Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
dat vocht in de achterlichten bij koud weer heb ik al opgegeven.
zit al aan mijn 3de set achterlichten incl andere rubbers
zit al aan mijn 3de set achterlichten incl andere rubbers
Life is better on 2 wheels
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Zijn je koplampen wel nog steeds vochtvrij? Mijn koplampen zijn volgende week klaar als het goed is...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
jups, volledig dicht. krijg niets van condens in de koplampen en komt 0,0 vocht in.
tevreden dus, alleen het feit dat de rechter openmoet omdat die scheef is gestoken ergert me
tevreden dus, alleen het feit dat de rechter openmoet omdat die scheef is gestoken ergert me
Life is better on 2 wheels
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Ah ok das mooi. Alleen wel balen dat ie scheef zit inderdaad. Maar het kan zijn dat niet heel de lamp open hoeft hoor. Ligt eraan hoe ie scheef zit. Als de cutoff niet helemaal waterpas is kun je dat wel goed krijgen zonder open te maken. Er zit altijd wel iets speling in. Als de projector maar 1 mm scheef zit zie je dat gelijk aan het lichtbeeld.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
de lamp wil niet hoog genoeg, zit zelfs onder de laagste stand...
Life is better on 2 wheels
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Gaat hij wel mee op en neer als je de hoogte veranderd? Heb je ook al geprobeerd de koplamp zover mogelijk naar achteren te duwen? Dan moet je eerst de onderste schroef vast zetten. De bovenste 2 losmaken, en dan heel de koplamp naar achteren duwen tot zover als mogelijk is. Dan kantelt de koplamp wat achterover zeg maar. Je kan ook alle drie de boutjes losdraaien en met het licht aan proberen de juiste positie te krijgen. Misschien kan het dan opgelost zijn. Als dat niet werkt kun je de schroef waarmee de projector vast zit aan de reflector wat losdraaien met een geschikte (punt) tang en dan iets naar beneden drukken aan de achterkant. Wel allemaal met beleid natuurlijk, en niet teveel.
Ik neem trouwens aan dat je die witte stelschroeven die in de koplampen zitten al geprobeerd hebt? Als je die inbus dingen los draait gaan te lampen omhoog. De reflector gaat dan achterover. In principe draait het schroefdraad wat aan de reflector zit dan juist vast. Niet té los draaien want dan breken heel die plastic schroefdraden af. Heb ik helaas ervaring mee. Je kan ze wel lijmen, maar is een heel gedoe.
Ik neem trouwens aan dat je die witte stelschroeven die in de koplampen zitten al geprobeerd hebt? Als je die inbus dingen los draait gaan te lampen omhoog. De reflector gaat dan achterover. In principe draait het schroefdraad wat aan de reflector zit dan juist vast. Niet té los draaien want dan breken heel die plastic schroefdraden af. Heb ik helaas ervaring mee. Je kan ze wel lijmen, maar is een heel gedoe.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Aanvulling.
Ik sprak laatst een monteur die vele jaren Fiat onder zijn hoede had en die vertelde dat de Punto (ook de Evo) de volgende aandachtspunten nodig hebben:
- Roest aan de onderkant. het schijnt maar een dunne laag anti-roest te hebben gehad. Dus extra in de tectiel kan geen kwaad en regelmatig controleren.
- Als men achter elektrische ramen heeft, dan wil de kabel nog wel knappen, omdat er teveel spanning op staat. Remedie: knop niet te lang indrukken, als het achterraam open of dicht is.
- Koppakking bij diesels gaan stuk, als men met een koude motor direct de snelweg op scheurt (geld eigenlijk voor alle diesels).
Remedie, rustig aan warm laten met rijden.
Ik sprak laatst een monteur die vele jaren Fiat onder zijn hoede had en die vertelde dat de Punto (ook de Evo) de volgende aandachtspunten nodig hebben:
- Roest aan de onderkant. het schijnt maar een dunne laag anti-roest te hebben gehad. Dus extra in de tectiel kan geen kwaad en regelmatig controleren.
- Als men achter elektrische ramen heeft, dan wil de kabel nog wel knappen, omdat er teveel spanning op staat. Remedie: knop niet te lang indrukken, als het achterraam open of dicht is.
- Koppakking bij diesels gaan stuk, als men met een koude motor direct de snelweg op scheurt (geld eigenlijk voor alle diesels).
Remedie, rustig aan warm laten met rijden.
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
En roest aan de binnenkant van de achterklep is toch wel een standaard kwaaltje van de Evo.
Re: Waar op letten bij de aanschaf van een Evo 1.3 Multijet?
Heb mijn Evo 1.3 Diesel (51kw) gekocht rond mei 2011 met 9000 KM op de teller.
Auto zelf is van 07-07-2010.
Zit nu op 95.500 +/- KM en ik moet afkloppen nog totaal niks aan gehad behalve standaard slijtage ( remmen / banden )
Enige euvel wat bekend is bij de Fiatjes zijn dat de brandplaatjes er nogal snel aan kunnen gaan, die van mij begaven het bij 90.000 km, maar bij andere gebeurd dit al eerder ( of later ) , maar dat is het geld ook niet , ik was bij de dealer rond de € 150 kwijt inclusief klein beurtje.
Gelukkig ook nog nergens roest of een van de andere bovengenoemde kwaaltjes. Ben best een pittige rijder wat dat betreft, maar beestje houd zich goed.
Auto zelf is van 07-07-2010.
Zit nu op 95.500 +/- KM en ik moet afkloppen nog totaal niks aan gehad behalve standaard slijtage ( remmen / banden )
Enige euvel wat bekend is bij de Fiatjes zijn dat de brandplaatjes er nogal snel aan kunnen gaan, die van mij begaven het bij 90.000 km, maar bij andere gebeurd dit al eerder ( of later ) , maar dat is het geld ook niet , ik was bij de dealer rond de € 150 kwijt inclusief klein beurtje.
Gelukkig ook nog nergens roest of een van de andere bovengenoemde kwaaltjes. Ben best een pittige rijder wat dat betreft, maar beestje houd zich goed.