Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Plaats reactie
Tommy.
Berichten: 5
Lid geworden op: ma jan 10, 2011 10:28

Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Bericht door Tommy. »

Goedemiddag,


Wederom een vaag probleem, auto (GP 1.4 T-jet 55000km) gaat niet meer in z'n achteruit (motor aan of uit, met en zonder koppelen) Komt ook geen gek geluid uit, krijg de pook er niet in alsof er iets klem zit waardoor de pook niet verder kan. Alle andere versnellingen doen het nog prima, geen gekke geluiden of iets. Via de schakelstangen op de versnellingsbak lukt het ook niet.

Iemand bekend met dit probleem?

Alvast bedankt!

Gr, Tom
nuvolari
Nuovo Arrivato
Berichten: 85
Lid geworden op: do feb 09, 2012 20:21

Re: Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Bericht door nuvolari »

heb je al eens geprobeerd om de eerste versnelling in te leggen, daarna neutraal en vervolgens de achteruit? Heb zelf af en toe het probleem dat de achteruit niet helemaal goed ingelegd kan worden.

Nuvolari
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Bericht door RaydeJee »

Dat komt omdat de achteruit niet synchroon wordt gelegd Nuvolari. Dus inderdaad eerst in zijn 1 of 2 en dan in zijn achteruit.
Gebruikersavatar
Maxximum
Membre D'Oro
Berichten: 1553
Lid geworden op: do feb 21, 2008 13:20
Locatie: NL, Sint Jansteen

Re: Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Bericht door Maxximum »

Dat heb ik al vanaf dag 1, heb mezelf aangeleerd dat ik hem eerst in zijn 3 zet, dan via neutraal meteen in achteruit.
Als je het eenmaal gewend bent, doe je het in elke auto.
Ik vroeg het aan een (leerling)monteur die de auto toen een 3000km checkup deed.
Zijn antwoord: "Trap je de koppeling ver genoeg in?"

zucht...
GP 1.4 T-Jet 16V Sport 120 - Crossover Black metallic - Cruise-control - Privacy glass
Afbeelding
CHECK MY GP PICTURES! @ PERSONAL TOPIC
Bill Gates (MicroSoft) schreef:If you can't make it good, at least make it look good
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Grande Punto gaat niet meer in achteruit

Bericht door RaydeJee »

Ja idem dus hier, even wennen en je doet niets anders meer. En voorkomt een hoop gekraak uit de bak.
Plaats reactie