AutoMondo Goes
Geplaatst: ma jan 12, 2015 19:39
Hallo!
Heb helaas een slechte ervaring met AutoMondo Goes. Het verhaal is als volgt: in juni 2013 heb ik hier mijn Punto Evo Multiair Turbo gekocht, nieuw uit de showroom maar al wel een jaar op kenteken. Heb bij de koop 2 jaar garantie bedongen en gekregen.
Nu heb ik inmiddels bijn 30.000 kilometer gereden dus tijd voor een eerste beurt. Op de online planner kon ik een datum kiezen voor een beurt en heb e.e.a. ingevuld. Een halve dag later kreeg ik bericht: helaas kon men niet op de gekozen datum maar wel een week later, offerte voor 30.000 kilometer beurt was 435 euro (wat ik veel vind, maar goed, auto zit nog in garantie dus wil het wel bij de dealer uit laten voeren maar vraag me wel af wat ze doen voor dat geld). Tevens heb ik aangegeven dat er wat kleine puntjes waren die opgelost moesten worden zoals schakelaar binnenverlichting werkt niet (zit vast), vocht in knipperlicht rechtsvoor en LED verlichting deurhendel binnen rechts doet het niet meer.
Tevens werd gemeld dat een jaar mobiliteitshulp 39,95 kost. Dat vond ik vreemd want op de site van de dealer staat dat bij uitvoeren kleine of grote beurt een jaar pechservice gratis is! Hierover een discussie gehad maar uiteindelijk zou ik hiervoor niets hoeven betalen...
Auto 's ochtends gebracht: achter de balie zit een medewerker stoïcijns naar zijn beeldscherm te staren en zegt niets (ook geen goedemorgen). Na een paar minuten gewacht te hebben maar gevraagd of hij bereid was mij te helpen... Niet echt enthousiast wordt naam opgenomen en sleutel ingenomen. Ik vraag waar de vervangende auto is (had ik aangevraagd) maar dat was men kennelijk vergeten. Uiteindelijk kon dat kennelijk nog wel geregeld worden. Ik zou gebeld worden als de auto klaar zou zijn. Na de werkdag en zonder iets gehoord te hebben weer langs de dealer gegaan, auto stond al klaar. Bij de balie vertelde men dat er een probleem was: er zat vocht in het knipperlicht, de binnenverlichting schakelaar zit vast en de LED bij de portierhendel doet het niet *duh*. Er zouden kosten zijn om dat te repareren (onderdeelkosten en 2,5 uur arbeidsloon). Bij mijn mededeling dat ik verwacht dat dat onder garantie valt zegt men: 'Oh ja, zit er nog garantie op de auto, dat wisten we niet?'. Bij de vraag wanneer e.e.a. dan vervangen kon worden kreeg ik het antwoord dat ik gebeld zou worden als de onderdelen binnen waren. Na een paar dagen maar weer eens contact opgenomen want ik heb nog niks gehoord: probleem, er moet eerst toestemming komen van Fiat Nederland om de onderdelen te vervangen... Volgens mij heb je het over een paar tientjes aan onderdelen dus waar gaat dit over? Regel het en los het later zelf intern op hoe je die kosten verhaalt! Kortom: waardeloze service, niet klantvriendelijk, geen inleving in de klant en zijn auto en niet oplossingsgericht... Erg jammer allemaal. Ik heb officieel een klacht ingediend en zou hier vanmiddag over terug gebeld worden, niks gehoord...
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de balen heb ik er wel van. Volgende auto wordt denk ik geen Fiat meer (alhoewel dat zeker niet aan de auto ligt (is een heerlijke auto en redelijk probleemloos), maar een goede dealer vind ik zeer belangrijk). Bij voorgaande auto's van een ander merk ben ik wellicht wel verwend bij de dealer, dit is ongeveer het tegenovergestelde...
Heb helaas een slechte ervaring met AutoMondo Goes. Het verhaal is als volgt: in juni 2013 heb ik hier mijn Punto Evo Multiair Turbo gekocht, nieuw uit de showroom maar al wel een jaar op kenteken. Heb bij de koop 2 jaar garantie bedongen en gekregen.
Nu heb ik inmiddels bijn 30.000 kilometer gereden dus tijd voor een eerste beurt. Op de online planner kon ik een datum kiezen voor een beurt en heb e.e.a. ingevuld. Een halve dag later kreeg ik bericht: helaas kon men niet op de gekozen datum maar wel een week later, offerte voor 30.000 kilometer beurt was 435 euro (wat ik veel vind, maar goed, auto zit nog in garantie dus wil het wel bij de dealer uit laten voeren maar vraag me wel af wat ze doen voor dat geld). Tevens heb ik aangegeven dat er wat kleine puntjes waren die opgelost moesten worden zoals schakelaar binnenverlichting werkt niet (zit vast), vocht in knipperlicht rechtsvoor en LED verlichting deurhendel binnen rechts doet het niet meer.
Tevens werd gemeld dat een jaar mobiliteitshulp 39,95 kost. Dat vond ik vreemd want op de site van de dealer staat dat bij uitvoeren kleine of grote beurt een jaar pechservice gratis is! Hierover een discussie gehad maar uiteindelijk zou ik hiervoor niets hoeven betalen...
Auto 's ochtends gebracht: achter de balie zit een medewerker stoïcijns naar zijn beeldscherm te staren en zegt niets (ook geen goedemorgen). Na een paar minuten gewacht te hebben maar gevraagd of hij bereid was mij te helpen... Niet echt enthousiast wordt naam opgenomen en sleutel ingenomen. Ik vraag waar de vervangende auto is (had ik aangevraagd) maar dat was men kennelijk vergeten. Uiteindelijk kon dat kennelijk nog wel geregeld worden. Ik zou gebeld worden als de auto klaar zou zijn. Na de werkdag en zonder iets gehoord te hebben weer langs de dealer gegaan, auto stond al klaar. Bij de balie vertelde men dat er een probleem was: er zat vocht in het knipperlicht, de binnenverlichting schakelaar zit vast en de LED bij de portierhendel doet het niet *duh*. Er zouden kosten zijn om dat te repareren (onderdeelkosten en 2,5 uur arbeidsloon). Bij mijn mededeling dat ik verwacht dat dat onder garantie valt zegt men: 'Oh ja, zit er nog garantie op de auto, dat wisten we niet?'. Bij de vraag wanneer e.e.a. dan vervangen kon worden kreeg ik het antwoord dat ik gebeld zou worden als de onderdelen binnen waren. Na een paar dagen maar weer eens contact opgenomen want ik heb nog niks gehoord: probleem, er moet eerst toestemming komen van Fiat Nederland om de onderdelen te vervangen... Volgens mij heb je het over een paar tientjes aan onderdelen dus waar gaat dit over? Regel het en los het later zelf intern op hoe je die kosten verhaalt! Kortom: waardeloze service, niet klantvriendelijk, geen inleving in de klant en zijn auto en niet oplossingsgericht... Erg jammer allemaal. Ik heb officieel een klacht ingediend en zou hier vanmiddag over terug gebeld worden, niks gehoord...
Ben benieuwd hoe dit afloopt, maar de balen heb ik er wel van. Volgende auto wordt denk ik geen Fiat meer (alhoewel dat zeker niet aan de auto ligt (is een heerlijke auto en redelijk probleemloos), maar een goede dealer vind ik zeer belangrijk). Bij voorgaande auto's van een ander merk ben ik wellicht wel verwend bij de dealer, dit is ongeveer het tegenovergestelde...