Ik ben bezig mijn originele radio om te zetten naar mijn oude vertrouwde Pioneer met bluetooth en usb.
Waar loop ik tegenaan:
Aan de achterkant van de originele radio zit een soort buttplug die de radio op z'n plek houdt. Hoe krijg ik deze uit de originele radio. Deze wil ik in de Pioneer. Dan komen er niet al te grote krachten op de pootjes van het frame te staan.
De aansluiting.
Ik heb vanuit de auto alleen een constante draad en geen geschakelde draad. Nou kan ik geel en rood bij elkaar op de rode draad die uit de auto komt, doen, maar dan moet ik de radio iedere keer handmatig uit zetten.
Ik zag elders in het forum al dat iemand een draad van de 12V aansluiting weg had gehaald. Welke draad is dat. Is dat de geschakelde.
De stuurwielbediening zal het wel niet meer doen als de Pioneer er in zit, maar wil wel graag dat de radio automatisch uit gaat als ik de auto uit zet.
En ik zie nog een paars/witte en een paars/zwarte uit de auto in de Iso zitten.
Tips & trics meer dan welkom
Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
- provsen
- Avere Una Vita
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
- Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
kan je geen interface kopen van pioneer dat de stuurbediening blijf werken?
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
Geen idee, hoe moet die er tussen dan. Denk dat ik eerst een geschakelde kabel moet trekken vanaf de 12V, zodat de radio het iig doet
- zwabbers
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 164
- Lid geworden op: za mar 15, 2014 14:44
- Locatie: roelofarendsveen
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
Aan de achterkant van de originele radio zit een soort buttplug die de radio op z'n plek houdt........
Het enigste wat ik van buttplugen weet is dat je genoeg olie moet gebruiken
Het enigste wat ik van buttplugen weet is dat je genoeg olie moet gebruiken
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
Sorry Zwabbers, geen ervaring mee. Kan ik niet over meepraten.
Ben er al uit met die plug. Die heb je niet nodig bij een aftermarket radio.
Het nieuwe radioframe is sterk genoeg om het gewicht van de radio te dragen.
Ben nu alleen nog op zoek naar een kabel voor de geschakelde draad, en ik weet niet waar ik die vandaan moet halen.
Ben er al uit met die plug. Die heb je niet nodig bij een aftermarket radio.
Het nieuwe radioframe is sterk genoeg om het gewicht van de radio te dragen.
Ben nu alleen nog op zoek naar een kabel voor de geschakelde draad, en ik weet niet waar ik die vandaan moet halen.
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
Sigaretten aansteker is het gemakkelijkste, is een geschakelde 12 V
Fiat Grande Punto 1.3 Mjet
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Evo Abarth !
Daily honda civic
Oldtimer: 1989 CRX Vtec
Re: Pioneer DEH6100BT inbouwen ipv origineel
Hoe kom ik daarbij.vanaf waar moet ik hem wegtrekken.
Ik heb de pookhoes omhooggetrokken en vanaf daar kan ik de kabel wel zien. Ik zag als ik het goed zag, 3 kabels naar de 12Volt.
Hoe kom ik vanaf de 12volt aansluiting naar de achterzijde van de radio.
Owja en nog wat. Ik zag al eerder op het forum mensen die probeerden de radio aan te sluiten, maar waarbij het airbaglampje ging branden. 3 x raden bij wie nu ook het airbaglampje brandt.
In het boekje staat dat zekering f58 die van de airbag is, en links naast het stuur zit.
Die zekering was niet kapot.
Wat nu.
Ik heb de pookhoes omhooggetrokken en vanaf daar kan ik de kabel wel zien. Ik zag als ik het goed zag, 3 kabels naar de 12Volt.
Hoe kom ik vanaf de 12volt aansluiting naar de achterzijde van de radio.
Owja en nog wat. Ik zag al eerder op het forum mensen die probeerden de radio aan te sluiten, maar waarbij het airbaglampje ging branden. 3 x raden bij wie nu ook het airbaglampje brandt.
In het boekje staat dat zekering f58 die van de airbag is, en links naast het stuur zit.
Die zekering was niet kapot.
Wat nu.