Aansluiting achterlicht past niet

Alles op het gebied van Interieur en Exterieur voor de Punto Evo.
Plaats reactie
Paulien
Berichten: 1
Lid geworden op: vr sep 26, 2014 11:10

Aansluiting achterlicht past niet

Bericht door Paulien »

Hoi,

Ik ben hier nieuw. En ik ben hier terecht gekomen omdat ik een probleem heb. Ik heb een Fiat Punto Evo van juni 2012. Tijdens een servicebeurt kreeg ik te horen dat de printplaat (?) van mijn linkerachterlicht het niet meer doet. Bij de fiat-dealer kostte het erg veel geld om dit te laten maken, dus heb ik zelf nieuwe, originele fiat achterlichten gekocht. Het omwisselen leek niet moeilijk. Dat is het ook niet. Echter, past de aansluiting/stekker/kabel van mijn auto niet in het achterlichtunit. Ik zal vast ergens een aansluiting/stekker/kabel kunnen kopen, maar ik weet niet waar ik moet beginnen met zoeken. Ik weet niet eens hoe het heet. Met de zoektermen 'Stekker', 'Aansluiting' of 'Kabel' kom ik niet verder.

Mijn vraag: Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? En hoe is het dan opgelost? Volgens fiat worden de aansluitingen zoals ik heb niet meer gemaakt. Kan ik ergens een passende aansluiting/stekker/kabel kopen of moet ik het anders oplossen?

Alvast bedankt voor de reacties!

Paulien
Gebruikersavatar
hbassen
Tesoriere GPC
Tesoriere GPC
Berichten: 2084
Lid geworden op: zo dec 14, 2008 11:20
Locatie: Assen

Re: Aansluiting achterlicht past niet

Bericht door hbassen »

Ik denk dat je het verkeerde type achterlichten hebt gekocht. De stekker zijn nog al eens gewijzigd.
Ik denk dat jij nu een ovale stekker hebt aan de gekochte units en dat de auto om een rechthoekige vraagt. er bestaan wel verloop stekkers voor, maar deze heeft alleen de ovale stekker eraan zitten. de andere kant zijn gewoon losse kabeltjes en die moeten dan gesoldeerd of iets dergelijks worden. Dit is veel werk, daar de bijvoorbeeld de aarde bij jouw nieuwe units op een andere plek zit dan bij de oude units in de stekker.

Het makkelijkste is om de nieuwe units om te ruilen voor de juiste. belangrijk is hierbij het jaartal en maand te vermelden.

HB
Denk niet in problemen, maar in mogelijkheden.



Alfa Romeo Guilietta QV.
Thegroov
Avere Una Vita
Berichten: 2666
Lid geworden op: di sep 06, 2011 17:55

Re: Aansluiting achterlicht past niet

Bericht door Thegroov »

Als je hem via het internet gekocht hebt, heb je wettelijk 14 dagen de tijd om de bestelling te annuleren. Het kost je dan hooguit het terugsturen naar de leverancier. Moeten ze nog wel in nieuwstaat verkeren en je moet de originele doos nog hebben.
Plaats reactie