Tikkend geluid schuifdak

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Grande Punto.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Tikkend geluid schuifdak

Bericht door unstable »

Beste mensen,

Weer een nieuw rammeltje erbij, voor een kilometerstand van 105000 vind ik dat toch een beetje jammer.

Wanneer mijn schuifdak open staat (dus niet alleen gekanteld), hoor ik wanneer ik op een oneven weg rijd een tikkend geluid van de schuifdak komen.
Het lijkt erop dat het van de rails komt. Ik heb geprobeerd om de schroeven op de rails aan te draaien maar dat hielp niet. Het lijkt erop dat het geluid van beide kanten komt aangezien het hoorbaar is wanneer ik het dakje met de hand wiebel. Raampje zit gewoon goed vast dus ik zou niet weten hoe ik het moet verhelpen.

Iemand suggesties?
GP 1.3 Multijet Sabbia
tomi
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: di aug 10, 2010 8:22

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door tomi »

Mijn dak doet dit ook af en toe. Suggestie? MTX wat harder laten blazen. :)
Evo Mjet Bi Colore
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door unstable »

tomi schreef:Mijn dak doet dit ook af en toe. Suggestie? MTX wat harder laten blazen. :)
Helaas moet ik het doen met de standaard woofer in de kofferbak :P.
GP 1.3 Multijet Sabbia
arnout
Junior Stato
Berichten: 221
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 22:37
Locatie: Huizen

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door arnout »

Dit herken ik en heb ik in Houten laten diagnostiseren & herstellen (kan ik van harte aanbevelen!). Het bleek speling op de dakrails te zijn bij mij. Echter als het ook speling blijkt te zijn, ga dan maar even in je stoel zitten met gordels vast.. :o
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door unstable »

arnout schreef:Dit herken ik en heb ik in Houten laten diagnostiseren & herstellen (kan ik van harte aanbevelen!). Het bleek speling op de dakrails te zijn bij mij. Echter als het ook speling blijkt te zijn, ga dan maar even in je stoel zitten met gordels vast.. :o
Duur grapje? Ik hoor de mijne trouwens niet meer. Heb er even aan gewriemeld en het was weg
GP 1.3 Multijet Sabbia
arnout
Junior Stato
Berichten: 221
Lid geworden op: wo feb 29, 2012 22:37
Locatie: Huizen

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door arnout »

Klopt, ze waren er 6 uur mee bezig. Het hele dak moest eruit om de rails te vervangen. Ze konden gelukkig wel een coulanceregeling treffen met fiat nederland maar in dit geval ben ik blij leaserijder te zijn :roll:

Ik hoorde het ook soms wel, soms niet. Het beste om het te constateren is door een klinkerweg te rijden met 50-70 en met dak open uiteraard.
Gebruikersavatar
unstable
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jun 10, 2014 12:30

Re: Tikkend geluid schuifdak

Bericht door unstable »

Dan hoor ik wel meer dan alleen het dak hahah
GP 1.3 Multijet Sabbia
Plaats reactie