Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Gesloten
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

Hallo allemaal,

Ik ben sinds januari in het bezit van een mooie metallic witte Fiat Punto Evo. Nu zitten er 15" lichtmetalen velgen onder zoals op de foto te zien. Op zich vind ik het geen lelijke velgen, maar toch zou ik graag een wat sportiever uiterlijk willen. De auto moet 31 augustus een nieuwe APK krijgen en de banden moeten dan ook vervangen worden. Dat lijkt me een mooi moment om ze te vervangen voor grotere velgen. Graag wil ik wel originele Fiat velgen die op de Grande Punto of Punto Evo zijn geleverd. De 17" velgen zoals op foto 1 heb ik altijd de mooiste set gevonden. De velgen op foto 2 zijn mijn tweede favoriet. Op foto 3 zijn velgen van een Punto Evo te zien. Die staan naar mijn mening het mooist onder de Evo, maar volgens mij zijn die wat aan de dure kant. Dus als iemand van een van deze velgen af wil, ben ik erg geïnteresseerd. Ben voorbaat dank!

Mijn Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic uit 2010:
Afbeelding
Afbeelding

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door RaydeJee »

Welkom! :-]
Ben het met je eens, de velgen van foto1 zijn zeer fraai en staan ook onder een Evo echt goed. :D Ze worden nog wel eens gebruikt aangeboden.
De set van foto3 aan de dure kant, als je via de dealer koopt. Veel clubleden hier kopen via Firma Tuynder in Nootdorp, misschien kunnen die ze goedkoper leveren.
Ik heb voor mijn huidige set ook originele 17" Fiat velgen gereden, en die kwamen ook via Tuynder. Was rond de 600euro ongeveer. Al weet ik niet wat het budget is uiteraard.
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

Dank voor de snelle reactie! Het lijkt me zelf ook erg fraai staan. Heb het een keer gezien op een foto van een felblauwe Punto Evo. Ik zal de firma Tuynder eens mailen, op hun website kan ik nog geen velgen vinden. € 600 incl. banden is wel ongeveer het maximum wat ik eraan uit wil geven.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door ing_BRW »

Voila:

Helaas wel in België, geen idee waar vandaan je zelf zou moeten komen.
Maar dit zijn die van foto 1

2e hands €250,- >>klik<<
Nieuw €650,->>klik<<
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

Omgeving Zwolle, dus België is wel wat ver. Vergeten te vermelden: graag onbeschadigde velgen. De velgen in de eerste link hebben nogal wat stoeprandschade.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoDaan »

De velgen van foto 2 hebben vaak het probleem dat ze beginnen af te bladderen, mocht je voor deze gaan let daar dan dus goed op (heb het zelf ook ervaren). Het begint vaak met lichte oxidatie plekken (zie laatste post op deze pagina)
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door provsen »

Persoonlijk vind ik het 3e het mooist :)
Gebruikersavatar
RaydeJee
Avere Una Vita
Berichten: 4441
Lid geworden op: di jun 29, 2010 21:49

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door RaydeJee »

EvoItalia schreef:Dank voor de snelle reactie! Het lijkt me zelf ook erg fraai staan. Heb het een keer gezien op een foto van een felblauwe Punto Evo. Ik zal de firma Tuynder eens mailen, op hun website kan ik nog geen velgen vinden. € 600 incl. banden is wel ongeveer het maximum wat ik eraan uit wil geven.
€600,- is wel zonder banden, want Tuynder levert alleen Fiat onderdelen. Een nieuwe set 17" met banden kom je al gauw rond de €1000,- uit. 2de hands is natuurlijk een ander verhaal. :D
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

Dank voor de vele reacties, had niet verwacht dat er nog zoveel leden actief zouden zijn op het forum.

@EvoDaan
Het afbladderen van dat type velg heb ik inderdaad al ergens gelezen. Dat heeft er ook mee te maken dat die niet op de eerste plaats staat, hoewel ik het wel een mooie sportieve velg vind. Heb je ook een foto van jouw hele auto met die velgen? Het lijkt op jouw grijze Evo erg mooi te staan, hoewel ik bang ben dat het op mijn witte minder mooi zal staan. Dat zijn toch ook originele GP velgen?

@provsen
Nummer drie vind ik ook het mooist voor de Evo, maar die is tweedehands denk ik nog aan de dure kant.

@RaydeJee
Daarom zoek ik ook naar tweedehands velgen die er nog goed uitzien. € 1.000 vind ik namelijk wat teveel. Het ligt wel een beetje aan welk type velg, voor velg 3 heb ik bijvoorbeeld wat meer over dan voor velg 2. Alsnog bedankt voor de tip!

Ervaren jullie overigens een groot verschil in comfort, rijdynamiek en verbruik bij de overstap van 15" naar 17" velgen? Zelf vind ik de 15" wel comfortabel, maar in snel genomen bochten ligt hij niet echt strak op de weg. Mijn gemiddelde verbruik is overigens ca. 1 op 19.
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

@EvoDaan
Ik heb de foto's van je auto inmiddels gezien in je eigen topic. Erg nette auto, ook met de velgen van foto 2!
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door Jarre »

ohja, nu zie ik het topic :mrgreen:

ik denk dat ik hier een slotje op mag gooien?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
EvoItalia
Berichten: 6
Lid geworden op: do jul 10, 2014 13:17

Re: Op zoek naar 17" GP velgen voor EVO

Bericht door EvoItalia »

Ik heb inderdaad velgen gevonden. De mooie 17" velgen nr. 3 van Jarre ;) Ik zal nog wel een foto plaatsen als ze eronder zitten.
Gesloten