Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Dixie »

Het is erg schikken, hoeveel je Punto Evo multi-jet (van 04/2011 in mijn geval) nog waard is !
Volgens de Bovag koerslijst €8100 en bij verkoop €9400.

Per 1-1-2014 gaan we voor deze diesel €1072 p/jaar aan wegenbelasting betalen. :cry:

Overheid. bedankt voor het schone diesel rijden ! :x :x
Drieske81
Berichten: 6
Lid geworden op: wo nov 06, 2013 14:09

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Drieske81 »

Volgens mij heeft dat vooral te maken met feit dat er in 2014 wegenbelasting betaald moet worden voor de multijet diesel. Ik ben opzoek naar een Evo en zie een verrassend groot aanbod van Evo's met een lage km-stand. Ik heb het idee dat er veel wegenbelastingvrije diesels rondrijden, die in 2014 qua kosten (wegenbelasting, aantal km's per jaar) niet meer uit kunnen. Groot aanbod = lagere prijzen. Nu is Fiat niet meer het Fiat van vroeger, maar het heeft toch nog een bepaalde stempel. Ook deze 'drukt' op de afschrijving en de waarde van de auto.
Er is natuurlijk wel een groot voordeel voor de mensen die juist nu een zuinigere diesel aan willen schaffen ;)
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Doxxo »

Ik hoor het al.. Ik ga nie veel meer krijgen voor de mijne :cry:
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Wesley Abarth »

Particulier verkopen Doxxo,, is voor jiu de beste optie waarschijnlijk.
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Doxxo »

Kan zijn dat mijn buurt garage hem wilt overnemen voor een fatsoenlijke prijs maar ik zal eerst zien wat ze willen geven in gent of antwerpen.
Deze GP word 8 jaar dus zoveel ga ik toch niet meer krijgen -]
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
MmarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: do jun 30, 2011 21:01

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door MmarkM »

Volgens de ANWB is het niet verstandig om je auto nog te gaan verkopen.

Prijs Diesel, Benzine is nog altijd makkelijk uit te halen, ook al gaat de wegenbelasting omhoog. Ook hebben we bij de aanschaf geen BPM betaald. Dit moet je ook doorberekenen. (met uiteraard het vooral van 1/2/3 jaar wegenbelasting vrij gereden te hebben).

Uiteindelijk zal de markt van deze zuinige diesel auto's weer aantrekken. Verkopen nu is in ieder geval met een enorm verlies!
Afbeelding
Doxxo
Membre D'Oro
Berichten: 1071
Lid geworden op: ma nov 12, 2012 10:47
Locatie: Paal

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Doxxo »

Maar belastingen ofnie ik ging zowiezo voor een andere auto kijken, mijn GPtje begint wat oud te worden en ik heb zin in iets anders..

Dus de belastingen kunnen voor mij de boom in :-]
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !

Daily honda civic

Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door eBoonstra »

Dixie schreef:Per 1-1-2014 gaan we voor deze diesel €1072 p/jaar aan wegenbelasting betalen. :cry:

Overheid. bedankt voor het schone diesel rijden ! :x :x
Had je kunnen weten van te voren lijkt me. Als je 'm vorigd jaar verkocht had was 'ie meer waard geweest.

Mijn collega heeft ook een nieuwe 1.3 gekocht dit jaar voor €17500. Als een kip zonder kop, want niet wetende over dat de MRB-vrijstelling tijdelijk was. Hij wou 'm snel kwijt een heeft in juni zijn auto aan de ANWB verkocht voor €12750 euro. Tja. Keerzijde van de medaille, zal ik maar zeggen. In het geval van mijn collega heb ik trouwens geen woorden voor, maar da's ook zijn eigen keuze geweest.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Dixie »

"Had je kunnen weten van te voren lijkt me. Als je 'm vorig jaar verkocht had was ie meer waard geweest."

