Kwalitatief goeie en slechte velgen

Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

Ik ben op internet aan het rondkijken naar nieuwe zomervelgen.
Nu heb ik hier alleen de ballen verstand van. Het verhaal over et-waarde en dergelijke snap ik maar mijn simpele vraag is: Wat is kwalitatief gezien een goed merk en wat is ronduit slecht.
Ik heb begrepen dat OZ/Borbet/Enzo goeie merken zijn, is dat zo? En bijvoorbeeld Infiny of Dezent? Is dat wat?

Graag jullie oprechte mening over wat wel en niet goeie merken zijn en wat zeker af te raden is. De prijs is bij mij van ondergeschikt belang omdat ze toch een groot deel van het aangezicht van de auto bepalen :) Houdt er wel rekening mee dat ze goed gebruikt worden dus ze moeten wat kunnen hebben, dus ook monteren met centreeringen en schuifbouten heeft niet mijn voorkeur. Alvast bedankt voor jullie input .)
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Azerion »

Er bestaan heel wat replica velgen op de markt. Voor dagelijks gebruik zijn deze normaal voldoende. Maar als je met replica's bijvoorbeeld op circuit gaat rijden, kan dit wel nare gevolgen hebben. Deze velgen zijn kwalitatief toch net een stuk minder, daarvan ook de prijs die je ervoor betaalt... Liever een 2ehands A-merk velg dan een nieuwe "goedkopere" set, mijns inziens.

Welk soort velg heb je op het oog? 17",18"? deep dish (staggered), concave, track/racestyle?
Als je al een idee heb kan ik je misschien wat meer info geven over welbepaalde merken.

grtz
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Odelot »

Dezent is ook goed. Dan neem je toch abarth velgen ofzo? Die zijn voor zover ik weet wel goed. Pas stond er op marktplaats een setje voor 400 euro. Is door iemand van het forum hier gekocht. Volgens mij Richard020.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

Azerion schreef:Er bestaan heel wat replica velgen op de markt. Voor dagelijks gebruik zijn deze normaal voldoende. Maar als je met replica's bijvoorbeeld op circuit gaat rijden, kan dit wel nare gevolgen hebben. Deze velgen zijn kwalitatief toch net een stuk minder, daarvan ook de prijs die je ervoor betaalt... Liever een 2ehands A-merk velg dan een nieuwe "goedkopere" set, mijns inziens.

Welk soort velg heb je op het oog? 17",18"? deep dish (staggered), concave, track/racestyle?
Als je al een idee heb kan ik je misschien wat meer info geven over welbepaalde merken.

grtz
ik ga voor 17", en welke style weet ik nog niet. staggered/concave enz. zegt mij niet zo veel.
Ik zal er waarschijnlijk niet mee op het circuit rijden omdat ik daar mijn standaardvelgen voor bewaar.(Met banden die bijna slicks zijn :) )

Een paar voorbeelden van wat mij wel aanspreekt:
http://www.online-velgen.nl/velgen/5315 ... ift-black/

Afbeelding

http://www.online-velgen.nl/velgen/12565-momo-predator/


Afbeelding


http://www.online-velgen.nl/velgen/1246 ... -19-zwart/

Afbeelding

http://www.online-velgen.nl/velgen/3040 ... gepolijst/

Afbeelding


Odelot schreef:Dezent is ook goed. Dan neem je toch abarth velgen ofzo? Die zijn voor zover ik weet wel goed. Pas stond er op marktplaats een setje voor 400 euro. Is door iemand van het forum hier gekocht. Volgens mij Richard020.
2e hands kan ook prima en hier heb ik ook al wel naar gekeken maar nog niks tegengekomen wat mij aansprak...
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Thegroov »

Oxigin heeft ook goede en mooie velgen. (Vind ik althans) -]
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

zitten inderdaad ook mooie bij :)
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
eBoonstra
Senior Stato
Berichten: 753
Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
Locatie: Ooststellingwerf
Contacteer:

