Fietsendrager achterklep

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
MB560822
Nuovo Arrivato
Berichten: 38
Lid geworden op: wo jul 02, 2014 13:49

Fietsendrager achterklep

Bericht door MB560822 »

Hallo,

Heeft iemand ervaring met een fietsendrager op de achterklep? Ik ben met name geinteresseerd in de stevigheid en of de bevestiging op een Punto past, met name aan de zijkant van de achterklep.

Ik heb deze op het oog:

Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Fietsendrager achterklep

Bericht door BramvE »

Ik heb wel ervaring met zo'n systeem en was er toen niet heel tevreden over. Als er vuil tussen het schuimrubber en je bumper zit gaat het snel krassen, en ook de beugels die je achter de naden van je achterklep zet laten snel krassen achter. Als je een spoiler hebt is deze oplossing trouwens niet mogelijk, de bovenste spanbanden moeten dan over de spoiler heen, lijkt me niet wenselijk.
Ook het voorwiel van de fiets hing toen tegen de auto aan (anders hangt de fiets gewoon los op die twee stangen), wat ook krassen gaf, het hele zooitje ging heen en weer in bochten. Voor korte ritjes wel te doen maar ik zat er niet heel lekker mee achter t stuur.

Ik moet wel zeggen dat ik toen een achterklep had die schuin toeliep waardoor de beugels die aan de zijkant zitten makkelijk konden schuiven, en het systeem dat ik had was niet heel geraffineerd.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie