Paar irritaties

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Paar irritaties

Bericht door unstable »

Beste puntorijders,

Ik heb een aantal puntjes die me irriteren als gevolg van de cheapass kwaliteit van het fiat interieur.
Hopelijk weten jullie wat het is en kunnen jullie me helpen.

1. Piepend/Knarsend geluid wat rond de A stijl te horen is, bestuurderskant. Bij hobbels, remmen en accelreren, wanneer het dashboard eigenlijk onder stress staat.
2. Knarsend geluid van mijn gordel die tegen me lederen zetel aankomt. Erg irritant :p
3. Beetje piepend geluid waar achter ergens vandaan komt wanneer je over klinkters rijd. Piept mee met hoe de auto trilt.


Help help want ik let er nu op en ik word er gek van.
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Paar irritaties

Bericht door unstable »

Gekraak bij A-Style

Heb vandaag dat plastic wat op je A Style zit eraf gehaald. Alle rubbers en seals in silicone spray gezet en kijken wat dat knarsend geluidje maakt.
Tevergeefs. Heb met dat plastic gedemonteerd en met rubbers los gereden, maar geluid blijft. Lijkt of het tussen deur en dat raampje bij A style vandaan komt. Ik kan het geluid wel horen maar niet localiseren. heeft iemand tips?
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
BramvE
Junior Stato
Berichten: 488
Lid geworden op: di feb 11, 2014 9:11
Locatie: Arnhem

Re: Paar irritaties

Bericht door BramvE »

het scharnier van je deur of de deurvanger?
Fiat Bravo MultiAir 140 Sport Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Paar irritaties

Bericht door Odelot »

Zou goed kunnen dat het van je deurslot vandaan komt. Als je een stukje tape om het beugeltje doet van de B stijl heb je kans dat het opgelost is. Dat beugeltje waar de deur in valt als je hem dicht doet. Dit is een veel voorkomend probleem.

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 7&start=15" onclick="window.open(this.href);return false;
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Paar irritaties

Bericht door unstable »

Dankjewel het gekraak bij de deuren is weg

Heb alleen dit nog heb vanalles geprobeerd maar tevergeefs. Heb er even video van gemaakt

Grande Punto dashboard squeek: oUVeDUdI4j4
Laatst gewijzigd door jpkramer op vr sep 05, 2014 19:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link aangepast. Alleen de code gebruiken om YouTube video direct zichtbaar te maken.
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Paar irritaties

Bericht door unstable »

Niemand? Ik word hier helemaal koekwaus van.

Het geluid is ook te horen wanneer je op strak asfalt rijdt, en je laat dan gas los of je rijdt weg en tijdens remmen.

Wat kan het zijn :?: :?: :?:
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Paar irritaties

Bericht door Odelot »

Is het toevallig niet die strip die helemaal tegen de voorruit zit, met die luchtroosters van de ontwaseming erin? Die laat nogal eens los ook namelijk.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Paar irritaties

Bericht door unstable »

Dat zou kunnen daar heb ik nog niet gespoten. Is dat aan de binnenkant van de auto of aan de buitenkant. En hoe kan ik daar het beste bij komen.

Wacht je bedoeld die luchtrooster zelf? Daar heb ik even op gedrukt en aan getrokken, maar dat is hem niet. Althans daar komt geen geluid uit
GP 1.3 Multijet Sabbia
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Paar irritaties

Bericht door unstable »

Odelot schreef:Is het toevallig niet die strip die helemaal tegen de voorruit zit, met die luchtroosters van de ontwaseming erin? Die laat nogal eens los ook namelijk.
Ik kan definitief met bijna 100% zekerheid bevestigen dat het geluid niet uit het interieur komt. Wanneer ik mijn auto was, hoor ik namelijk het geluidje niet meer. Dus het lijkt me dat het door wrijving van iets komt. Voorlopig kan ik ermee leven, wanneer ik hem weer op de brug heb, loop ik effe de rubbers na en smeer ik wat dingetjes in :)

Het gepiep van de gordel die tegen me leren zetel aan komt heb ik ook opgelost door er siliconen spray op te spuiten.
GP 1.3 Multijet Sabbia
Plaats reactie