Rem is sponzig

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
EddyH
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 13, 2014 11:21

Rem is sponzig

Bericht door EddyH »

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum, dus ik zal me even voorstellen. Edwin Hendriks uit Zuid-Limburg. Ik rij Fiat Grande Punto 1.2 uit 2007, Volvo V70 2.4T uit 2000 en Citroën CX 2.5 GTi uit 1984. En dan meteen een vraag ten aanzien van de Punto. Misschien kan iemand mij helpen?

Gisteren remblokken vervangen. Viel al op dat ze rechts helemaal weg waren en links nog redelijk goed. Nu ja, toch maar alle vier vervangen. Na montage sponzige remdruk (er is geen lucht in het systeem gekomen). Auto links opgekrikt: rem werkt hier goed, maar sponzige remdruk. Auto rechts opgekrikt: rem werkt hier nauwelijks, maar wel goede remdruk. Ra, ra? Hoofdremcylinder defect?

Edwin
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Rem is sponzig

Bericht door Odelot »

Hoe weet je zo zeker dat het geen lucht is? De verschijnselen duiden er wel op...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Rem is sponzig

Bericht door zwabbers »

Zit rechts de remzuiger niet vast in je remklauw ?
Gebruikersavatar
zwabbers
Nuovo Arrivato
Berichten: 164
Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
Locatie: roelofarendsveen

Re: Rem is sponzig

Bericht door zwabbers »

Zit rechts de zuiger soms vast in de remklauw ?
EddyH
Berichten: 2
Lid geworden op: zo apr 13, 2014 11:21

Re: Rem is sponzig

Bericht door EddyH »

Dat er lucht in is gekomen, is onwaarschijnlijk. Leidingen zijn niet los geweest en er zat voldoende remolie in het voorraadvat.

Dat de rechter zuiger vast zit, zou inderdaad kunnen. Dat zou ook verklaren waarom de blokken rechts veel meer versleten waren. Ik ga het nu controleren. Ik kom erop terug.
Plaats reactie