Abarth eindemper op een tjet

Plaats reactie
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Abarth eindemper op een tjet

Bericht door kistigun »

Kan goedkoop via het abarth forum aan een einddemper van een pevo abarth komen. Ik wilde deze puur voor de looks onder mijn tjet hangen maar bij een abarth zit een diffuser op de achterbumper waardoor de dubbele pijpjes net wat lager uitkomen dan bij de standaard tjet uitlaat. Als je dan een abarth einddemper onder een tjet hangt komt het er zo uit te zien:
Afbeelding
niet echt bevorderend voor de looks. Is het mogelijk om de ophanging van de einddemper op een simpele manier aan te passen waardoor het allemaal wat beter aansluit aan de bumper?

Iemand hier op het forum die er toevallig ervaring mee heeft?
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Abarth eindemper op een tjet

Bericht door Odelot »

Als het hangt zoals ik denk is het wel simpel aan te passen ja. Aan de demper zit volgens mij een beugel waarmee de uitlaat vast hangt in een rubber. Deze beugel kun je gewoon wat vermaken. Warm stoken en korter buigen. Moet denk ik geen probleem zijn.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Abarth eindemper op een tjet

Bericht door RaydeJee »

Precies, zo is destijds mijn EPS uitlaat onder mijn Alfa ook op de goede hoogte gehangen. Dit moet wel te doen zijn voor deze demper ook. :D En dan ziet het er wel fraai uit.
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: Abarth eindemper op een tjet

Bericht door kistigun »

Ok, Thanks. In dat geval ga ik een poging wagen. Is t zinvol om ook meteen de middendemper van de abarth over te nemen?
Gebruikersavatar
NHke
Membre D'Oro
Berichten: 1294
Lid geworden op: vr dec 26, 2008 8:49

Re: Abarth eindemper op een tjet

Bericht door NHke »

Het is meer zinvoller om de middendemper te verwijderen. ;)
Gaat veel mooier klinken dan.
Gebruikersavatar
kistigun
Junior Stato
Berichten: 297
Lid geworden op: do jul 26, 2012 8:10
Locatie: Weert

Re: Abarth eindemper op een tjet

Bericht door kistigun »

NHke schreef:Het is meer zinvoller om de middendemper te verwijderen. ;)
Gaat veel mooier klinken dan.
Voor performance is t idd beter maar wil niet dat t al te veel lawaai gaat maken dus daarom liever met midden demper. Is die van een abarth gelijk aan die van een Tjet of zit er verschil in?
Plaats reactie