Na 22 jaar trouwe dienst gaat de Punto met pensioen. Zijn opvolger zal in de Poolse Fiat 500-fabriek het levenslicht zien.
De Fiat Punto zal vanaf 2016 waarschijnlijk als Fiat 500 Plus door het leven gaan. De Plus moet het gat opvullen tussen de kleine driedeurs 500 en de grote 500L. Fiat wil 180.000 500 Plus-sen per jaar gaan bouwen.
De geboorteplaats van de huidige Punto ligt in Italië. Maar deze fabriek in Melfi moet ruimte maken voor de komende Jeep Renegade en de Fiat 500X, Fiat’s nieuwe compacte SUV’s.
Van Punto naar 500+
Van Punto naar 500+
http://www.autoblog.nl/nieuws/fiat-punt ... post-67076" onclick="window.open(this.href);return false;
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Alfa Romeo Guilietta QV.
Re: Van Punto naar 500+
Da's weinig goed nieuws, als je de 'gelekte' foto bekijkt. Lijkt wel een Peugeot.
Re: Van Punto naar 500+
wordt er niet mooier op
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.
Re: Van Punto naar 500+
In dit artikel (Engels) wordt opgemerkt dat de Ford Fiesta in het segment waarin de GP ook opereert wel meer exemplaren verkoopt en dat de GP daalt. Nu kan ik die die auto's vergelijken want, zoals ik al eens mededeelde, kocht ik mijn GP van een Ford dealer. Toen ik stuurhuisproblemen had kreeg ik een leenauto mee, ja een Ford Fiesta dus. En ik moet zeggen die beviel uitstekend. Het enige echte voordeel van de GP is dat de instap/zit hoger is en dat kan ik erg waarderen. De Fiesta was wel een stuk stiller en vooral een stuk zuiniger (ca. 20%!!) dan de GP en dat zijn zaken die niet te versmaden zijn. Oké ik ben inmiddels GP fan en denk dat er nog wel een paar volgen, maar de Ford Fiesta als alternatief zal ik niet vergeten....
Jan
Jan
Re: Van Punto naar 500+
Via een Engels platform kwam ik bij een India's/ Indiaans/ Indinees platform uit waar foto's waren geplaatst van toch weer een gefacelifte Punto. Grootste afwijking hierbij is de neus (welke helaas op de foto's niet goed zichtbaar is). Het schijnt in India deze maand gepresenteerd te worden. Of dit model Europa gaat halen is natuurlijk nog maar de vraag...
Re: Van Punto naar 500+
Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Re: Van Punto naar 500+
4cm wat dacht je van een halve meter bijna... -]
Maar ik moet er nog aan wennen. Geloof trouwens niet dat deze versie naar NL komt.
Maar ik moet er nog aan wennen. Geloof trouwens niet dat deze versie naar NL komt.
- eBoonstra
- Senior Stato
- Berichten: 753
- Lid geworden op: ma dec 03, 2012 9:24
- Locatie: Ooststellingwerf
- Contacteer:
Re: Van Punto naar 500+
Jezus. Houd dat tuigding daar maar
Fryslân | JOVD/VVD
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
BMW 535d High Excecutive, AR GT 1.9 JTD 16v Distinctive & Vespa LX Touring Quattro Tempi Grigio Apuano
(Voorheen Grande Punto 1.9 JTD MultiJet Sport #595 Grigio Impeccabile)
Op zoek naar een perfecte schroefset?
Re: Van Punto naar 500+
Voorlopig staat de oude vertrouwde GP daar nog op de website.
http://www.fiat-india.com/2013/punto/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fiat-india.com/2013/punto/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Van Punto naar 500+
Ik vind deze echt niet mooi! Had er meer van verwacht. Niet de moeite waard dit. Gewoon een sleutelgat in de kofferklep...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Van Punto naar 500+
En die antenne voorop het dak is om te gillen. Dat vind ik altijd zo lelijk, Ford heeft dat ook met veel modellen.
Re: Van Punto naar 500+
Ik vind als je een nieuwe auto ontwikkeld moet je een fris nieuw model introduceren.
Geen model wat er nu op lijkt, maar een moderne auto neerzetten op de markt waar we als fiat liefhebbers jaren mee voor uit kunnen.maar dan wel de naam punto houden.
Geen model wat er nu op lijkt, maar een moderne auto neerzetten op de markt waar we als fiat liefhebbers jaren mee voor uit kunnen.maar dan wel de naam punto houden.
Re: Van Punto naar 500+
Ja het is wel tijd voor echt iets nieuws.
Re: Van Punto naar 500+
Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.
Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).
Jan
Re: Van Punto naar 500+
Ik begrijp je verhaal en omlaag is niet altijd even praktisch,Jan_Kol schreef:Tsja, dan heb je waarschijnlijk zelden met die geweldige "verkeersdrempels" te maken, want dan piep je direct anders.Sjoerd H. schreef:Ik vind hem er wel sjiek uit zien!
Jammer van de kleur en de hoogte ( minstens 4cm omlaag ) maar het kan wel als opvolger?
Ik herinner mij van jaren geleden dat ik op een weg reed met een eindeloos aantal van die schokbreker-vernielers. Ik "nam" ze met een km of 30, maar die verlaagde Audi achter mij kroop er over om dan uiteraard bij de volgende weer aan mijn trekhaak te hangen (nou ja, ik had geen trekhaak op die auto maar het verduidelijkt wel wat). En dat is dan weer een gevolg van een verlaagde auto.
Hier ter plaatse zijn er ook een aantal van slechte makelij en die neem je echt met een slakkengangetje. Als mijn GP verlaagd zou zijn zou ik op enkele punten moeten omrijden om geen schade op te lopen door die krengen. Dus verlagen: stoer maar niet altijd even praktisch. Ik heb dat ervaren met de Daihatsu, die wel een trekhaak had en bij standaard-vering en standaard-trekhaak bleef die soms ook op die dingen hangen als ik er te snel afreed. Toen moest ik vaak aan gememoreerde Audi denken..... Met de GP is dat gelukkig niet het geval al houd ik er nog steeds door de, in loop der jaren, opgebouwde ervaring rekening mee (ook met het oog op de levensduur van de schokdempers).
Jan
Maar 4CM geeft optisch al heel veel terwijl het niet altijd onmogelijk wordt drempels te nemen!