Novitec verlagingsveren en wielen
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Ik snap niet helemaal wat je schrijft, maar schokbrekers hoeven inderdaad niet perse om een bepaalde kilometerstand vervangen te worden. Pas als ze merkbaar slechter worden is het tijd om te vervangen. Je kan gewoon -4cm Novitec veren plaatsen zonder je schokbrekers te vervangen.
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Ik begrijp niet wat je bedoeld , maar enkel de veren (150euro) op standaard schokdemprs is één niet zo fijn kwa demping en verering plus de hoogte is vaak alsnog niet naar wens kwa verdeling voor en achter.arjen00222 schreef:Me oom gevraagd die zit in die wereld en zegt dat er geen kilometer stand is dat je die moet vervangen maar zegt wel is het niet verstandig anderen te doen als je 4 centimeter zakt.provsen schreef:Misschien is het dan voordeliger een verlagingskit te kopen van ap ofzo? Wel een investering maar je kan de hoogte tenminste regelen
Dit hoeft niet met novitec veren tot 4 cm toch?
Wat ik zelf ga doen en met mijn vorige auto gedaan heb is een triple s schroefset (220euro), zo heb je voor die 70euro extra veel betere verering, beter hoogte afstellen en na een jaar rijden nog gewoon verstelbaar
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
provsen schreef:Misschien is het dan voordeliger een verlagingskit te kopen van ap ofzo? Wel een investering maar je kan de hoogte tenminste regelen
Een schroefset is alleen wel een stuk harder dan een set normale schokbrekers, daar moet je wel heel bewust voor kiezen. :roll:Kingpin schreef:
Ik begrijp niet wat je bedoeld , maar enkel de veren (150euro) op standaard schokdemprs is één niet zo fijn kwa demping en verering plus de hoogte is vaak alsnog niet naar wens kwa verdeling voor en achter.
Wat ik zelf ga doen en met mijn vorige auto gedaan heb is een triple s schroefset (220euro), zo heb je voor die 70euro extra veel betere verering, beter hoogte afstellen en na een jaar rijden nog gewoon verstelbaar
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Dat valt van een triple s vies tegen , als jij laag wilt is deze eigenlijk toch te comfortabel waardoor die wat meer in veer, ik had m persoonlijk wat stugger gewild maar ag een prima set voor dat geld.
Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr jul 04, 2014 14:02
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Ga wel voor de veren.
Kan altijd nog de dempers vervangen als deze wel aan einde latei zijn.
Kan altijd nog de dempers vervangen als deze wel aan einde latei zijn.
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Dat staat los van het feit dat een schroefset vaak hard aanvoelt in vergelijking met een set veren en schokdempers. :roll:Kingpin schreef: Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Klopt helemaal , niet zo gek als de originele dempers niet fucntioneren en erbijhangenals stel oude fietspompen. Hier laat ik het verder bij.RaydeJee schreef:Dat staat los van het feit dat een schroefset vaak hard aanvoelt in vergelijking met een set veren en schokdempers. :roll:Kingpin schreef: Plus wat jij zegt is niet helemaal waar een schroefset is op elkaar afgestemd met veren en demping en zal altijd beter rijden dan een stugge veer op set standaard demper #feit
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr jul 04, 2014 14:02
Re: Novitec verlagingsveren en wielen
Antwoord van de garage op de vraag schokdempers vervangen
Wanneer je een auto gaat verlagen met kortere en stuggere veren is het soms verstandig om andere schokbrekers te gaan monteren die afgestemd zijn op de nieuw gemonteerde veren. Bij een 135 pk uitvoering is dit misschien minder noodzakelijk dan bij een standaard Punto omdat de 135 pk al over andere schokbrekers beschikt. Maar het beste blijft om bij novitec te informeren wat zij adviseren om bij deze veren te monteren.
Ik denk dat we er ongeveer 2 uur mee bezig zijn.
Ik heb nog niet uitgezocht wat ze bij zouden kosten maar ik denk dat we ze niet goedkoper kunnen aanbieden.
Wanneer je een auto gaat verlagen met kortere en stuggere veren is het soms verstandig om andere schokbrekers te gaan monteren die afgestemd zijn op de nieuw gemonteerde veren. Bij een 135 pk uitvoering is dit misschien minder noodzakelijk dan bij een standaard Punto omdat de 135 pk al over andere schokbrekers beschikt. Maar het beste blijft om bij novitec te informeren wat zij adviseren om bij deze veren te monteren.
Ik denk dat we er ongeveer 2 uur mee bezig zijn.
Ik heb nog niet uitgezocht wat ze bij zouden kosten maar ik denk dat we ze niet goedkoper kunnen aanbieden.