Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door BramvE »

Vrijdagavond op de A50 een kiezel tegen de voorruit gehad (geen idee waar 'ie vandaan kwam, het was donker en er reed geen auto voor me)...direct een barst+scheur van zo'n 20 cm. Dat wordt dus een nieuwe voorruit...
Het kost me sowieso m'n eigen risico a 150,-, helaas.

Wat mag ik verwachten van de reparateur? Weer een originele Pilkington ruit? Zijn B-merken gelijkwaardig? En hoe zit het met de regensensor?

-edit: topictitel gewijzigd
Laatst gewijzigd door BramvE op vr sep 05, 2014 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
lowiesjie
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: di mar 26, 2013 16:20

Re: Barst in ruit...

Bericht door lowiesjie »

Check even goed je verzekeringspolis. Als je gebruik maakt van een geadviseerde / aangesloten ruithersteller wordt het eigen risico vaak nog gehalveerd, dus dan zou je op € 75,- moeten uitkomen.
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Barst in ruit, slechte nieuwe ruit (Carglass)

Bericht door BramvE »

Dit verhaal heeft helaas toch een staartje gekregen.

't Was gewoon verzekeringswerk, kostte alleen 50% eigen risico. Geen probleem dus.

Ik had vooraf expliciet om exact dezelfde ruit gevraagd (Pilkington). Deze was toegezegd.
Ik wilde tijdens het monteren niet als een zeikerd bij die auto staan, dus heb het gewoon laten gebeuren. Bleek achteraf dus geen Pilkington te zijn, maar een AGC. Helaas, heb het maar geaccepteerd. Zag er verder wel redelijk uit.

Twee dagen later viel de binnenspiegel, inclusief bevestigingsplaatje, van de ruit af, hij bungelde dus aan het kabeltje van de regensensor. Terug gegaan naar CG, netjes geholpen na sluitingstijd, het bevestigingsplaatje is terug gelijmd maar dat moest 48u drogen dus ik zou zelf de spiegel er op schuiven. Zo gezegd zo gedaan, ruim 48 uur later de spiegel er weer op gezet, sensor aangesloten, etc.

Uurtje later: binnenspiegel bungelt weer aan de sensor, het bevestigingsplaatje heeft weer losgelaten maar dit keer is er een stuk glas van de voorruit meegekomen! De nieuwe ruit was dus weer stuk.

Weer gebeld met Carglass, verhaal gedaan, en ze concludeerden zelf dat er dus weer een nieuwe ruit in zou moeten. Nu wel echt gepleit voor een originele Pilkington ruit. Is inmiddels besteld, en mocht op hun kosten een tijdelijke binnenspiegel aanschaffen (nog niet gedaan).

Kortom: kwaliteit was *** maar over de service ben ik nog wel redelijk tevreden.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door BramvE »

Vandaag gebeld dat de ruit binnen was, ik kon gelijk terecht voor vervanging. Mooie ruit, Pilkington, Fiat logo erop, etc.........helaas geen regensensor, dus de verkeerde ruit was besteld :evil: :(
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Mathijs55
Nuovo Arrivato
Berichten: 57
Lid geworden op: vr jun 27, 2014 9:13
Locatie: Veluwe

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door Mathijs55 »

Pff.. Van dit soort gestuntel wordt je een wel een beetje simpel ofniet? Het is wel netjes dat ze het zo goed mogelijk proberen op te lossen maar dat ze dan weer een fout maken :(
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door Jarre »

Onvoorstelbaar......
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door meloenie »

Sjonge
carglass valt nu dus ook beetje in het rijtje van prutsers net als kwikfit etc.....
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door BramvE »

Jup...op zich doen ze netjes bellen als de ruit er is, ik kon dezelfde dag nog terecht, excuus aanbieden, heel vervelend, enzenz maar ondertussen ben ik het wel een beetje zat. Ik wacht even tot de goede ruit er in zit en kijk dan wat er aan compensatie mogelijk is. Wat dat betreft verwacht ik meer kwaliteit van Carglass, maar qua service zijn ze redelijk, vriendelijk, transparant etc.
Bij kwikfit is zowel de service als de kwaliteit ruk, dus ik geef CG nog even het voordeel van de twijfel.
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Ruitvervanging Carglass, binnenspiegel laat los

Bericht door BramvE »

Nieuwe ruit zit er in (Pilkington, met FIAT-logo). Hopen dat de boel nu blijft zitten. Al met al netjes geholpen, maar wel gemeld dat ik het idee heb dat er verschil in kwaliteit zit tussen AGC en originele ruiten, en dat het wel handig is dat je checkt of de juiste ruit aanwezig is voor een afspraak met de klant wordt gemaakt.

Verder hebben ze 't netjes afgehandeld, en heb een nieuw setje Bosch Aerotwins meegekregen (maar da's standaard deze maand).
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Plaats reactie