Pagina 1 van 1

Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: vr nov 07, 2014 12:41
door jpkramer
De opvolger van de Fiat Bravo zal door Tofas worden gebouwd. Dat onthult het Turkse bedrijf. De onderneming zal zo'n één miljard euro investeren om de productie mogelijk te maken. De Bravo moet in 2016 op de markt komen en krijgt volgens Tofas een levenscyclus van zeven jaar. In 2023 moet het laatste exemplaar rollen, meldt de Turkse autofabrikant.

De nieuwe generatie middenklassers van Fiat zal uit drie carrosserievarianten bestaan. Fiat plant een vierdeurs sedan, een vijfdeurs model en een stationwagon. De hatchback moet de Bravo doen vergeten, al is het geen directe opvolger van de Bravo waarvan de productie in het Italiaanse Cassino eerder dit jaar is gestaakt. Voor de sedan komt de Linea te vervallen, terwijl de stationwagon een aanvulling op het huidige aanbod is. Fiat plande van de Bravo al een Wagon, maar dat model heeft het productiestadium nooit bereikt.
De basis voor de nieuwe Bravo (of de naam wederom wordt gebruikt is niet bekend) wordt gevormd door het platform van de 500L.
Bron: Autovisie

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: vr nov 07, 2014 14:11
door Kingpin
Op basis van de 500l dat word dus helemaal niks eh .

Mix nou eens de linea met de bravo en een beetje punto in plaats van zo op viagra basis 500 apparaat

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: vr nov 07, 2014 14:17
door jpkramer
Het gaat alleen om de bodemplaat van de 500L, zal dus wat model betreft niet op de 500L lijken.
De 500X en de Jeep Renegade staan ook op de bodemplaat van de 500L....

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: do mei 21, 2015 12:41
door jpkramer
Fiat presenteert nieuwe sedan, de Aegea
Aegea, zo luidt de naam van Fiats nieuwste model. De aanduiding prijkt op een sedan van 4,50 meter met een bagageruimte van maar liefst 510 liter. Fiat brengt de auto eerst in Turkije op de markt, waarna 40 andere markten in Europa en Afrika zullen volgen. Nederland behoort daar vooralsnog niet bij. De Aegea is getekend in de designstudio van Fiat zelf, maar het overgrote deel van de ontwikkeling is door de Italiaanse autobouwer uitbesteed aan het Turkse Tofas.
Meer info via o.a. Autovisie, Autoweek en Corsa Italia.

Afbeelding

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: vr mei 22, 2015 17:51
door aalp
Toen ik de foto zag dacht ik eerst dat het een Marea sedan was.

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: vr mei 22, 2015 17:55
door Kingpin
:lol:
aalp schreef:Toen ik de foto zag dacht ik eerst dat het een Marea sedan was.

Re: Opvolger Fiat Bravo krijgt Turks paspoort

Geplaatst: do nov 19, 2015 23:08
door Blu Magnetico
Het is ook eigenlijk een opvolger van de Marea sedan.
Rond de eeuwwisseling had Fiat de drieling met de namen Bravo (3d), Brava (5d) en Marea (4d + SW).
Dit trio werd opgevolgd door de Stilo (3d/5d/SW).
Na de Stilo kwam de naam Bravo weer terug.

Ik vind de Aegea sedan er best goed uitzien, en wat minder saai dan de Marea sedan.
Niettemin was de Marea een onderschatte auto. Gelijk aan de Bravo/Brava maar meer ruimte.
Voornamelijk door het anonieme uiterlijk en het feit dat het een sedan is, want de Marea SW was wel gewild.
Zelf heb ik een aantal jaren in een Marea sedan gereden en dat is me prima bevallen.
Het scheelt trouwens ook welke kleur de auto heeft, in beige of lichtblauw is het wel een beetje een bejaardenauto.
Mijn Marea had een speciale zwarte kleur, met een bruine gloed er doorheen.

Fiat vind het blijkbaar leuk om zo af en toe met oude namen te strooien.
De Aegea gaat namelijk in sommige landen Tipo heten.