Wielen demonteren lukt niet ....

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Dixie »

Ik wou mijn 15" Fiat alu wielen demonteren, (de voorwielen naar achteren) maar dat lukte niet :cry:
Zit er misschien achter dat plastiek Fiat logo ook nog een moer ?? Ik heb dat nog niet los gehad (ik ben anders bang dat ik dat beschadigd).
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Rik »

Draai je bouten 1 slag los en ga maar een paar meter RUSTIG rijden, trillen ze zo los.
Hebben we toen ook bij de buurman van mijn zus gedaan, die zat ook al een half uur te rammen op z'n wielen om ze los te krijgen :lol:

P.s. zorg dat je bouten er niet aan 1 draadje nog inzitten, maar zorg dat ze net niet handvast zitten. Dus niet te ver eruit draaien, want dan gaat er te veel spanning op je draad staan en knappen je bouten misschien.

Alles op eigen risico -]
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Jarre »

een houten hamer en op de band kloppen. onder boven onder boven.
geen rubberen gebruiken of die vliegt in je gezicht!

de tip hierboven is ook een erg goede ;)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door eBoonstra »

Zodra je het wiel los hebt meteen het naafgat emt een vijl opschuren en insmeren met kopervet. Dan gebeurt je dit nooit weer.
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Odelot »

Dan zijn ze er al een hele poos niet af geweest zeker? Naafkap zou ik er niet uit proberen te wrikken nee. Daar zit het wiel niet mee vast...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Señor Sjon »

Bouten losdraaien voordat je hem op de krik zet? Je zal niet de eerste zijn.

Waarmee probeer je de boel los te draaien? Ik heb zelf zoiets als deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5564 ... &WT.srch=1" onclick="window.open(this.href);return false; en dat werkt als een tierelier door de lange hefboom.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door alfawiel »

Señor Sjon schreef:Bouten losdraaien voordat je hem op de krik zet? Je zal niet de eerste zijn.

Waarmee probeer je de boel los te draaien? Ik heb zelf zoiets als deze: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/5564 ... &WT.srch=1" onclick="window.open(this.href);return false; en dat werkt als een tierelier door de lange hefboom.
Losdraaien is iets anders dan eruit draaien, ik maak de wielbouten altijd een slag los voordat de krik eronder gaat.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Señor Sjon
Membre D'Oro
Berichten: 1343
Lid geworden op: zo mar 26, 2006 21:36
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Señor Sjon »

Dat bedoel ik. Er zijn zat mensen die eerst met de krik in de slag gaan en erna veel kracht op de bout willen zetten. Dan hebben we het nog niet eens over het ongemak van meedraaiende banden als je niet de handrem/versnelling kan/wil gebruiken.
Uitvoering: Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Crossover Black
Nu met een Toyotank RAV4 2.0 4WD. Weer eens wat anders. :mrgreen:
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Romeodelta »

Zit gewoon vastgeroest op de flens, inderdaad als ze eraf zijn schoonborstelen met een staalborstel en insmeren met kopervet.

Maar zijn ze nu los??
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
eric_v
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: di dec 03, 2013 15:08
Locatie: roermond,limburg,nederland
Contacteer:

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door eric_v »

krijg je de wielbouten wel los ? anders ff een staaf ongeveer 30cm lang 15 tot 20 mm dik dunnetjes omwikkelen met tape die tegen de wielbout houden dan ff met een vuisthamerte op die metalen pen slaan om de bouten als het ware te laten schrikken.
vervolgens eruit draaien mocht het wiel dan nog vastzitten jezel ervan overtuigen dat je auto stevig staat en niet van de krik afdonderd. vervolgens ff met een rubber hamer of als je net als ik op maat 48 leeft ff flink tegen de band aantrappen of kloppen met de rubber hamer dan zal ie zeer waarschijnlijk wel loskomen zonder dat je iets beschadigd.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Dixie »

eric_v schreef:krijg je de wielbouten wel los ? anders ff een staaf ongeveer 30cm lang 15 tot 20 mm dik dunnetjes omwikkelen met tape die tegen de wielbout houden dan ff met een vuisthamerte op die metalen pen slaan om de bouten als het ware te laten schrikken.
vervolgens eruit draaien mocht het wiel dan nog vastzitten jezel ervan overtuigen dat je auto stevig staat en niet van de krik afdonderd. vervolgens ff met een rubber hamer of als je net als ik op maat 48 leeft ff flink tegen de band aantrappen of kloppen met de rubber hamer dan zal ie zeer waarschijnlijk wel loskomen zonder dat je iets beschadigd.
Volgende week, komen er toch 2 nieuwe banden op (Autogrip P308), dus dan is het mijn probleem niet (meer) :lol:
eric_v
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: di dec 03, 2013 15:08
Locatie: roermond,limburg,nederland
Contacteer:

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door eric_v »

mijn krijgt komende week zn winterslofjes :D


nu we het toch over banden hebben ben ik wel eens benieuwt wat de meest gereden band is onder de gp rijders
en wat de ervaringen zijn.
Gebruikersavatar
Dixie
Junior Stato
Berichten: 346
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 8:12

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door Dixie »

Ik heb in me leven al vele soorten, types en maten banden gehad.
Ik vind persoonlijk dat de verschillen voor een personenauto, maar (zeer) klein zijn.
Daarom heb ik nu de Autogrip P308. (185x65x15) Prima banden.
Waar ik vroeger voor die prijs maar één band heb, heb ik er nu twee ! :mrgreen: :mrgreen:
mearkieJJ
Nuovo Arrivato
Berichten: 32
Lid geworden op: di okt 13, 2009 20:09

Re: Wielen demonteren lukt niet ....

Bericht door mearkieJJ »

Heb nu sinds gisteren Vredestein R15 eronder liggen op kale velg. Is toch effe een verschil met de Take Off velgen... Blij als de winter voorbij is!
Plaats reactie