H4 led hi/lo lampen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
belgianrebel
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 16, 2013 11:44
Locatie: België

H4 led hi/lo lampen

Bericht door belgianrebel »

Hallo iedereen,

Ik kwam onlangs tijdens het surfen dit tegen.

http://www.aliexpress.com/item-img/Fact ... 68379.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dit leek mij wel een leuk idee en is eens iets anders dan xenon in reflectorlampen :D
Heeft iemand van jullie hier misschien ervaring mee? Zou het ook strooilicht veroorzaken zoals bij xenon? Op internet vond ik nog niet veel reviews hierover en ik dacht er aan om hier eens te polsen.

Volgens dit filmpje op YouTube vond ik het veelbelovend :D

BgHxMVJ_ThI

Wat denken jullie?

Greetz
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door walpunto »

heb het 5jr geleden kort erin gehad voor een show
leuk om te zien maar belabberd zicht voor de bestuurder

maar dit ziet er stukken beter uit
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
belgianrebel
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 16, 2013 11:44
Locatie: België

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door belgianrebel »

Dus geen optie voor dagelijks gebruik? Is de lichtsterkte even goed als halogeen?
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Thegroov »

Ik zou zeggen, lees mijn ideeën even op:
http://nero.frankfokke.nl/cat-1/einde-v ... -is-nabij/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Odelot »

Ik heb zojuist ook op de site van Frank gereageerd. Ben ten eerste benieuwd naar de resultaten in reflectorlampen, en ten tweede naar de intensiteit.

Ik vermoed dat je nog veel meer strooilicht krijgt dan met een after market xenon set in je reflectorlampen.

Een reflector is ontworpen op 1 specifiek brandpunt. Als je dat gaat verplaatsen klopt er niets meer van het lichtbeeld. Als die strepen en groeven in een reflector zitten er niet zomaar voor het design.

Edit: Heb het filmpje even goed bekeken, maar dit is waardeloos licht. Dat kan ik je zo al vertellen. Als je tegen de muur kijkt waar het licht tegen schijnt zie je een grote wazige vlek, zonder tekening zoals aan de linkerkant bij de halogeenlamp.
Als ze gaan rijden met die bus zie je op de weg aan de rechterkant zelfs halogeenlicht. Daar waar dus het led licht zichtbaar zou moeten zijn. En ook daar weer een grote, wazige vlek.

In elk geval die leds in dat filmpje is 3x niks. Dat kan ik je aan de hand van dat filmpje al wel vertellen.

Heb even 2 screenshots gemaakt. Eentje van tegen de muur en eentje van op de weg. De led is gewoon een grote, wazige blinde vlek.

Afbeelding

Afbeelding

Kortom, je ziet zelf minder en verblind tegenliggers juist meer.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
belgianrebel
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: wo jan 16, 2013 11:44
Locatie: België

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door belgianrebel »

OK in dat geval blijf ik bij mijn gouwe ouwe halogeentjes ;-)

Ps.: bedankt voor de snelle reacties, das weer een paar eurootjes uitgespaard :-p
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Odelot »

Hehe graag gedaan.

Hoe andere leds zijn durf ik overigens niet te zeggen. Misschien zijn er ook wel goede. Maar deze is niets.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Thegroov »

In het filmpje waar odelot de plaatjes uitgehaald heeft zit in de rechterkoplamp de ledlamp en in de linkerkoplamp een standaard halogeenlampje. De verteller laat de verschillen tussen beide lampjes zien en het lichtbeeld met de twee verschillende lampen gemonteerd. Dat is dus niet het lichtbeeld van twee ledlampen.

In onderstaand filmpje zie je het verschil in licht tussen halogeen en led, vanaf 2:50 in het filmpje:
Tu7SION836g
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Odelot »

Ook in dit filmpje is weer goed te zien dat het licht ongecontroleerd alle kanten opschijnt. Eén en al strooilicht. Waar je bij de halogeen de tekening ziet aan de linkerkant tegen die muur of geluidswal, zie je bij de led gewoon een grote blinde vlek. Precies zoals in het andere filmpje. Alleen zie je daar ook duidelijker dat je in werkelijkheid niet eens meer licht hebt dan met halogeen.

Afbeelding

De linkerkant is juist de kant waarmee je tegemoetkomend verkeer verblind. Rechts zie je echt een lichtbeel zoals het hoort. Links een ongecontroleerde lichtbundel.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Thegroov »

Odelot, laat maat zitten. De laatste maanden valt het me op, dat wat ik ook schrijf, je weet er altijd wel een negatieve opmerking over te maken en wat ik ook zeg, over welk onderwerp dan ook, je weet het wel weer in twijfel te trekken.
Joepdoei en de mazzel. Bekiek ut moar! Dag Mark.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: H4 led hi/lo lampen

Bericht door Odelot »

Hmm vreemd dat je dat opvalt! Heb mijn eigen berichten is na zitten zoeken en ik kan dat ook niet echt onderschrijven. Forums zijn overigens om meningen en ervaringen te delen. Als die mening/ervaring anders is dan de jouwe hoef je je beslist niet aangevallen te voelen, want het is geen aanval op jou persoon.

Ik onderschrijf mijn meningen zelfs met screenshots uit filmpjes, en heb al zeg ik het zelf, veel ervaring met autoverlichting en daaraan gerelateerde zaken. Daar ben ik al sinds 2005 mee bezig namelijk.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie