Filter vervangen

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Ser
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 08, 2014 8:31
Locatie: Den Haag

Filter vervangen

Bericht door Ser »

Hallo beste mensen,

Kunnen jullie tips geven hoe ik de filter's van mijn GP zelf kan vervangen, de interieur filter heb ik zonder enige moeite kunnen vervangen.
:shock:

Ik heb vorige week een tweedehands GP met bouwjaar 2007 gekocht. er moeten de nodige dingen gedaan worden.
Alvast bedankt voor jullie reactie's. :mrgreen: :mrgreen:

Gr.

Ser
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: Filter vervangen

Bericht door Anyways »

inlegfilter onder motorkap is ook makkelijk te vervangen. Dit is het filter voor de lucht die naar de motor gaat. Als je er voor staat zit links de airbox . 4 schroeven losdraaien en nieuw inlegfilter er in leggen. (Kan zijn dat je de slang een klein stukje moet lostrekken om de deksel te kunnen loshalen want erg veel ruimte zit er niet)
Filters van K&N en Green zijn goeie filters en makkelijk schoon te maken dus ook niet snel nodig om opniew te vervangen... Ik heb er zelf een K&N in liggen en ben er erg tevreden over..
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Ser
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 08, 2014 8:31
Locatie: Den Haag

Re: Filter vervangen

Bericht door Ser »

Ok, thanks.

Ik ga even online kijken waar ik voor een leuk bedrag een filter kan scoren.

Ser
Ser
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: wo jan 08, 2014 8:31
Locatie: Den Haag

Re: Filter vervangen

Bericht door Ser »

Beste GP-ers,

Het is al weer een tijd geleden dat ik de filter heb vervangen.

Thanks to :D :D :lol: :lol: Anyways!!!
Maar het is super simpel. Heb een filter van Bosch gehaald bij Gamesa (Den Haag).
6 schroeven 7mm dat losgehaald moeten worden en de box waar de filter in zit naar je toe trekken. De oude eruit en de nieuwe erin.
Kind kan de was doen.

Deze week een 90 dkm beurtje laten doen, zal dan de standaard dingen laten doen bij een Bovag garage. Maar dit is iets voor een nieuwe topic. :mrgreen:
Plaats reactie