Bij verlagen schokbrekers vervangen. Zeker doen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dick.W
Nuovo Arrivato
Berichten: 95
Lid geworden op: wo mei 04, 2011 17:37
Locatie: Culemborg

Bij verlagen schokbrekers vervangen. Zeker doen.

Bericht door Dick.W »

Na dat ik 1.5 jaar geleden de evo met eibach veren wat verlaagd had leek dat in eerste instantie wel lekker te rijden en het staat wat mooier. :D
Toen ik vorig jaar met de caravan er achter door een aardige del in de weg reed kwam de neus zo ver omhoog dat ik echt zo iets had van dat deed die anders nooit. :shock:
Toen ik er meer op ging letten viel me op dat je (ook met solo auto) als je een verkeersdrempel op rijd, de veer eerst ver ingedrukt word (te weinig demping) dan door te weinig demping weer ver omhoog komt.
Ook bij het afrijden van een drempel duikt de auto te diep in de veer om dan even later weer als een gek omhoog te komen. Hier door moer je vaak erg voorzichtig over drempels die niet eens zo hoog zijn.
Als je over en lange drempel ( plateau ) rijd waar we er bij ons genoeg van hebben zit je te hotsen klotsen in de auto, zeker bij de plateaus waar je 50 Km/h mag rijden.
Dat is nu verleden tijd.
Ik heb er vandaag aan de voorkant een paar KONI’s STR.T onder gezet. :lol:
Een wereld van verschil, de auto rijdt nu veel lekkerder. Hij remt anders ( om dat hij niet gelijk in de voorveren duikt), Stuurt anders ( held minder over in scherpe bochten.) en de drempels pies of cake.
Geen ge hotse klots gewoon met 50 er overheen of er geen drempel meer zit. (tikje overdreven). -]
Ik heb nu alleen de voordempers vervangen, achter dempers worden later geleverd. (zijn pas weer eind juni leverbaar).Wel jammer ik had set van 4 dempers besteld op Ebey in Duitsland voor € 260,60 inkl. Verzendkosten.
Kreeg de volgende dag een email dat ze niet leverbaar waren. Na een boze email teruggestuurd te hebben wilde ze wel vast de voordempers opsturen, toen ik vroeg wie dan de verzendkosten ging betalen voor de achter dempers.
Kreeg ik een mail dat zij die zouden betalen. Toen ben ik maar akkoord gegaan.

Afbeelding

Is nou niet echt mijn kleurtje :cry:

Afbeelding

Zie je dat oranje er nog net tussendoor. :shock:

Afbeelding

Op een afstantje zie je dat oranje gelukkig niet meer.

Let op als je als je dit ook gaat doen.
Gebruik goede degelijke veerspanners. En je hebt een dop 18 en ringsleutel 18 nodig.

Er wordt vaak vermeld bij verlagings veren dat je tot 4 cm de originele dempers kan gebruiken, het staat mooi maar het rijdt . . . :(

Mijn advies: je hebt de boel toch los dus gelijk iets zwaardere dempers monteren. ~]

Voor de doe het zelver instructie filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=9g3OHFTg8ck" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Dick.W op ma jun 09, 2014 19:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Punto Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic 3d Acid Jazz Blue, Tot 2-2-2015 Nu Citroën ds3 1.6 E-HDI
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Bij verlagen schokbrekers vervangen. Zeker doen.

Bericht door Jarre »

ook ik heb achteraan andere schokbrekers gestoken. de voorste staan nog op mijn lijstje to do.
rijdt inderdaad helemaal anders, en zeker als er vooraan ook andere gaan opzitten!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Bij verlagen schokbrekers vervangen. Zeker doen.

Bericht door Odelot »

Je hebt dus nog wel de Eibach veren, met alleen andere dempers nu? Ik heb het idee dat het bij mij ook allemaal wat slapper wordt. Denk dat ik er met de volgende beurt ook is andere dempers onder laat zetten. Nog eens uitzoeken welke precies.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Bij verlagen schokbrekers vervangen. Zeker doen.

Bericht door RaydeJee »

Ik zal er bij mij eens opletten, tot zover eigenlijk geen verslapping gemerkt.
Plaats reactie