand wist of er normaal gesproken achterruit sproeiers op de GP uit 2006 hoort te zitten. Aangezien ik me daar nogal over verbaasde vanmiddag toen ik er nieuwe ruitensproei middel in deed, dat die er achter niet op zat.

Weet iemand ook een website waar ik de Fiat pookknop zou kunnen kopen? Aangezien deze behoorlijk lelijk is geworden na 240.000km.

Ook heb ik hier gezocht of er meerderen op zoek waren naar Fiat logo's in het rood. Momenteel heb ik ze in het blauw maar ik zou met name op de voor en achterkant ze graag vervangen voor rode logo's omdat dit beter bij de auto past.

Onderstaand nog wat foto's van de auto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Zonneklep voor GP

Bericht door hbassen »

achter ruit sproeier zit in de 3de remlicht.
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: Zonneklep voor GP

Bericht door Solution »

Ok dan denk ik dat die stuk is. Even kijken of ik dat makkelijk gerepareerd krijg. Aangezien ik met de hendel voor achteren het niet voor elkaar krijg.
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Zonneklep voor GP

Bericht door NHke »

Het kan zijn dat de vorige eigenaar zellden tot nooit gebruik maakte van de achterste ruitensproeier en dat de hele darm leeg is. Dan kan het tot 10sec duren eer er iets uit komt.

Ik gebruik de achterste ruitensproeier ook bijna nooit en het neem altijd ne nodige tijd in beslag tot er iets uit komt.

Als het goed is hoor je het pompje wel werken als je de hendel omdraait.

Of wel is de sproeier verstopt, dan zou ik even een naald of tandenstoker in het gaatje prikken.
Gebruikersavatar
DonMikey
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: do okt 25, 2012 10:48
Locatie: Heemstede

Re: Zonneklep voor GP

Bericht door DonMikey »

Ik heb ook het achterruitensproeier probleem gehad,
hierbij was het slangetje doorgescheurd. dit kan je controleren door de rubber dopjes aan de bovenkant in de kofferklep eraf te halen; en dan even het slangetje na te lopen
Plaats reactie