Het grote BANDEN verzameltopic

Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Jarre »

Kumho Ecsta zijn goede banden. die heb ik op mijn Lancer X gehad en daar kon je vortig hard mee knallen 8)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door RaydeJee »

Kumho's zijn echt top inderdaad. .) Zeker in het nat erg betrouwbaar.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door ing_BRW »

In april 2013 Michelin Primacy 3 205/45R17XL 88V onder de GP geplaatst.
Na ruim 75.000km waren ze afgelopen week aan vervanging toe.

Nu zitten er Pirelli P Zero Nero GT 205/45R17XL 88V banden op omdat deze goedkoper in aanschaf waren dan Michelin.

Het verschil in rolweerstand (Michelin label C en Pirelli label F) is duidelijk merkbaar, enig verschil in grip op nat wegdek (Michelin label A en Pirelli label B) is niet echt waar te nemen.

Het zal mij benieuwen wat de toegenomen rolweerstand in het verbruik gaat betekenen en wat de levensduur van de Pirelli's gaat worden.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb ook Pirelli's P-zero Nero. Alleen in 18".
Bevallen goed, flinke grip, maar neig toch weer terug tegaan naar mijn vorige banden: Dunlop Sport
Afbeelding
Gebruikersavatar
Plint24
Junior Stato
Berichten: 295
Lid geworden op: do dec 15, 2011 22:37
Locatie: Prinsenbeek

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Plint24 »

Hier ook de Pirelli's, maar ook ik neig uit te wijken maar andere i.v.m. de rolweerstand (geluid).
Qua grip zijn het in ieder geval top banden!
Gebruikersavatar
groendic
Junior Stato
Berichten: 487
Lid geworden op: wo aug 08, 2012 9:20
Locatie: Zuid-Holland

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door groendic »

Heb onlangs Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 , 215/45 R17 91Y onder mijn T-Jet Sport laten zetten.
Ben zeer tevreden over de wegligging en stuurprecisie; nauwelijks tot geen onderstuur, ook erg rustig rechtdoor bij hogere snelheden (snelweg).
Met vriendelijke groet,
"Groendic"

_________________
Grande Punto 1.4 16v T-Jet Sport 3d|Rosso Passionale|Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2 215/45 R17 91Y op MAK Rapide 7j x 17 ET 40
Boardcomputer: 12,5 km/ltr
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Sjoerd H. »

Die heb ik nu achterop liggen Groendic, lopen inderdaad zéér rustig! 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Deze week nog even langs de Profile Tyrecenter. De Continental SportContact 5 zijn voor kort, best netjes in 8400 kilometer :oops: Wil de winter toch wel in met iets dat meer profiel heeft.

Twijfel alleen wat te doen. Zelfde setje kopen en volgend jaar (als voor én achter op zijn) dan alle vier voor iets geheel anders vervangen. Of nu al voor iets van Bridgestone Potenza laten leggen. Had ik hiervoor ook en daar deed ik toch langer mee. Op zich moet verschillend mogelijk zijn aangezien ik de types op de assen wel gelijk houd.

Ergens twijfel ik om gewoon voor Pirelli P Zero te gaan. Omdat het kan. Maar grote kans dat ik daar de winter net mee red en dat is toch net iets te gekkigheid.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

Die heb je snel glad dan! 8)
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Valt mij eerlijk gezegd ook extreem tegen. Het zat er wel aan te komen aangezien ik bij een tussentijdse controle na 5000 kilometer al op 60% slijtage zat. Wellicht dat ik nog een paar maanden door kan rijden, maar zoals gezegd ga ik niet met gladde banden de winter in. Als het nu hartje mei/juni was dan was het een ander verhaal geweest.

Ik zal nooit ontkennen dat ik een sportieve rijstijl heb, maar er zijn echt wel ergere personen in het verkeer te vinden. Met piepende of slippende banden wegrijden zal je mij niet horen doen of het is echt per ongeluk. Wellicht dat het de vele korte ritjes - waarvan dan direct 95% asfalt is - er ook mee te maken hebben.

Gelukkig is de shorlist van vorige keer nog relatief recent, scheelt uitzoekwerk :P
Of de Bridgestone Potenza of toch de Dunlop Sport Maxx waar ik vorige keer al over twijfelde om die te nemen.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Jarre »

sport maxx is subliem :D
tony is er ook erg tevreden van als ik me goed herinner
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door tonyvandenbroek »

Jup.. De Sports Max is een fijne band.
Momenteel rij ik op vredestein wintrac extreme. Ook een hele fijne band.
In de zomer staat de punto op achttien inch pirelli p-zero.
Afbeelding
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Oké, ik ga me even in een hoekje heel diep zitten schamen :oops: Er schijnen ook nokjes in de band te zitten die niet zijn voor het meten van het profiel en/of de banden aan hun einde zijn. Die nokjes had ik gisteren dus te pakken. Profiel voor is wel meer versleten dan achter, maar dat is logisch. Ik kan nog wel een jaartje verder en met genoeg profiel de winter in. Dan kom ik nog steeds niet aan de 25.000 - 30.000 kilometer, maar het is wel beter dan 8300 kilometer van nu. Alleen knullig dat in het APK-rapport ook verkeerde waardes staan.

Volgende week de auto uit laten lijnen en de banden van achter naar voor zetten en vice versa. Kan ik bij de volgende wissel meteen alle vier de banden weer voor iets gelijk vervangen.

Alleen kost dit bezoekje me toch geld: mijn velgen zijn niet de mooiste meer door stoeprandschade en lak die niet goed meer hecht (bekende kwaal bij dit type velg). Nooit iets aan laten doen omdat ik geen extra set velgen heb dus niet mijn velgen ergens af kon leveren. Nou kon de Profile die waarschijnlijk wel regelen, setje leenvelgen. Kosten gaan nu dus zitten in het laten overspuiten van mijn velgen. Luxeprobleem, ik weet het. Eens zien of ik voor de originele kleur ga of voor antraciet. Zwart is wel tof, maar onder een zwarte auto wellicht too much.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Giordino »

Meten op de nokjes of op de band zelf maakt nogal een verschil [emoji16]
Heb destijds zelfde type velgen laten spuiten wel in originele kleur, maar had zelf lichte kleur auto ook.
Denk dat antraciet misschien wel netjes zal staan onder een zwarte.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Gebruikersavatar
Tropic
Nuovo Arrivato
Berichten: 60
Lid geworden op: vr feb 19, 2016 21:57

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Tropic »

Iemand ervaring met de Toyo Proxes CF2 205/45/17 banden?

Twijfel tussen die en de Br. Potenza's (heb nog een splinternieuwe band achterin als reservewiel liggen) of de Dunlop Sport Maxx.

Gaat trouwens om 205/45/17
Afbeelding GP 1.4 T-Jet Sport 2008 | Triumph Street Triple 2007
Plaats reactie