Is gedeeltelijk waar. Echter is het wel zo dat de overheid het "schoon rijden" helemaal niet zo stimuleert en juist nu weer de automobilisten straf door de hoge wegenbelasting.
Mijn dealer vertelde toentertijd bij de aanschaf, dat per 1-1-2014 de wegenbelasting voor diesels op benzine niveau zou komen.
Blijkbaar is dat toch niet het geval. :evil:
Tijd komt dat ook de elektrische auto's wegenbelasting gaan betalen. Het moet ergens vandaan komen, zolang de overheid de wegenbelasting niet in de brandstof gaan verwerken. (wat ook NOOIT zal gebeuren).
Laatst gewijzigd door Dixie op do nov 14, 2013 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Maarten »

Je dealer kan verhaaltjes verzinnen zo veel hij wil natuurlijk. Ik weet niet wanneer je de auto gekocht hebt, maar volgens mij was het 2 jaar geleden al duidelijk dat in 2014 de vrijstelling werd afgeschaft en je het volle dieselpond moest betalen.

Ik zit trouwens te kijken naar een andere auto. Maar alle auto's die ik overweeg zullen voor mij duurder in gebruik zijn. Een Punto diesel is nog altijd een redelijk lichte auto met een laag verbruik. Ik zit ook te kijken naar hybrides (Auris, Lexus CT 200), maar die zullen bij 20.000 km/jaar nog altijd een paar honderd euro duurder zijn dan mijn Punto. Omslagpunt ligt al rond 10.000 km (daarboven is de Punto goedkoper). Pas als ik ga rekenen met duitse benzineprijzen (15 cent goedkoper dan de goedkoopste tankstations in Nederland, en daarvoor moet ik 30 km omrijden) dan zijn de kosten vergelijkbaar.
Gebruikersavatar
Solution
Nuovo Arrivato
Berichten: 142
Lid geworden op: zo jun 23, 2013 16:04

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Solution »

Ik had het wel een beetje verwacht eerlijk gezegd. Vind het wel wat duur als je vergelijkt dat ik ongeveer €1200 per jaar betaal aan belasting en een 1.9 rijd in plaats van een 1.3..
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Maarten »

Ja, maar dan heb je wel 130 pk en je rijdt geen 1:22,5. Een Golf kun je ook krijgen van 105 tot 180 pk met maar één wegenbelastingklasse extra. Dus wat dat er toe doet?
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Dixie »

Rondje autodealers (verschillende merken) gedaan en die worden nu overspoeld met eco-diesels en willen dan ook maar weinig geven als inruil. (+/- €7500 bij aanschaf nieuwe auto).
In mijn geval zou ik dan een afschrijving hebben van ruim €3000 p/jaar ! Gaan we dus niet doen. :mrgreen:
Aangeraden wordt om tot maart/april 2014 door te blijven rijden, want dan zou de inruilprijs gunstiger zijn en de markt voor (zuinige) diesels aantrekken.
Al met al heb ik zitten rekenen en heb toch de voordelen kunnen opnoemen (bij 10.000km p/jaar) om door te blijven rijden met mijn MJTD omdat:
- diesel is ruim 30 cent goedkoper dan benzine.
- verbruik is met diesel gem. 1:18 gunstiger dan gem. verbruik tegen een benzine 1:15.
- minder onderhoud op de motor.
- lange levensduur.
- op den duur een lagere afschrijving.
- motor is krachtiger.

Ondanks dat we per 1-1-2014, €1072.00 p/jaar aan wegenbelasting gaan betalen, ben ik al met al toch voordeliger uit. :lol:
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Thegroov »

Ik rij hem gewoon helemaal op. Die van mij wordt deze week 2 jaar en is voor mij nog nieuw (met bijna 15.000km op de teller).
Gebruikersavatar
Richard20
Membre D'Oro
Berichten: 1267
Lid geworden op: wo nov 09, 2011 21:00
Locatie: Bosschenhoofd
Contacteer:

Re: Inruil en/of verkoopprijs valt erg tegen !

Bericht door Richard20 »

Mij werd bij de koop van de auto ook vertelt dat de wegenbelasting goedkoper zou worden ipv de volle 100%

In mijn geval blijft diesel wel goedkoper tov benzine

mijn auto word deze week ook 2 jaar -] (zondag) en staat nu een kleine 48000 op de teller :-]
Punto Evo My Life 5dr Multijet 85 Acid Jazz Blue
Punto Evo My Life 3dr Multijet 85 Glory White
Plaats reactie