combi schakelaar stuurkolom

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
ard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 24, 2013 9:43

combi schakelaar stuurkolom

Bericht door ard »

Hallo,
Ik heb een Fiat Punto Evo van eind Juli 2011 met 26.000 km op de teller.
nu doen mijn knipperlichten en het groot licht niet meer, het is geen lampje of zekering,
alarm lichten doen het gewoon.

De dealer zegt dat het aan de combi schakelaar stuurkolom ligt en omdat de auto nog geen onderhoud heeft gehad ik niet in aanmerking kom op de coulance regeling en mij dat 250 euro gaat kosten
Dit vind ik wel erg vreemd omdat de auto pas bij 35.000 zijn eerste beurt nodig heeft.
tevens vind ik dat dit soort dingen kosteloos moet worden gedaan vooral gezien de leeftijd en de km van de auto.

Maar goed, ik ben zelf handig en heb de kappen rondom het stuur weg gehaald en alle stekkers nagelopen, als ik nu aan de hendel zit om richting aan te geven en op druk dan doet die het gewoon weer het lijkt erop dat de schakelaar niet goed op de print plaat zit vast gesoldeerd heeft iemand daar ervaring mee ?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door Jarre »

ik zou zeggen, koop m hier als je idd handig bent:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;


MAar allereerst zou ik eerst naar een andere dealer gaan :o
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
ard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 24, 2013 9:43

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door ard »

Dank je wel, had al gezocht op marktplaats alleen die van mij heeft ook nog cruise control.
dus deze gaat helaas niet op :)
ard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 24, 2013 9:43

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door ard »

Antw. gehad van Fiat NL,

Ze blijven over vallen dat ik niet voldoe aan de coulance eisen die zij hebben,
met andere woorden de Punto moet een beurt hebben gehad binnen 2 jaar voordat ik in aanmerking kom voor deze regeling,

Toch wel erg jammer dat ze zo omgaan met hun klanten, maar even ge-googled te hebben ben ik niet de enige die over hun service klaag.

Jammer heel jammer,

CiaoFiat
Gebruikersavatar
Bouke
Nuovo Arrivato
Berichten: 43
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 14:33

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door Bouke »

Beste Ard,

Begrijp ik het goed als ik zeg dat jouw auto te nieuw is en te weinig km heeft gelopen voor de eerste beurt, en hierdoor dus niet een beurt heeft gehad in de afgelopen twee jaar en daarom dus niet onder coulance/garantie valt?

Bijzondere insteek van Fiat...
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door Jarnoootje »

Is geen bijzondere insteek van Fiat. Staat duidelijk in de boekjes dat je na 30.000km of 1 jaar je auto dient de onderhouden.

//edit:
Toch maar even het boekje bekeken. Daar wordt vrijwel niets vermeld over het niet halen van de kilometers per jaar. Behalve dat als je minder dan 10.000km per jaar rijdt jaarlijks de olie vervangen moet worden.
Gebruikersavatar
Bouke
Nuovo Arrivato
Berichten: 43
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 14:33

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door Bouke »

Ja precies, ik kon er ook niet echt iets over vinden.
Vandaar dat ik het wat gek vond.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door alfawiel »

Klinkt erg cru, maar volgens het ondehoudsschema had uiterlijk eind juli minimaal een olie + oliefilter wisseling hebben plaatsgehad.
Niet dat dit ook maar iets met de klacht te maken heeft, maar zo kunnen ze er wel onderuit. :evil:
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Jarnoootje
Membre D'Oro
Berichten: 1507
Lid geworden op: di jan 26, 2010 12:29
Locatie: Hengelo
Contacteer:

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door Jarnoootje »

Waar staat dat?
Enige wat ik heb kunnen vinden is dat als je MINDER dan 10.000km per jaar rijdt je elk jaar de olie moet wisselen. Gezien hij gekocht is met 26.000km op teller na iets meer dan 2 jaar oud te zijn lijkt mij er dus 'iets' meer mee gereden te zijn dan 10.000km per jaar en dus geen onderhoudt nodig gehad te hebben volgens boekje.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door alfawiel »

kijk maar in het boekje bij geprogrammeerd onderhoudsschema.(blz.213)
P.S. Pollenfilter moet na 35.000 km of 15 maanden.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
ard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 24, 2013 9:43

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door ard »

Je kan bij Fiat.nl precies opvragen wanneer je je auto voor onderhoud naar de garage moet brengen,
je kan daar je aantal km invullen en dan krijg een tabel te zien wanneer je moet.

De Punto geeft volgens de dealer aan wanneer de olie moet worden ververst, ligt helemaal aan de rij style van de bestuurder vertelden ze mij ik ben een nette rijder en mijn voorganger schijnbaar ook want ik heb nog geen olie lampje zien branden.
Maar as maandag staat die bij de dealer voor andere olie

Mijn mailtje is hoger opgespeeld binnen Fiat NL en ze hebben niet ontkent dat een fabriek fout is en er is zelfs een mail richting de fabriek gegaan waar de auto vandaan komt,

Heb goede hoop dat Fiat het netjes gaat afhandelen en dat de combi schakelaar gewoon onder garantie vervangen gaat worden.

keep my fingers crossed
robzie
Nuovo Arrivato
Berichten: 65
Lid geworden op: wo jan 05, 2011 11:41
Locatie: Thuis in Limboland

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door robzie »

Enne..enne...enne....nog iets vernomen? probleem opgelost onder coulance?
Skoda Octavia 1.2 TSi 2014...geen Fiat meer effe?
ard
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jun 24, 2013 9:43

Re: combi schakelaar stuurkolom

Bericht door ard »

Ja onder coulance is deze vervangen.
in mijn ogen moet dit nog steeds onder garantie vallen maar beter iets dan niets ;)
Plaats reactie