Idem.. Of de pomp is niet koosjer, of de tank is een tikkie groter dan 45 ltr..Sjoerd H. schreef:Ik tank regelmatig 46L, dan zit hij nog echt niet tot aan het einde.. dan zit er nog wel wat in geloof ik.
(extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
- Rudabroda
- Moderatore
- Berichten: 1019
- Lid geworden op: zo sep 28, 2014 20:27
- Locatie: Q'onoS
- Contacteer:
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
ॐ मणि पद्मे हूँ (oṃ maṇi padme hūṃ)
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Gekopieerd van het audiforum: "De tankinhoud is altijd groter dan gespecificeerd. Hierop zit een bepaalde marge, en er komt ook nog eens bovenop dat je de toevoerleiding kan vullen.."Rudabroda schreef:Idem.. Of de pomp is niet koosjer, of de tank is een tikkie groter dan 45 ltr..
Op zich geen verrassing voor mij, heb jaren gewerkt met sportboten en bij het inbouwen van brandstoftanken stond er altijd op de zijkant een streep tot waar je de tank maximaal zou vullen (1 inch onder de bovenkant van de tank).
Het zij wel dat je bij een auto geen lijn hebt of deze niet kan zien en men blijft tanken tot de hendel afslaat waardoor dus de bovenruimte en de toevoerleiding ook worden gevuld.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
die hendel slaat bij de Punto snel af, ik denk dat de toevoerleiding erg dun is waardoor er schuim naar boven komt.
als je het vulpistool wat terugtrekt en weer opnieuw steekt kun je er telkens wel weer een (half) litertje bij doen.
M'n eerste auto vulde ik totdat ik het brandstofniveau stabiel in de vulslang zag staan -]
als je het vulpistool wat terugtrekt en weer opnieuw steekt kun je er telkens wel weer een (half) litertje bij doen.
M'n eerste auto vulde ik totdat ik het brandstofniveau stabiel in de vulslang zag staan -]
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Heb dit inderdaad ook al paar keer geprobeerd maar dan nog kom ik niet boven de 35 liter max. Ik ben nu bijna in de reserve en zal dan nog eens goed aftanken. Als ik het goed had gezien geeft Mijn boordcomputer meestal aan dat ik zo rond de 680 km kan rijden na vol tanken.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
de reserve als in het brandende oranje lampje?
Ik heb 't idee dat ik dan net op de helft van de tank ben altijd...rijd dan nog zo'n 150km.
Ik heb 't idee dat ik dan net op de helft van de tank ben altijd...rijd dan nog zo'n 150km.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Vanaf dat het lampje gaat branden zit er nog 7L in de tank (volgens het boekje althans). Op een gegeven moment begint mijn bc nog wel 'nu bijtanken' te roepen in de display.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Zodra de bc dat begint te roepen ga ik op zoek naar een tankstation, tank dan meestal zo'n 42/43 liter.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Donderdag een nieuw PR: 45,20L getankt. Zonder morsen
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Ik ga daar morgen ook achterkomen.EvoDaan schreef:Zodra de bc dat begint te roepen ga ik op zoek naar een tankstation, tank dan meestal zo'n 42/43 liter.
Staat bijna in het rood.
Eens benieuwd wat ik dan kan tanken. Ben er van overtuigd dit nooit meer gaat zijn dan 31l.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Terwijl de bc. zegt 'tanken aub' en de actieradius --- aangeeft?
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Zodra het oranje lampje gaat branden icm met een piep vanaf de BC.
Actieradius op dat moment niet naar gekeken maar denk dat die onder de 80km stond.
Actieradius op dat moment niet naar gekeken maar denk dat die onder de 80km stond.
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Wel bijzonder hoor. Zit er nog een blok ijs in de tank ofzo
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Haha mijn idee.. Of een vlinke deukEvoDaan schreef:Wel bijzonder hoor. Zit er nog een blok ijs in de tank ofzo
Re: (extreem?) hoog vebruik bij nieuwe velgen (update)
Het lampje begint meestal al te branden als je nog een kwart hebt..
Na een aantal maanden heb je een redelijk idee hoeveel km je op een tank rijdt en daar focus ik me meer op dan enkel het gele lampje. Al is dat gele lampje echt verrekte irritant.
Na een aantal maanden heb je een redelijk idee hoeveel km je op een tank rijdt en daar focus ik me meer op dan enkel het gele lampje. Al is dat gele lampje echt verrekte irritant.