airco ventilator valt af en toe uit

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Razz20
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 23:13

airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door Razz20 »

Sinds kort stopt mijn ventilator af en toe met blazen. Met dit warme weer staat hij in het begin natuurlijk vol te blazen met koude lucht alleen af en toe valt hij compleet uit. Daarna gaat ie weer aan en valt ie weer uit. Het is ook willekeurig wanneer dit gebeurt.
De airco zelf wordt wel gewoon koud. Heb hem laten testen en de koude lucht is prima dus aan het koude middel zal het volgens de monteur ook niet liggen.

Na verschillende pogingen om te kijken waar het aan zou kunnen liggen heb ik ook het ijs sterretje van de airco aan en uit gedaan. Wat er dan vervolgens ook gebeurt is als ik hem uitzet dat mijn cc begint te knipperen de temperatuur de waaier stand etc. Wat zou dat kunnen betekenen ?

Mocht iemand hier ervaring mee hebben dan hoor ik het graag !

Bij voorbaat dank !
Fiat Punto 1.4 T-jet exotica red. 2007 blue&me
___________________________________________
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door alfawiel »

Dat knipperen is normaal.
Als je de airco uitschakeld begint het systeem te knipperen om aan te geven dat het de ingestelde temperatuur niet kan halen.
Dit gaat echter na een paar seconden weer normaal branden.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door BramvE »

Het uitvallen kan gebeuren wanneer de slangen rond de airco bevriezen. Ik heb dat wel eens met een Golf V gehad, vooral bij lange ritten. Als je dan onder de motorkap keek was er echt ijs te zien rond de pomp en de slangen. Als je de boel dan uitzette ontdooide het en ging hij weer verder, tot 'ie weer bevroor. Is toen verholpen door garage maar weet niet precies wat ze toen hebben gedaan...

Dat knipperen hoort inderdaad als je ingestelde temperatuur niet zonder airco behaald kan worden, dan gaat 'ie een paar seconden later weer verder maar zal hij geen 'AUTO' meer aangeven maar blaast ie gewoon lucht van buiten naar binnen zonder te koelen/verwarmen.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door Sjoerd H. »

Moet zeggen dat hij bij mij ook steeds vaker gewoonweg stopt met blazen voor een paar seconden, en dan weer begint.
erg vervelend. De lucht is dan ook gewoon koud en ik heb hem op auto staan (ook aals hij 40 graden van binnen is dus)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door lune-i-tune »

Zo begon het bij mij ook ,kachelweerstand bleek achteraf al niet meer zo best. De weerstand vervangen nu geen problemen meer.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door Sjoerd H. »

klik

Is dit een nieuwe voor de GP dan?
weet je toevallig ook waar hij zit en of hij makkelijk zelf te vervangen is?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: airco ventilator valt af en toe uit

Bericht door lune-i-tune »

Dat is er een climate control. Een nieuwe kosten bij Video nog geen 100euro.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Plaats reactie