Welke stelmotoren? [spoed]

Plaats reactie
Dajin
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 10, 2014 16:07

Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Dajin »

Hoi iedereen,

Weet iemand welke stelmotoren ik nodig heb voor mijn nieuwe koplampen?
De verkoper had mij verteld dat ik mijn huidige moest overzetten, maar ben er vandaag achter gekomen dat deze geintegreerd zijn in de originele koplampen van mijn 2006 GP.

Ik heb ook meteen alle verkopers van het product gemaild inclusief autostyle, maar helaas vandaag nog geen mail terug mogen ontvangen.

Er is een beetje haast bij omdat mijn huidige rechter koplamp afgekeurd is voor de APK in verband met een losgeraakte reflector in de module en ik graag dit nieuwe setje met de juiste stelmotoren wil inbouwen voordat mijn APK verloopt (over 5 dagen!).
Hopelijk heeft iemand ervaring met deze set en kan mij in de juiste richting sturen.


Alvast bedankt!

Daniel

Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Odelot »

Hoi Daniel, die stelmotoren kun je gewoon uit je oude koplampen halen. Aangezien er toch al 1 kapot is kun je ze allebei wel open slopen. Zitten erin geintegreerd inderdaad, maar het is wel een los motortje. Zit dus alleen binnenin de lamp.

Overigens vraag ik me af of je ze echt wel over kunt zetten. Komen ze dan aan de buitenkant te zitten ofzo? Of kun je bij die nieuwe koplampen zien waar de stelmotoren moeten komen te zitten? Je had beter koplampen aan kunnen schaffen waar ze al in zitten. Van die dectane's die veel leden hier hebben bijvoorbeeld. Die zijn nog veel mooier dan deze ook.

Afbeelding

Ebay rond de 180 euro. Voor rond de 200 heb je ze dus wel in huis: http://www.ebay.de/itm/LED-Tagfahrlicht ... 540af7f884" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik zou ze terugsturen als je de mogelijkheid hebt en deze bestellen. Hooguit voor nood even 1 originele koplamp aanschaffen. Misschien kun je je oude koplamp zelf nog wel maken. Het gebeurd weleens dat het kogeltje van de stelmotor, of de ophanging van de reflector uit het gaatje schiet waar het in hoort te zitten. Met wat gepriegel is dat soms terug te krijgen.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Dajin
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 10, 2014 16:07

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Dajin »

Ja ik heb de handmatige stelschroef er al uit gehaald, hier kan dus een stelmotor in.
En ik heb voor dit model gekozen omdat ik het mooier vind als het dimlicht aan de binnenkant zit.

Het probleem is dat ik de dealer de koplampen laat plaatsen, en ik denk niet dat zij de oude units uit elkaar willen halen om de stelmotoren eruit te halen.
Maar als de originele stelmotoren zouden passen, zou ik dan ook 'replacement' motoren zoals deze link kunnen gebruiken?
Laatst gewijzigd door Dajin op za jun 14, 2014 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Odelot »

Dat zijn de stelmotortjes inderdaad. Apart dat die aan de buitenzijde zitten!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Dajin
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 10, 2014 16:07

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Dajin »

Via deze link kun je de plaats van de stelschroef zien links van de kap voor het dimlicht.

Ik had geen idee dat dit een uitzondering is op het gebruikelijke :roll:
Dajin
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 10, 2014 16:07

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Dajin »

Niemand heeft de stelmotoren op voorraad en nu komen ze 'misschien' op de dag van de APK pas binnen...

Weet iemand of ik de stelknoppen in de console makkelijk kan afkoppelen alleen t.b.v. de APK?
Ter verduidelijking, ik heb dus een 2006 GP'tje.
Laatst gewijzigd door Dajin op ma jun 16, 2014 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Sjoerd H. »

Dajin schreef:Niemand heeft de stelmotoren op voorraad en nu komen ze 'misschien' op de dag van de APK pas binnen...

Weet iemand of ik de stelknoppen in de console makkelijk kan afkoppelen alleen t.b.v. de APK?
Ik heb gehoord dat je dan alles wat iets te maken heeft met het verstellen letterlijk weg moet zijn..
Als de knopjes er zitten moet het ook werken. :roll:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Thegroov »

Dat heb ik ook gehoord Sjoerd.

dajin, heb je Tuynder in Nootdorp al gebeld? Onze 'huisdealer' voor Punto-onderdelen....
Dajin
Berichten: 5
Lid geworden op: di jun 10, 2014 16:07

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Dajin »

Die hebben helaas ook alleen volledige units liggen en geen losse stelmotoren.
Bedankt voor de suggestie.

Ik heb nu bijna alle sloperijen in noord en zuid holland ook al gebeld op zoek naar de stelmotoren of hele koplampunits, maar niemand heeft ze. Zijn 2005-08 GP's zo zeldzaam?
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Welke stelmotoren? [spoed]

Bericht door Sjoerd H. »

Met de APK zo kort dag kun je twee dingen doen;
Nieuwe lampen kopen mét motoren en deze er voor de APK inzetten en vervolgens hierna de gewenste lampen erin zetten,
of afgekeurd worden en verder van huis zijn.

Grote kans met alle nieuwe lampen hier op het forum, dat er iemand wel een set nog heeft liggen, waar snel wat mee geregeld kan worden?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie