Novitec verlagingsveren en wielen

Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door RaydeJee »

Ik snap niet helemaal wat je schrijft, maar schokbrekers hoeven inderdaad niet perse om een bepaalde kilometerstand vervangen te worden. Pas als ze merkbaar slechter worden is het tijd om te vervangen. Je kan gewoon -4cm Novitec veren plaatsen zonder je schokbrekers te vervangen.
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door Kingpin »

arjen00222 schreef:
provsen schreef:Misschien is het dan voordeliger een verlagingskit te kopen van ap ofzo? Wel een investering maar je kan de hoogte tenminste regelen
Me oom gevraagd die zit in die wereld en zegt dat er geen kilometer stand is dat je die moet vervangen maar zegt wel is het niet verstandig anderen te doen als je 4 centimeter zakt.
Dit hoeft niet met novitec veren tot 4 cm toch?
Ik begrijp niet wat je bedoeld , maar enkel de veren (150euro) op standaard schokdemprs is één niet zo fijn kwa demping en verering plus de hoogte is vaak alsnog niet naar wens kwa verdeling voor en achter.

Wat ik zelf ga doen en met mijn vorige auto gedaan heb is een triple s schroefset (220euro), zo heb je voor die 70euro extra veel betere verering, beter hoogte afstellen en na een jaar rijden nog gewoon verstelbaar :-]
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door RaydeJee »

provsen schreef:Misschien is het dan voordeliger een verlagingskit te kopen van ap ofzo? Wel een investering maar je kan de hoogte tenminste regelen
Kingpin schreef:
Ik begrijp niet wat je bedoeld , maar enkel de veren (150euro) op standaard schokdemprs is één niet zo fijn kwa demping en verering plus de hoogte is vaak alsnog niet naar wens kwa verdeling voor en achter.

Wat ik zelf ga doen en met mijn vorige auto gedaan heb is een triple s schroefset (220euro), zo heb je voor die 70euro extra veel betere verering, beter hoogte afstellen en na een jaar rijden nog gewoon verstelbaar :-]
Een schroefset is alleen wel een stuk harder dan een set normale schokbrekers, daar moet je wel heel bewust voor kiezen. :roll:
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door Kingpin »

Dat valt van een triple s vies tegen , als jij laag wilt is deze eigenlijk toch te comfortabel waardoor die wat meer in veer, ik had m persoonlijk wat stugger gewild maar ag een prima set voor dat geld.

Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
arjen00222
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jul 04, 2014 14:02

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door arjen00222 »

Ga wel voor de veren.
Kan altijd nog de dempers vervangen als deze wel aan einde latei zijn.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door RaydeJee »

Kingpin schreef: Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
Dat staat los van het feit dat een schroefset vaak hard aanvoelt in vergelijking met een set veren en schokdempers. :roll:
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door Kingpin »

RaydeJee schreef:
Kingpin schreef: Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
Dat staat los van het feit dat een schroefset vaak hard aanvoelt in vergelijking met een set veren en schokdempers. :roll:
Klopt helemaal , niet zo gek als de originele dempers niet fucntioneren en erbijhangenals stel oude fietspompen. Hier laat ik het verder bij.
arjen00222
Nuovo Arrivato
Berichten: 30
Lid geworden op: vr jul 04, 2014 14:02

Re: Novitec verlagingsveren en wielen

Bericht door arjen00222 »

Antwoord van de garage op de vraag schokdempers vervangen

Wanneer je een auto gaat verlagen met kortere en stuggere veren is het soms verstandig om andere schokbrekers te gaan monteren die afgestemd zijn op de nieuw gemonteerde veren. Bij een 135 pk uitvoering is dit misschien minder noodzakelijk dan bij een standaard Punto omdat de 135 pk al over andere schokbrekers beschikt. Maar het beste blijft om bij novitec te informeren wat zij adviseren om bij deze veren te monteren.

Ik denk dat we er ongeveer 2 uur mee bezig zijn.

Ik heb nog niet uitgezocht wat ze bij zouden kosten maar ik denk dat we ze niet goedkoper kunnen aanbieden.

 
Plaats reactie