How To: Bumpergrill veranderen - help?

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Delvenaartje »

Goedemorgen!

Al langer loop ik met het idee om de grill van mijn GP te veranderen.
Een tijdje heb ik gedacht aan een embleemloze grill, maar dit vind ik te 'standaard' dus was ik op zoek naar iets anders.

Mijn idee klinkt als volgt:
Ik neem een losse boven en ondergrill en zaag hier de lamellen uit zodat ik alleen het frame heb.
In dit frame wil ik zelf gaas 'spannen' zodat ik een zelfgemaakte unieke grill heb.

Vanmorgen stap 1 uitgevoerd: de lamellen uit de grill zagen.
Dat ziet er als volgt uit: Afbeelding

Nu loop ik op iets vast, waarvan ik graag op zoek ben naar mede knutselaars die mogelijk een idee voor me hebben.
Ik wil gaas spannen aan de voorkant van het frame, zodat dit meteen zichtbaar is.. maar HOE ga ik dit mooi vastzetten? en dan zo, dat het én goed vast zit (dus niet los laat bij steenslag oid) én mooi is afgewerkt?
Ik heb al gedacht aan het ombuigen van het gaas, maar dan is het niet 'netjes' weggewerkt.

Ik hoop dat er forumleden zijn die hier ook hun creatieve geest op los willen laten, waarvoor alvast mijn dank! :D

Groet,

Delvenaartje
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Anyways »

aangezien er nog een stukje van de lamelen vastzit in het frame zou ik proberen daar iets van een aluminum of metalen strip in vast te zetten waar je het gaas op kunt bevestigen...

Of anders het frame helemaal weglaten en zelf een soortgelijk fame maken waar je het gaas in vast zet..?
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Delvenaartje »

Anyways schreef:aangezien er nog een stukje van de lamelen vastzit in het frame zou ik proberen daar iets van een aluminum of metalen strip in vast te zetten waar je het gaas op kunt bevestigen...

Of anders het frame helemaal weglaten en zelf een soortgelijk fame maken waar je het gaas in vast zet..?
Ja precies, er moet toch een soort van bevestigingspunt zijn waar ik het gaas aan vast moet maken.

En met dat andere bedoel je dus een soort.. 'Frame in frame' idee?
Dat zou wellicht ook kunnen werken ja, top! bedankt!
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Anyways »

Delvenaartje schreef:
Anyways schreef:aangezien er nog een stukje van de lamelen vastzit in het frame zou ik proberen daar iets van een aluminum of metalen strip in vast te zetten waar je het gaas op kunt bevestigen...

Of anders het frame helemaal weglaten en zelf een soortgelijk fame maken waar je het gaas in vast zet..?
Ja precies, er moet toch een soort van bevestigingspunt zijn waar ik het gaas aan vast moet maken.

En met dat andere bedoel je dus een soort.. 'Frame in frame' idee?
Dat zou wellicht ook kunnen werken ja, top! bedankt!
Daarmee bedoel ik dat je het lege frame wat je nu hebt weggooit en zelf 1 maakt van rvs/aluminium waar je dan het gaas in/op maakt.. :)
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Thegroov »

Misschien kan je hier inspiratie uithalen:

HbeKd4PoZDo
Gebruikersavatar
Delvenaartje
Junior Stato
Berichten: 244
Lid geworden op: do jul 19, 2012 20:23

Re: How To: Bumpergrill veranderen - help?

Bericht door Delvenaartje »

Dat is handig, bedankt!! :)
Proud owner of a Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM! :wink:
Plaats reactie