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door eBoonstra »

Als ik jou was zou ik eens kijken naar een beetje een bijzonder model, dan maar tweedehands (is vaak niets mis mee). Denk hierbij aan een merkjes en modelletje als BBS'jes, Rota's, Dotz'jes, LeMans'jes.. Je Punto is het, sowieso uiterlijktechnisch, simpelweg niet waard om goedkope kutwieltjes ongeacht van een 'A-merk' re dragen. Denk ik dan ;)
Fryslân | JOVD/VVD

BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)

Op zoek naar een perfecte schroefset? :)
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

BBS en Rota heb ik 2e hands al een tijdje naar gezocht, maar ik kom bijna nooit 17" tegen en als ze er wel zijn vind ik ze vaak te veel spaken of de verkeerde kleur hebben.
Maar ik schaf toch pas in het voorjaar andere velgen aan dus ik kan tot die tijd nog even verder zoeken. En ook een aantal photosoepen om te kijken hoe het staat :P
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Azerion »

misschien een RH setje? zijn ook mooie velgen
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

zitten ook mooie bij :) Wat mij trouwens bij de meeste merken opvalt is dat bijna alle types zijn afgebeeld als 5-gaats. Dit is ook logisch omdat veel types 5 spaken hebben dus dan heb je automatisch 5 gaten er tussen zitten. Maar zijn deze dan niet te monteren zonder adapter? Of zijn ze er wel met 4-gaats maar dan dus ook als 4-spaaks?
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Azerion
Membre D'Oro
Berichten: 1081
Lid geworden op: wo mei 11, 2011 20:31
Locatie: Zedelgem, West-Vlaanderen, België

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Azerion »

Er bestaan inderdaad adaptors hiervoor maar die fungeren dan ook als spacer dus dan moet je al goed met ET waardes kunnen spelen ;) Maar als de desbetreffende site/leverancier vermeld dat deze in 4x100 beschikbaar heb je ze met 4 bouten.

Trouwens zijn niet alle 5-gaats hetzelfde hoor. Je hebt daar ook variaties in. 5x100,5x110, 5x112, 5x120, 5x130... Bij 4 bouts heb je hier ook variaties op. 4x98, 4x100(steek punto), 4x108, 4x114.3(jmd)...
Fiat Punto EVO 1.3 Mjet RACING 70 Pk, grigio impeccabile

P-tronic powerbox + BMC Airfilter, 18" velgen, AP Suspension, dectanes 8000k
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Anyways »

ik ben er uit, het worden mat zwarte OZ ultralegerra's 18 inch. :D Het is wel een rib uit mijn lijf maar dan heb ik wel iets bijzonders..

Afbeelding

Maar waar ik ze kan bestellen leveren ze geen Pirelli Pzero wat ik eigenlijk wou.

Ze hebben als alternatief Michelin super sport P of Yokohama S drive.
Prijsverschil is 30 euro per band, maar wie weet welke banden het beste zijn?
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Rik
Senior Stato
Berichten: 856
Lid geworden op: za okt 23, 2010 22:33

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door Rik »

Michelin is wat zachter dan Yokohama, zal denk ik sneller slijten met jouw rijstijl -]
Hebben ze geen Falken?

ERRUG dikke wielen! :-]
BiGRoN
Junior Stato
Berichten: 322
Lid geworden op: vr apr 26, 2013 10:45
Locatie: Schijndel

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door BiGRoN »

Stond laatst een nieuwe set op marktplaats.nl voor 800 euro (zonder banden). Heb er ook nog over getwijfeld...
Mooie velgkes!
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Kwalitatief goeie en slechte velgen

Bericht door NHke »

Zeg eens de prijs van de banden?

Ik zou zeker eens kijken op http://www.topbanden.com/" onclick="window.open(this.href);return false; Daar heb ik het laatst mijn Continental Sportcontact 5 besteld..

Op 4 dagen thuis geleverd..
Plaats reactie