Ik heb in het verleden een GP(2007) gehad met veel problemen.
ondanks dat ben ik nu aan het denken over de punto street. Echter blijven toch een paar vragen en twijfels of ik het wel zal doen.
Ten eerste, is het "water in de kofferklep" euvel al opgelost(gemodificeerd), met het daarbij behorende roestprobleem.
En dan nog het probleem met de deurkruk van de achterdeuren, die niet meer open ging bij warm weer.
wie o wie weet meer van de modificaties van de punto.
er zijn inmiddels al wat jaren verstreken, maar zijn er ook oplossingen voor deze problemen?
paar vragen over huidige punto
Re: paar vragen over huidige punto
Je zou dit bij een lokale dealer die je vertrouwt kunnen aankaarten. En als je een nieuwe koopt heb je natuurlijk garantie. Niet dat daar in principe gebruikt van gemaakt zou moeten worden aangezien je gewoon in 1x een auto wilt kopen zonder mankementen.
Denk dat je een behoorlijk verschil toch wel gaat merken na 7 jaar hoor
Denk dat je een behoorlijk verschil toch wel gaat merken na 7 jaar hoor
~ GP Sport 1.9 JTD - Rosso Maranello 176A ~
Re: paar vragen over huidige punto
Water in de kofferbak klep is er nog steeds, maar het is wel wat verbeterd.
Over die andere heb ik nog nooit iets over gehoord, dat kan wel een uniek probleem zijn van jouw GP.
HB
Over die andere heb ik nog nooit iets over gehoord, dat kan wel een uniek probleem zijn van jouw GP.
HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: paar vragen over huidige punto
Mijn evo uit 2011 heeft ook last van deurklinken die zeer moeilijk open te krijgen zijn. Alleen bij de achterdeuren. De voordeuren gaan wel gewoon goed open. Water in de kofferklep heb ik tot nogtoe nog geen problemen mee gehad, maar daar zal ie nog wel wat te jong voor zijn. Er zit nog geen roest ofzo in elk geval.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: paar vragen over huidige punto
Het probleem van de moeilijk te openen achterdeuren is niet meer het geval bij de nieuwe facelift "my2012"
Althans niet bij die van mij uit 2013
Probleem van de achterklep ken ik niet en heb ik ook geen last van, maar misschien nog te vroeg om te zeggen..
Wat was de oorzaak van dat water dan ?
Althans niet bij die van mij uit 2013
Probleem van de achterklep ken ik niet en heb ik ook geen last van, maar misschien nog te vroeg om te zeggen..
Wat was de oorzaak van dat water dan ?
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: paar vragen over huidige punto
Bij mij was dat in het begin ook niet. Geloof niet dat dat nu, na 7 jaar opeens veranderd is. In het begin gingen ze gewoon open. Ik vermoed dat er echter bergen stof inkomen ofzo, aangezien de sponningen van de achterdeuren ook vreselijk veel stof happen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: paar vragen over huidige punto
Hoe bedoel je " het is wel verbeterd" .Water hoort gewoon niet in je kofferbakklep, toch?hbassen schreef:Water in de kofferbak klep is er nog steeds, maar het is wel wat verbeterd.
Over die andere heb ik nog nooit iets over gehoord, dat kan wel een uniek probleem zijn van jouw GP.
HB
Het zou hooguit iets van condenswater dat aan de binnenzijde van de ruit omlaag komt kunnen bevatten.Maar veel of weing water, het zou wel zodanig beschermt moeten zijn dat roest geen kans krijgt.Anders zouden deuren ook zo wegrotten.
Bij mij was het zo erg ,dat als ik de klep omhoog deed,er eerst stralen water uit de afwatergaten kwam, en als de klep verder open ging, dan hoorde je het water echt naar de bovenkant van de klep stromen.
Wat betreft de deurkruk van de achterdeuren, daar was het mechanisme steeds te lang geworden.
Er liep als ik goed heb begrepen een kabeltje in het mechanisme, dat bij warmte te veel uitzette waardoor het slot net niet meer ontgrendelde.
Was zeker niet uniek.
Elders op het forum kom je zowat alle problemen die ik destijds had tegen.
Fiat was destijds heel laks met het oplossen van problemen, hoewel er wel een modificatie voor het deurkruk probleem is geweest.
Vreemd dat het in een auto van 2011 nog voorkomt.
Maar daarom dus ook mijn twijfel.
Laatst gewijzigd door JGP op vr jan 17, 2014 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- PuntoSporting
- Membre D'Oro
- Berichten: 1129
- Lid geworden op: zo dec 30, 2012 14:01
- Locatie: BAARLO (Lb)
Re: paar vragen over huidige punto
Afkloppen, ik heb tot nu toe geen last van rammeltjes en kraakjes, ook geen water in de achterklep.
Ik heb jaren in de autobranche gewerkt, maar elk merk heeft zo zijn eigen problemen en eigenaardigheden.
Ik heb jaren in de autobranche gewerkt, maar elk merk heeft zo zijn eigen problemen en eigenaardigheden.
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.