PuntoEvo verbruik

Plaats reactie
alirizgargun
Berichten: 1
Lid geworden op: vr feb 06, 2015 4:38

PuntoEvo verbruik

Bericht door alirizgargun »

Beste leden, dit word mijn eerste post ik heb alwel heel veel gelezen op de forum en ik zie toch dat er heel erg veel geklaagd wordt over het hoge verbruik van de pEvo, ik zelf rijd elke dag 50km heen 50km terug voor werk let wel op auto word alleen voor werk gebruikt. Ik rijd alleen maar 50 en 80 wegen naar werk ben nu sinds 2 maanden in bezit van mijn punto evo racing 1.3 85pk (hiervoor een vw polo 1.2tdi wat een waardeloos auto zeg) en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben door het verbruik dat we de fabrieksopgave nooit gaan halen weten we allemaal tenzij we lekker gevaarlijk gaan doen en achter een vrachtwagen gaan hangen en nog rustiger/langzamer dan mijn opa van 78 gaan rijden. Het verbruik wat ik in de laatste 2 maanden gemiddeld heb kunnen realiseren is 1 op 24.5-25 dit is zonder al te veel uitrollen uit de bochten en rotondes trek ik m zo snel mogelijk door naar 85(op de teller) en dan de cruise er weer op let wel op ik heb 17inch sportvelgen eronder met 215-35-17 banden ( dus absoluut geen eco banden) maar wat een heerlijke grip en wegligging met dat racing onderstel subliem!. ik denk voornamelijk dat het gunstige verbruik komt doordat ik vaak 80 rij en geen snelwegkilometers zoals de meesten maak van rond de 110-120-130km/h. Ik ben al met al zeer tevreden over mijn nieuwe auto ik heb deze auto puur gekocht voor werk en om vrijwel gratis ermee te rijden ik krijg 260 euro per maand vergoed(reiskosten) en ik maak 500km per week 2000 per maand dat is voor mij grofweg 80L diesel grofweg 110 euro houd ik nog 150eur daarmee betaal ik de belasting en verzekering, houd ik nog 40eur over permaand en die leg ik opzij voor evt. oliewissels grote beurten en reparatie kosten. Voor mij is het een ideaal auto en ik denk als ik heel goed mijn best ga doen ik zelfs 1 op 27-28 wel haal maar dan is de lol er af voor mij en duurt het me ook te lang om op werk te komen. Maar goed graag reacties over jullie verbruik en of er nog steeds zoveel mede-forumleden zijn waarbij het verbruik te hoog ligt
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: PuntoEvo verbruik

Bericht door Odelot »

Mijn verbruik is over all iets gestegen in de ruim 3 jaar dat ik de evo heb. Was 1 op 20,4 en is nu gestegen naar 1 op 20,3. Ik lig er niet wakker van eigenlijk. Rij altijd gewoon normaal, overal 10 km sneller dan toegestaan. Uitgezonderd de bebouwde kom.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: PuntoEvo verbruik

Bericht door AlexAbarth »

dat je weinig tot niet boven de 100 komt maakt zeer veel verschil in je verbruik. verder scheelt het veel als je niet al te veel in de file staat of in de spits door de stad moet ploeteren.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: PuntoEvo verbruik

Bericht door blackEVO85 »

Hier met veel (snelle) snelwegkilometers, weinig file en een stevige doch anticiperende rijstijl nu 4,6/100km over 90.000km. Pluim voor de Fiat :-]
uvflyer
Berichten: 7
Lid geworden op: do jan 22, 2015 8:09

Re: PuntoEvo verbruik

Bericht door uvflyer »

Vraag me af hoe je dat voor elkaar krijgt. Ik zet de punto meestal 105-110 op de cruise, rij af en toe een stuk harder en trek niet heel snel op, maar als ik overal 120 zou rijden haal ik geen 4,6/100 denk ik..
Marco2015
Nuovo Arrivato
Berichten: 18
Lid geworden op: di mar 03, 2015 23:26

Re: PuntoEvo verbruik

Bericht door Marco2015 »

Ik rijd elke dag 120km woon-werk op de snelweg, en ik haal bij een bewuste rijstijl ca. 1:18,5 tot 1:20, veel zuiniger lukt bij snelwegsnelheden echt niet.
Plaats reactie