audio specificaties

Plaats reactie
punto bart
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 13:20

audio specificaties

Bericht door punto bart »

heey fiat liefhebbers,

ik ben nieuw hier maar heb denk ik een goeie vraag nou hier komt die:

Wat zijn de specificaties van een grande punto audio systeem. Ik bedoel dan niet waar zitten de speakers, maar hoeveel wattage zijn de speakers welk merk type versterker hoeveel output heeft de radio dat soort dingen. Ik vraag dit omdat ik graag een project wil starten om de audio met bestaande spullen dus de versterker de mallen van de speakers het audio systeem ver te verbeteren, want ik vind echt dat de speakers van de gp niet naar mijn standaart zijn ( ik kom uit een lexus is200 van bouwjaar 2001 met 137db aan audio ik weet wel wat jullie denken nee heb je weer zoon gozer die door de straat komt pompen met zijn bas nee zo wil ik het dus totaal niet ik wil super strak geluid ja dat het harder gaat is geen punt maar dat hoeft voor mij eigenlijk niet.

hopelijk kunnen jullie me hier bij helpen want google vind niks handigs en ik kan geen italiaans.
Laatst gewijzigd door punto bart op vr feb 28, 2014 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: audio specificaties

Bericht door ing_BRW »

Als je de standaard radio wil blijven handhaven sta je voor een uitdaging.
De radio van de GP beschikt alleen over 4 High-Level Output signalen (2×voor en 2×achter).

Je zal dus al minimaal een versterker of signaalprocessor moeten hebben waar High-Level input mogelijk is.
Zoals bijvoorbeeld de Rockford Fosgate T400X of de Helix B FOUR versterkers.

De Helix B FOUR is iets waar ik zelf al een tijdje naar kijk. Die heeft een 4 kanaals High-Level input die hij versterkt 4 x 60 Watt RMS vermogen @ 4 Ohm en daarbij een RCA pass-tru heeft om een monoblok versterker aan te sluiten voor bijvoorbeeld een Sub.
RARARA
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jan 10, 2014 17:34
Locatie: Zuid-Holland

Re: audio specificaties

Bericht door RARARA »

Of een Rockford 3sixty aan sluiten en vandaar uit verder.

Of wat ook kan is bijv. een MTX RT50.4M aansluiten, alle speakers vervangen voor iets degelijks en alles goed dempen, maakt ook een wereld van verschil :idea:

Standaard is niet slecht, maar het kan idd veel beter.
punto bart
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 13:20

Re: audio specificaties

Bericht door punto bart »

ik wil dus alle specificaties van de active orginele subwoofer weten en dan vooral de versterker die er bij inzit ik wil namelijk nooit wat zien van wat ik in bouw
Gebruikersavatar
BaasTurbo
Nuovo Arrivato
Berichten: 25
Lid geworden op: za jan 21, 2012 15:38

Re: audio specificaties

Bericht door BaasTurbo »

Doe geen moeite, standaard "sub" is een 13 cm DVC woofertje op 75 Hz afgestemd, daar komt niets uit qua sub bass. Vermogen zo ongeveer 45 watt continu. De Ground Zero GZUK 65SQ 16,5 cm kickbassen vooraan in mijn (gedempte) voorportieren geven diepere bass dan de standaard sub. :)

Wil je goed geluid, is het feitelijk heel simpel.

- 16,5 cm composet vooraan
- deuren dempen met alubutyl en geluidsisolatieschuim (of een combinatie zoals Ground Zero GZDM-1850ML)
- line output converter / amp met hi-level in / andere HU
- een leuke vierkanaalsversterker
- een subwoofer met de kist in de reservewielopening. 30 liter netto past er makkelijk in! Gladen Subframe 60 cm diameter / 15 cm hoog past er perfect in (+-35 liter netto), gaatje onderaan om vast te bouten aan de reservewielbeugel (wat ombuigen) met een M8 bout, vervolgens een bodemplaat uit MDF of ander stevig hout maken die op de subframe past en als koffervloer dient. Deze zal een aantal cm hoger zijn dan de originele koffervloer, zo kan je daar kabels en/of de versterker in/onder wegsteken en als je de originele koffermat erop legt zie je helemaal niets meer. ;)

Vergeet de standaard meuk, valt niets mee aan te vangen. Ik heb achteraf bekeken spijt de Interscope optie te hebben aangevinkt.
2012 Abarth Punto Evo EsseEsse / 1991 Honda Prelude 2.0i-16 / 1994 Saab 900 Turbo / 1991 Honda Concerto
1999 Aprilia RSV Mille / (2x) 1998 Ducati Monster 600 / 1982 Honda CB400N
punto bart
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 13:20

Re: audio specificaties

Bericht door punto bart »

baas turbo dankje voor de specs iemand nog zoon subje over voor een projectje
Gebruikersavatar
OrangeHornet
Junior Stato
Berichten: 250
Lid geworden op: zo dec 18, 2011 15:06
Locatie: Oosterhout

Re: audio specificaties

Bericht door OrangeHornet »

Idd standaard spul upgraden naar zoiets :wink:

Afbeelding
punto bart
Nuovo Arrivato
Berichten: 11
Lid geworden op: vr feb 28, 2014 13:20

Re: audio specificaties

Bericht door punto bart »

ik wou toch iets subtielers en niet zichtbaar zeg maar
Plaats reactie